Israel Hayom

להצליח בגדול

מה מייחד את הכישרון של דני אבדיה ● מי הקבוצות שצריך לקוות שיקראו בשמו ● והתסריט האופטימי לקריירה שבפתח ● וגם: הסיכויים של ים מדר לשחק באן.בי.אי ● ג'רמי וו, מומחה הדראפט של ספורטס אילוסטרייט­ד, עונה על כל השאלות בטור אורח מיוחד

- ג'רמי וו הביא לדפוס: יעקב מאיר

בעוד יומיים ייערך דראפט 2020 בהשתתפות שני הכישרונות הישראלים דני אבדיה וים מדר. רגע לפני שזה קורה, מומחה הדראפט של ספורטס אילוסטרייט­ד, ג'רמו וו, מנתח בטור אורח מיוחד את הסיטואציה של שני הטאלנטים הצעירים והסיכויים שלהם לקריירה מבטיחה באן.בי.אי.

דני אבדיה ‪2.06 ,19)‬ מ'(

יתרונות וחסרונות. הגודל והמב נה הפיזי של דני אבדיה עושים עבורו הבדל גדול, כי קבוצות באן.בי.אי מח פשות שחקנים שיכולים לעשות בעיות התאמה להגנות של היריבות. הוא מוסר מצוין והגובה שלו מאפשר לו לראות מעל שחקני ההגנה ולמסור בזוויות יעי לות. הוא חכם עם תחושה טובה למשחק, בטח ביחס לגילו הצעיר.

הטיפול בכדור ובג'מאפ שוט הם הד ברים העיקריים שאבדיה צריך לשפר כדי להתקדם. אם הוא יצליח למקסם את היכולת שלו לעשות מהלכים טובים עם הכדור ולהיות קלעי מסוכן מחוץ לקשת יהיה לו סיכוי טוב להשפיע על ההתקפה. הוא לא יהיה אתלט על או שחקן ההגנה הכי טוב שיש - ההתקפה היא המפתח העיקרי שלו - אבל הוא כן צריך לעבוד גם על הפרמטרים האלה.

תקרה ורצפה. אם הכל ילך כשורה והוא ימשיך להשתפר, הוא יוכל להיות שחקן חמישייה איכותי וורסטילי. אם הוא לא יבצע את הצעדים הנכונים עם הקליעה והכדרור, הוא עלול להיות שחקן שעולה מהספסל. אבל עם הגיל הצעיר שלו, הגודל והמסלול שהוא עושה, באן.בי.אי רואים בו הימור מוצלח.

ייחודיות. אין הרבה שחקנים בדראפט עם שילוב של גודל ופוטנציאל יכולות כמו שלו. לדעתי הוא השאיר רשמים טובים בהרבה קבוצות ב 18 החודשים האחרונים, כולל ההופעה באליפות אירופה עד גיל 20 עם ישראל. קבוצות שאוהבות אותו רואות אצלו גיוון רב ופוטנציאל שיפור גדול. באן.בי.אי נות נים משמעות רבה לפליימקרים גבוהים וגדולים, ונדירים השחקנים שיש להם פוטנציאל אמיתי למלא את התפקיד הזה כמו אבדיה.

עמדה. אני מעריך שבסופו של דבר הוא יהיה קומבו פורוורד, כזה שיכול לשמור גם על שחקנים גבוהים וגם על שחקני כנף. לא סביר שנראה אותו משחק כבר בהתחלה בעמדת הרכז, אבל אני כן חושב שבהמשך הוא יכול להיות רכז משני - שחקן שיכול לדחוף את הכדור בהתקפות המעבר, לקבל החל טות בהתקפות מהירות ולהריץ מהל כי פיק אנד רול. כולם רוצים להשוות אותו ללוקה דונצ'יץ', אבל זה לא הוגן. דונצ'יץ' היה עם הכדור כל הזמן בכל רמה עוד לפני שהגיע לאן.בי.אי. לעו מת זאת במכבי דני לא היה עם הכדור, כנראה מסיבה מסוימת.

שחקן מוביל או משלים. ההצלחה הע תידית שלו תהיה תלויה בין השאר בש חקנים טובים שיהיו סביבו, שזה בדרך כלל מה שקריטי עבור שחקנים כמו דני שהכישרון הכי גדול שלהם זה המסירה, ולכן הם תלויים ביכולת של האחרים לנוע ולבצע. בדרך כלל, השחקנים מו בילים קבוצה הם אלו שמתרכזים קודם כל בלהשיג נקודות ומסוגלים לעשות את זה בקצב גבוה, ואני לא חושב שאב דיה הוא שחקן כזה. אבל אם הוא ימשיך להשתפר, אין שום סיבה שהוא לא יהיה שחקן בעל השפעה חשובה.

הסיטואציה הנכונה. אני מסתכל על שיקגו, מינסוטה וגולדן סטייט כסי טואציות חזקות עבורו. הטימברוולב­ס והווריירס כנראה יבחרו בו רק אם יעשו טריידים. אני חושב שהכי טוב בשבילו זה להיבחר לקבוצה שלא תשים עליו ציפיות גבוהות מייד. הוא צריך קל עים מנוסים סביבו, ומקום שבו הוא יכול לעזור להתקפה, שכבר זורמת בצורה טובה מבלי שיהיה עליו לחץ ליצירת זריקות כל הזמן.

תחזית. כפי שהדברים נראים עכ שיו )הטור נכתב לפני כמה ימים(, אני מעריך שהוא ייבחר במקומות .6-4 זו תהיה הפתעה גדולה מאוד אם הוא ייפול מחוץ לטופ .10

ים מדר ‪1.90 ,19)‬ מ'(

הסיכוי להיבחר בסיבוב הראשון. ים מדר נתפס על ידי הקבוצות כפרוס פקט לסיבוב השני. לדעתי לא סביר שהוא ייבחר בסיבוב הראשון, אבל זה ממש לא צריך להיות חשוב מבחינת ההצלחה שלו. ההחלטה לגשת לדראפט. יש לו סי כוי טוב להיבחר השנה, בין השאר כי אין הרבה שחקנים בינלאומיים שהקבו צות יכולות לצרף לסגל. זאת נראית לי החלטה הגיונית, מכיוון שאני לא חושב שהמניה שלו היתה צומחת בצורה מש מעותית בשנה הקרובה. סיכויים לקבל חוזה באן.בי.אי. סביר להניח שקבוצה שתבחר בו תעשה זאת מתוך כוונה להש תמש בו. קשה לחזות מתי זה יקרה, כי זה תלוי בסיטואציה ובתוכנית של הקבוצה עבורו. הוא צעיר ויש לו הרבה זמן לה שתפר, אז אני משער שהוא יגיע לאן.בי.אי בשלב כלשהו בשנים הקרובות ויקבל את ההזדמנות.

 ?? צילום: אלן שיבר ?? אבדיה. הימור בטוח מבחינת הקבוצות
צילום: אלן שיבר אבדיה. הימור בטוח מבחינת הקבוצות
 ?? צילום: עודד קרני ?? מדר. ההזדמנות שלו תגיע
צילום: עודד קרני מדר. ההזדמנות שלו תגיע
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel