Israel Hayom

חדשותהיום מינוי הרצי הלוי לסגן הרמטכ"ל: האיש הנכון, בזמן הנכון | יואב לימור

צפוי להיכנס לתפקיד בחודשים הקרובים, ככל הנראה בין אפריל ליוני ● שר הביטחון גנץ: "קצין עתיר ניסיון, אני בטוח שיהיה סגן רמטכ"ל מצוין"

- לילך שובל

אלוף הרצי הלוי ימונה לסגן הרמטכ"ל. כך החליט אתמול שר הביטחון, בני גנץ, בהמלצת הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי. הלוי צפוי להיכנס לתפקידו בחצי השנה הקרובה, ככל הנראה בין אפריל ליוני. לאורך כל הדרך הוא היה המועמד המוביל לתפקיד, וכצפוי, כעת הוא גם הופך למועמד מוביל לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל.

הלוי עשה את כל המסלול הנכון בדרכו לצמרת. הוא החל את שירותו בחטיבת הצנחנים, עבר לסיירת מטכ"ל והתקדם במעלה הדרגות עד שב 2001 קיבל את הפיקוד על הסיירת. בשנת 2005 קיבל את הפיקוד על החטיבה המרחבית מנשה, וב 2007 כבר פיקד על חטיבת הצנחנים הסדירה והוביל אותה גם במבצע עופרת יצוקה.

בשנת 2009 הועלה לדרגת תת אלוף ושימש ראש חטיבת ההפעלה באגף המודיעין, שנתיים לאחר מכן מונה למפקד עוצבת הגליל ובהמשך שימש מפקד המכללה לפיקוד ומטה. בשנת 2014 מונה לראש אגף המודיעין ומאז 2018 הוא מפקד פיקוד הדרום.

כצפוי, הלוי גבר בהתמודדות על תפקיד סגן הרמטכ"ל על מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק. ההערכות בצבא הן שבעקבות אי מינויו יחליט סטריק לפרוש מצה"ל, ופרישתו תפתח להתמודדות גם את תפקיד מפקד זרוע היבשה.

שר הביטחון בני גנץ התייחס לה חלטתו למנות את האלוף הרצי הלוי לסגן הרמטכ"ל: "הרצי הוא קצין עתיר ניסיון, שביצע תפקידי פיקוד ומטה מגוונים בהצטיינות, לאורך ולרוחב המערכת הצה"לית. כמי שמכיר אותו עשרות שנים, אני בטוח שהוא יהיה סגן רמטכ"ל מצוין, שיסייע לרמטכ"ל ולכלל מפקדי צה"ל להוביל את הצבא מול האתגרים המשתנים, בכל הזי רות המבצעיות ובתהליכי בניין הכוח הנדרשים".

גנץ ביקש להודות לאלוף יואל סטריק, ואמר: "יואל הוא קצין מוערך ועתיר זכויות, שביצע תפקידי פיקוד בשטח ובמטה, ומוביל בימים אלו שי נויים משמעותיים בתפיסת ההפעלה של צבא היבשה, כדי להכין אותו לשדה הקרב העתידי. אני בטוח שהוא ימשיך לתרום לצה"ל ולמדינת ישראל".

בתקופה הקרובה צפויים הרמטכ"ל ושר הביטחון לקבל שורה של החלטות נוספות בנוגע למינויים במטה הכללי. מלבד מפקד פיקוד הדרום ומפקד זרוע היבשה, ככל הנראה ימונו גם ראש אגף מודיעין חדש, ראש אגף תקשוב, וייתכן שגם ראש אגף טכנולוגיה ולוגיסטי קה וראש אגף מבצעים. ייתכן שימונה גם מפקד חדש לבית הספר לפיקוד ולשליטה.

בדיון השיבוצים הקרוב תוכרע גם זהותו של מפקד חיל הים הבא, שצפוי להיות אחד משלושה תתי אלופים: דוד סלמה, דרור פרידמן ואייל הראל.

מלבד מפקד פיקוד הדרום ומפקד זרוע היבשה, ככל הנראה ימונו בקרוב גם ראש אמ"ן, ראש אגף תקשוב, וייתכן שגם ראש אגף מבצעים הלוי גבר בהתמודדות לתפקיד על אלוף יואל סטריק. ההערכות בצבא הן שבעקבות אי מינויו יחליט סטריק לפרוש מצה"ל

 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: נעם ריבקין פנטון ?? אלוף סטריק
צילום: נעם ריבקין פנטון אלוף סטריק

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel