Israel Hayom

חדשות היום

שנה לפני מימושה, נתניהו וגנץ יודעים: לא תהיה רוטציה | מתי טוכפלד

- מתי טוכפלד

בעוד שנה בדיוק יחול מועד הרו טציה, שלא תתרחש. כך נראים פני הדברים כעת, במרחק של שנה מהמועד שבו אמור בני גנץ להח ליף את בנימין נתניהו בלשכת ראש הממשלה, אחרי חצי שנה של ממשלה פריטטית, צולעת ולא מתפקדת. קל למנות את הסיבות שבגללן אין סי כוי שהרוטציה תגיע אי פעם לביצוע. החל מחוסר האמון בין שני הראשים ועד החלטת בג"ץ שעשויה להותיר את נתניהו ללא תפקיד מייד אחריה.

אבל נראה כי בראש ובראשונה הסיבה המרכזית שבגללה היא לא תקרה, היא כי אין לכך שום הצדקה. ההסכם בין גנץ לנתניהו החל כאשר הראשון עמד בראש גוש של עשרות ח"כים. הוא הסתיים ב 19 בלבד. בס קרים היום יש לו בערך חצי מכך. אם הממשלה הנוכחית תישאר, כנ ראה שגנץ עוד יתגעגע למספרים הנוכחיים.

הבחירות לא חייבות להיות עכ שיו, ב 23 בדצמבר, המועד האחרון להעברת תקציב. אם גנץ יתקפל מאיומיו ויסכים לדחייה, ייתכן שה מועד יהיה מאוחר יותר. אבל בשום אופן לא מאוחר יותר מחודש נוב מבר 2021 - מועד הרוטציה. לשם הוא כבר לא יגיע. כל עוד זה תלוי בנתניהו כמובן.

האשמה תיפול על רה"מ

כשיוקדמו הבחירות תיפול האשמה על ראש הממשלה. הוא הוביל לשם, יטענו כולם. הוא אכן הנושא באח ריות הראשית לגורלה של הממשלה, אבל במקרה הזה תחול האשמה על בני גנץ לא פחות ממנו על הקדמת הבחירות. מהרגע הראשון לא נהג גנץ כשותף אלא כיריב. בעודו מנסה לה חזיק בכוח בבייס מדומיין שכבר נטש אותו מזמן, לא חדלו בני גנץ וחב ריו להקניט ולעקוץ את נתניהו ושרי הליכוד. התייצבו אוטומטית בעד כל מי שנגדו, ונגד כל מי שבעדו. ללכת עם ולהרגיש בלי. אופוזיציה מושלמת בתוך הקואליציה. גנץ יסכים כנראה לדחייה של התקציב, אם יתגבר על לחץ חברי מפלגתו שלא לעשות זאת, כי גם הוא מבין שרק משחק על הזמן יוכל למלט אותו ממר גורלו הפו ליטי. מי יודע מה יקרה בזמן הזה. אחרי שמונה לרמטכ"ל כשרמטכ"ל אחר כבר אושר על ידי הממשלה, מי כמוהו יודע שהכל אפשרי.

למרות כל השיקולים נגד, עדיין היה, עד השבוע שעבר, סיכויון קטנטן וקלוש שנתניהו היה נאלץ למסור את השלטון לגנץ בעוד שנה.

זה היה קורה אם נתניהו היה כה חושש מבחירות ותוצאותיהן, שכבר הוא היה מעדיף להתמנות לראש הממשלה החליפי ולא לקחת סיכו נים מיותרים כשמשפטו עובר עוד מעט לשלב העדויות.

בג"ץ נטל מגנץ את הסיכוי. נת ניהו לא יהיה מוכן לחסות תחת חסדי שופטי בג"ץ אפילו יום אחד. אם השופטים מוכנים לדון, בהרכב מורחב, בפסילת חוק יסוד שהעבי רה הכנסת, לא תהיה להם כל בעיה לדון בשאלת כשירותו של נתניהו לכהן כראש ממשלה חליפי תחת כתב אישום. את הפריווילגי­ה הזאת נתניהו לא ייתן להם.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel