Israel Hayom

הקלות בכיתות, הקלות לחנויות

בכיתות ה'-ו' חוגגים - אבל חצי מיליון ילדי ז'-י' יישארו בבית ● מודל מסחר חדש? ייבדק שיעור התחלואה בקניון מקורה ●

- נועם )דבול( דביר

אלה שחוזרים ואלו שנשארים מאחור. קבינט הקורונה הכ ריע ובעוד שבוע מהיום )יום שלישי, 24 בנובמבר( תלמידי כיתות ה'-ו' יחזרו לכיתות )ביישובים ירוקים וצהובים(. שבוע לאחר מכן, ב 1 בדצמבר יחזרו ללימודים תלמידי י"א-י"ב לצורך למידה לבגרויות החורף שנדחו. הלמידה תהיה בק בוצות קטנות, מינימום יומיים או שלושה בשבוע על פי יכולת הר שות, והתלמידים יצטרכו לעטות מסיכות גם בזמן השיעורים וגם במהלך ההפסקות.

החזרה אל מוסדות החינוך תיעשה באופן הבא: הקפסולות בכיתות א'ב' יבוטלו לחלוטין, והתלמידים שם ילמדו בכיתות מלאות 5 ימים בש בוע. בכיתות ה'-ו' ילמדו לפחות 3 ימים בשבוע ולפחות 14 שעות שבו עיות )בקבוצות של עד 20 תלמידים(. גם כיתות י"א'-י"ב יחזרו, ויתאפשר מעבר של תלמידים בין שתי קבו צות בלבד.

אלא שיש מי שעדיין נשארים מא

חור ולא חוזרים ללימודים, הם המפ סידים הגדולים - יותר מחצי מיליון תלמידי חטיבות הביניים ('ט-'ז) ות למידי כיתות י'.

"על כולנו התקופה משפיעה, הרבה תלמידים שאני מכירה נראים מבחוץ כאילו הכל טוב, אבל אחרי שמתקר בים אליהם מגלים שגם להם קשה והם לא מראים את זה", מספרת התלמידה דורון שחור, הלומדת כיתה י', מכפר

סבא. לדבריה: "התקשורת בזום בין תלמיד למורה כל כך מורכבת, החיוך שם לרוב מזויף, כי כשהמצלמה נכ בית אף אחד לא יודע מה קורה עם אותם תלמידים, אף אחד לא באמת רואה אותם פנים מול פנים, ואף אחד לא מרגיש אותם. כולם צריכים את החום הפיזי ואם לא במגע אז בקשר עין ישיר, שיראה באמת איך אתה מרגיש לא דרך מצלמה, עם קרבה אנושית. חייבים למצוא דרך להח זיר אותנו לבתי הספר, אי אפשר עם הניתוק הזה".

שר החינוך יואב גלנט הציג בפני הקבינט מתווה מעט שונה, ועדיין מנסה להביא לכך שכיתות י' יחזרו ללימודים יחד עם כיתות י"א-י"ב. בנוסף, על פי המתווה שלו, שבוע לאחר חזרת תלמידי התיכון יש לה חזיר את תלמידי חטיבות הביניים, כלומר סביב 8 בדצמבר - אך ספק אם זה יאושר.

מנגד יש מי שיכולים לנשום לר ווחה, אלו התלמידים בכיתות ה'-ו' שנשארו בבית עד כה. גם הוריהם של התלמידים בירכו אתמול על ההחל טה. יש לציין כי חלק גדול מההורים עובד ונאלץ להשאיר את הילדים, רק בני 12-10 בבית לבד. עלמה בן יעקב (12) היא תלמידת כיתה ו' בבית

ספר ברנר בגבעתיים שאם לא יהיה זינוק בתחלואה בעוד שבוע, תארוז את התיק שלה ואת הכריך ותחזור לבית הספר.

"כמו פתיחת שנה"

"אני ממש מתרגשת ושמחה לדעת שסוף סוף חוזרים לבית הספר", היא אומרת. לדבריה, גם חברותיה שות פות להרגשה: "קבענו שניפגש יחד, ונהיה יחד בהפסקות ואפילו שנלך יחד לבית הספר ביום הראשון. זו תהיה כמו עוד פתיחת שנת לימודים. אני כבר מעכשיו חושבת על הבגדים, לסדר את התיק, הספרים והקלמר".

בתוך כך, הנהגת ההורים הארצית מסרה: "גם לאחר החלטת קבינט הקו רונה הערב תלמידי ישראל מופקרים לגורלם. די בכך שמועד חזרתם של תלמידי י"א-י"ב ללימודים נקבע למועד היעד 'בהמשך', שכידוע יכול להיות כל מועד מכאן ועד אף פעם, ודי בכך שמקבלי ההחלטות בכלל לא עוסקים בשאלת חזרתם של ילדי ז'-י' לבתי הספר, שחלקם הגדול לא ראה את ספסלי הלימודים מאז מארס אשתקד ונמקים בבית, בקוביות זום ובבדידות חברתית איומה".

דורון שחור: "התקשורת בזום כל כך מורכבת, החיוך שם לרוב מזויף, כי כשהמצלמה נכבית אף אחד לא יודע מה קורה עם אותם תלמידים, אף אחד לא באמת רואה אותם או מרגיש אותם"

 ?? צילום: לירון מולדובן ?? געגועים לקונים. מתחם ביג בקסטינה
צילום: לירון מולדובן געגועים לקונים. מתחם ביג בקסטינה
 ?? צילום: יהודה פרץ ?? געגועים לסידור התיק. איה ברקאי מאשקלון
צילום: יהודה פרץ געגועים לסידור התיק. איה ברקאי מאשקלון
 ?? צילום: אורן כהן ?? איתי כהן. מצפה לחזור ללימודים
צילום: אורן כהן איתי כהן. מצפה לחזור ללימודים
 ??  ?? דורון שחור. תיאלץ להישאר בבית
דורון שחור. תיאלץ להישאר בבית
 ?? צילום: יהושע יוסף ?? עלמה בן יעקב. "מתרגשת לסדר את הדברים"
צילום: יהושע יוסף עלמה בן יעקב. "מתרגשת לסדר את הדברים"
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel