Israel Hayom

רק 3.5% מהתינוקות שנולדו לאם נשאית - נמצאו חיוביים

דו"ח: עד היום לא דווחה בישראל הידבקות יילודים דרך שליית האם

- מיטל יסעור בית אור

כ 105 אלף תינוקות נולדו בתקופת הקורונה, מהם 700 לאימהות חיוביות לקורונה. הפרט המעניין הוא שרק 24 מהתינוקות (3.5%) שנולדו לאם נשאית - נמצאו חיוביים סמוך ללידתם. 11 מתוך ה 24 הם פגים.

בסך הכל, מאז פרוץ הקורונה במארס נולדו 100 פגים.

הנתונים הללו מתבררים מדו"ח שמפרסמים הבוקר איגוד רופאי הפ גים והעמותה למען הפגים.

עד כה לא דווחו בישראל מקרים מוכחים של הידבקות יילודים דרך השליה מהאם )בדומה לנתונים שנא ספו בעולם(, אך דווחו מקרים בודדים של הידבקות יילודים בקורונה כמה ימים לאחר הלידה.

המחלה התבטאה בתסמינים קלים של חום, ישנוניות וחוסר תיאבון שח לפו בתוך כמה ימים.

לפי הנתונים עד כה, נגיף הקורו נה לא נמצא בחלב אם, ולכן גם אם שנדבקה בנגיף יכולה להמשיך להניק או לשאוב חלב.

אתגרי הפגיות

תקופת הקורונה מובילה לאתג רים חדשים בפגיות, ובהם הגבלה על כניסת הורים מלווים, ירידה מסוימת בהזנה בחלב אם של הפגים לאימהות חיוביות 50%-41%) מהפגים קיבלו חלב אם, לעומת ממוצע של .(70% 14 פגיות מתוך 26 נאלצו לשלוח עד חמישה אנשי צוות רפואיים לבידוד.

ד"ר שמואל צנגן, יו"ר האיגוד הישראלי לניאונטולו­גיה וחבר בה נהלת הפורום: "מאז הופעת הקורונה בישראל נולדו יותר מ 700 יילודים לאימהות שנדבקו בקורונה. לשמח תנו, כל היילודים היו ללא תסמינים למחלת הקורונה. לעומת זאת, היו מקרים רבים שבהם התינוקות הופ רדו מאימותיהן מייד לאחר הלידה, לתקופה ממושכת".

רומי שחורי, מנכ"לית עמותת לה"ב )למען הפגים בישראל(: "משבר הקורונה העצים מאוד את המצוקה הנפשית והחרדה של ההורים לפ גים. בתקופה האחרונה, העמותה עדה לעלייה של 50% ויותר בפניות לק בלת סיוע ותמיכה נפשית בכל הק שור להשפעות של משבר הקורונה על נוכחות הורים בפגיות, הפרדה בין האימהות והפגים לתקופה ממושכת, ומענה לא מספק לצורכיהם".

 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? פגייה
צילום: גדעון מרקוביץ' פגייה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel