Israel Hayom

להפוך לאי ירוק"

-

גורמים בעיריית אילת הסבירו כי אי אפשר להציב את המחסומים כל עוד החוק לא נכנס לתוקף, וכי הם אמו רים להיות פעילים כבר החל מהבו קר ב .07:00 בדקנו מול רשת ישרוטל מדוע מלון רויאל ביץ' פתח את שעריו אף שהמתווה עדיין לא נכנס לתוקף רשמית - אך ברשת סירבו להגיב.

בד בבד, שר הבריאות יולי אדלש טיין הגיע אתמול לאילת והציג את מתווה "האי הירוק" - פתיחת העיר לתיירות, שאמור להיכנס לתוקף. אל אדלשטיין הצטרפו בביקור בעיר הד רומית שרת התיירות אורית פרקש הכהן ובכירי משרד הבריאות.

אדלשטיין הסביר על המתווה והביע אופטימיות לגבי סיכויי הצ לחתו. "אני מתרשם די טוב מהעיר אילת", אמר, "יהיו חריקות בהתח לה, בימים הראשונים. האלטרנטיבה לא לעשות תמיד קיימת, אבל זאת

לפי נתוני לשכת התעסוקה, שהופקו לבקשת "ישראל היום", טבריה מככבת בצמרת טבלת הע רים בארץ שבהן מספר דורשי העבו דה הוא גבוה. במקום הראשון ניצבת אילת עם 45.9 אחוז דורשי עבודה, ועיר התיירות הגדולה הבאה אחריה לא הדרך שאנחנו בחרנו. כבר בשלב הראשון אנחנו פותחים את המסעדות עם הושבה בחוץ, פותחים את האטרק ציות והאטרקציות הימיות, ואם נראה שהמתווה פועל נכון נתכנן פתיחה רחבה יותר".

משרד הביטחון ופיקוד העורף כבר החלו בהקמת מערך לבדיקות קורו נה מהירות בכניסה ל"איים הירו קים" באילת ובים המלח. עמדת הבדיקות באילת תיפתח רק מחר.

לצד אילת, גם אזור המלונות בים המלח נפתח לתיירים. ראש המועצה האזורית תמר, ניר ונגר, הסביר בשיחה עם "ישראל היום" כיצד יפעל מתווה הבדיקות בים המלח. "יש הרבה מאוד בלבול בע ניין הזה. אורחי המלונות צריכים להגיע עם בדיקה של עד 72 שעות לפני ההגעה לים המלח. בנינו טר מינל באזור הכניסה למתחם המלו היא טבריה, שסובלת מ 33.5 אחוז דו רשי עבודה.

"אני חושב שאין קריטריונים, וש טבריה הודרה מהחוק בגלל שהפולי טיקאים נכנעו ללוביסטים", אמר אבי זנדברג, מנכ"ל התאחדות בתי המלון בטבריה, "המצב כאן קשה מאוד".

נות בים המלח. כל התנועה שתגיע לחופים ולמלונות ים המלח תעבור דרך הטרמינל הזה, הם יוכיחו שם שהם שליליים לקורונה וכך יוכלו להיכנס למתחם".

ונגר הוסיף: "אנחנו ממשיכים לע בוד על כל עניין הקניונים והמסעדות. ברור לנו שלחופשה יש עוד צרכים מעבר לשהייה במלון, וגם עבור התו שבים והעסקים. אני מאוד מקווה שזה יקרה בימים הקרובים, אבל לצערי אין לי הערכה מדויקת".

מזי בן צבי, מנהלת התשואה של רשת מלונות קראון פלזה, מרשת בתי המלון העולמית ,IGH שיתפה בנוגע לביקושים הגבוהים בים המלח: "אזור ים המלח מבוקש מאוד בקרב מחפשי החופשות. אנחנו רואים עלייה של מאות אחוזים בהזמנות. כיום המחירים נמוכים ב 30-25 אחוזים בהשוואה לשנה שעברה".

 ??  ?? הנחיות לנופשים בחופי אילת
הנחיות לנופשים בחופי אילת
 ?? צילומים: יהודה בן יתח ?? השרים אדלשטיין ופרקש הכהן לצד
נציגי העיר אילת
צילומים: יהודה בן יתח השרים אדלשטיין ופרקש הכהן לצד נציגי העיר אילת
 ?? צילום: גיל אליהו/ג'יני ?? טבריה. "למה נותרנו מחוץ למתווה?"
צילום: גיל אליהו/ג'יני טבריה. "למה נותרנו מחוץ למתווה?"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel