Israel Hayom

ריבלין ונתניהו בירכו את ביידן: "מצפים לעבוד יחד"

רה"מ והנשיא הנבחר של ארה"ב קבעו להיפגש בזמן הקרוב: "ארה"ב מחויבת לביטחונכם" ● יורש העצר של אבו דאבי נענה להזמנת ריבלין לבקר בישראל

- יורי ילון

ישראל הרשמית בירכה אתמול לראשונה את נשיא ארה"ב הנבחר, ג'ו ביידן, על היבחרו לנשיאות.

ראשון עשה זאת נשיא המדינה ראובן ריבלין. "אשמח לקבל את פניך פה בירושלים, כשתגיע לבקר כנשיא", אמר לביידן. "לארה"ב אין בעלת ברית חזקה יותר ממדינת ישראל, אין חזקה מהחברות בין העם האמריקני והעם בישראל, ולנשיא בארה"ב אין חבר גדול יותר מנשיא במדינת ישראל, כפי שהוכחנו לאורך השנים", אמר הנשיא ריבלין לביידן.

"כחבר ותיק של ישראל, אתה יודע שחברותנו נעוצה בערכים הניצבים מעל הפוליטיקה המפלגתית. אין לנו ספק שתחת הנהגתך, ארה"ב מחויבת לביטחונה ולשגשוגה של מדינת ישראל".

"שיחה חמה ביניהם"

אחריו עשה זאת ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשיחת טל

פון שתואמה לפני חמישה ימים ונמשכה לפי הדיווחים כ־02 דקות.

במהלך השיחה שב ביידן על מחויבותו העמוקה לישראל ולביטחונה. נתניהו וביידן קבעו להיפגש בזמן הקרוב, כדי לדון בנושאים הרלוונטיים למזרח התיכון. השיחה בין השניים הוגדרה "חמה".

עוד בפן המדיני: יורש העצר של אבו דאבי, מוחמד בן זאיד אאל

נהיאן, הודיע כי ייעתר להזמנתו של הנשיא ריבלין לבקר בישראל, כך הודיע אמש בית הנשיא.

"המועד ייקבע בהמשך"

נסיך הכתר של אמירות אבו דאבי כתב לריבלין: "ברצוננו להביע את הוקרתנו והערכתנו הרבה ליחס החם והלבבי שהפגנתם כלפי ארצנו ופועלה למען השלום, כמו גם להזמנתכם הנדיבה לביקור במדינת ישראל ידידתנו. אנו מוקירים את תשומת ליבך, המעידה על דאגתכם לפעול לחיזוק קשרי הידידות בין שתי המדינות".

יורש העצר ציין בהתייחס להזמנתו של ריבלין כי "לכבוד יהיה לנו לממש את הזמנתכם הנדיבה לבקר בישראל ידידתנו".

ריבלין לביידן: "אשמח לקבל את פניך כאן בירושלים, כשתגיע לבקר כנשיא. לארה"ב אין בעלת ברית חזקה יותר ממדינת ישראל ומהעם בישראל"

הוא נמנע מלציין מועד לביקור, והבהיר שתיאומו "ייקבע בהמשך בערוצים הדיפלומטיי­ם".

בן זאיד נחשב לדמות החזקה באיחוד האמירויות ולאדריכל הסכמי השלום עם ישראל. הוא נחשב גם למקורב לממשל טראמפ ובעיקר לחותנו של הנשיא, ג'ארד קושנר.

אביו היה הסולטן הראשון של המדינה והוא אחיו של הסולטן הנוכחי, ח'ליפה בן זאיד. 2014־ב עבר אחיו שבץ, ומאז משמש בן זאיד שליט בפועל של איחוד האמירויות.

 ?? צילום: פלאש 90 ?? ביידן ונתניהו בישראל 2010־ב
צילום: פלאש 90 ביידן ונתניהו בישראל 2010־ב
 ??  ?? הנשיא ריבלין
הנשיא ריבלין

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel