Israel Hayom

רוטציה בערפל: נתניהו - "מי יודע מה יהיה"; גנץ: "נראה"

בראיון לרדיו גלי ישראל רה"מ לא נשמע משוכנע במיוחד כי שר הביטחון אכן יירש אותו בעוד כשנה: "בינתיים אנחנו מקבלים ממשלה בתוך ממשלה" ● גנץ ענה: "יש לנו הסכם, הוא אמור לעמוד בו" שנה לרוטציה,

- יהודה שלזינגר ודניאל רוט אבנרי

שנה פחות יום לפני הרוטציה, וגם ראש הממשלה נשמע כמי שאינו בטוח שזו בכלל תצא לפועל.

בראיון לרדיו גלי ישראל נשאל נתס ניהו אם גנץ יהיה ראש הממשלה והשיב: "מי יודע? ייתנו - יקבלו. בינתיים אנס חנו מקבלים ממשלה בתוך ממשלה. במידה רבה זה יקבע את ההמשך". נתניהו התייחס גם לנפתלי בנט ואמר: "אני לא יודע אם בנט הוא ימין או שמאל, תלוי באיזה יום שואלים. זה גם תלוי. יש שם את סמוטריץ' שלא הצביע בעד לפיד, בנט כן הצביע".

גם שר הביטחון וראש הממשלה החס ליפי בני גנץ התייחס אתמול לעניין חוסר הוודאות סביב הרוטציה במהלך סיורו בצפון מסיבת עיתונאים. גנץ נשאל אם בעוד שנה ייכנס לתפקיד ראש הממשלה, ועל כך ענה: "אני חושב שזה צריך לקרות". לאחר שנשאל אם ראש הממשלה נתניהו יאפשר זאת, השיב: "יש לנו הסכם, הוא אמור לעמוד בו". גנץ נשאל שוב, "האם אתה חושב שזה יקרה?" ועל כך השיב: "נראה". בהמשך נשאל גנץ על האיומים מצד כחול לבן בענייני התקציב ואמר: "חבס רים, אני לא מסתובב ומפזר איומים, אני מסביר מה צריך לקרות. אנחנו צריכים תקציב מסודר וממשלה מתס פקדת. אנחנו, זה אזרחי מדינת ישראל. זה לא רק עניין של כחול לבן. זה עניין של כלל אזרחי ישראל".

בתוך כך, השר יצחק כהן (ש"ס) התס פטר אתמול מתפקידו כשר במשרד האוצר וחזר לתפקיד סגן שר האוצר. כהן מונה לאחר שיעקב ליצמן התס

פטר מתפקידו כשר השיכון, תפקיד, שכזכור, אתמול הוחלט שישוב אליו. כהן נאלץ להתפטר בשל עקרון הפס ריטטיות בממשלה - 17 שרים לגוש כחול לבן וס71 לגוש של הליכוד. על פי גורמים בקואליציה, מזכיר הממשלה צחי ברוורמן הבהיר לאנשי יהדות התורה וש"ס כי בצד של הליכוד נגמרה המכסה. דרעי פנה ליו"ר כחול לבן, ראש הממשלה החליפי בני גנץ, כדי שכהן יישאר על המכסה של כחול לבן. לדברי גורמים בקואליציה, גנץ הסכים בהתחלה אך אחר כך חזר בו.

אתמול אמרו בש"ס: "גנץ הבטיח אמש לשר דרעי לאפשר לאיציק כהן להישאר שר כי זה דרש את הסכמס תו, בשם השוויוניות הנדרשת בין שני חלקי הממשלה. היום בבוקר, כנראה בלחץ גורמים בכחול לבן, הוא חזר בו ודרש בתמורה למנות מנכ"ל משרד משפטים. איציק כהן ימשיך לעבוד כסגן שר במשרד האוצר ולפעול כפי שעשה עד כה להוצאת ישראל מהמס שבר הכלכלי".

 ?? צילום: אוהד צויגנברג ?? נתניהו
צילום: אוהד צויגנברג נתניהו
 ??  ?? גנץ
גנץ
 ??  ?? "ישראל היום", אתמול
"ישראל היום", אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel