Israel Hayom

סערת הנאום: זילבר זומנה לבירור אצל היועמ"ש

נציב שירות המדינה למנדלבליט: "רואה את האמירות בחומרה, לערוך בדיקה קפדנית" ● רה"מ: "דברי זילבר - שבירת כללי הדמוקרטיה"

- יאיר אלטמן

בעקבות נאום ה"פייק מנהיג והנבל" של המשנה ליועץ המ שפטי לממשלה דינה זילבר, נציב שי רות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה כי יבדוק את דב ריה ויעמוד על חומרתם, תוך שהוא מזכיר שאין זו הפעם הראשונה שהיא מבקרת את השלטון בשפה לא נאותה.

"הנציב הדגיש את החומרה הרבה שבה הוא רואה את הדברים, ובפרט שעו"ד זילבר נהגה באופן דומה בעבר ואף קי בלה הערה על כך. הנציב סבור שעל היועץ לטפל בנושא בהתאם לחומרתו ולאירועי העבר", כתב.

בעקבות כך החליט היועץ לזמן את זילבר לבירור. "היועץ המשפטי לממשלה ישמע את התייחסותה של עו"ד זילבר לדברים, ובהמשך לכך יח ליט כיצד להידרש לפניית נציב שירות המדינה ולפניות נוספות בנושא", נכתב בהודעה רשמית מטעמו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדבריה של המשנה ליועמ"ש בראיון שקיים עם גלית דיסטל בגלי ישראל. "זה בלתי ייאמן, זו שבירה של כללי הדמוקרטיה", אמר נתניהו.

כזכור, בנאום שנשאה שלשום במ כון הישראלי לדמוקרטיה, טענה זילבר שבמקום לקבל החלטות, הפוליטיקאי­ם מאשימים את כולם.

"עשרות מינויי בכירים מוקפאים. מי עוצר את המדינה מלמנות פרקליט מדינה, מפכ"ל, חשכ"ל, ממונה על הת קציבים ועוד שורה ארוכה של תפקידים מקצועיים? שום בית משפט או פקידות לא מונעים את המינויים הללו. מצד שני, כיוונים שתורמים לייעול המשילות לא מדוברים", אמרה.

זילבר רמזה כי הדבר מעיד על כשל מנהיגותי: "לפעמים כדי לא להודות באמת המצערת של היעדר מנהיגות או חוסר יכולת אישית, מפעילים את הוונטילטור המפזר אשמה לכל עבר, או אומרים 'למדינה יש בעיית משילות'".

דבריה של זילבר עוררו סערה בעולם הפוליטיקה בישראל, והתנועה למשי לות ולדמוקרטיה פנתה לשר המשפטים אבי ניסנקורן, ליועמ"ש ולנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ בבקשה להשעותה מתפקידה כמשנה ליועמ"ש, וכן לנקוט הליכים משמעתיים נגדה.

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? זילבר. "נהגה באופן דומה בעבר"
צילום: אורן בן חקון זילבר. "נהגה באופן דומה בעבר"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel