Israel Hayom

חשש באירופה: הסגרים יימשכו גם בחג המולד

מסתמן שחודש נובמבר יירשם כאחד הקשים במאבק בנגיף ● באיטליה, מספר המתים היומי הגבוה מאז אפריל - 731 ● בבריטניה, 598 מתים - שיא מאז תחילת מאי

- ארז לין וסוכנויות הידיעות

לפני שנה ויום, ב 17 בנובמבר ,2019 "חולה מספר "1 הופיע עם מחלה נשימתית מסתורית בעיר ווהאן, סין.

רק אחרי כמה שבועות קשים במיוחד נאלצו הרשויות בסין להודות כי מתפשט באזור נגיף חדש, שמקורו ככל הנראה בשוק החיות המקומי. מאז העולם הש תנה לבלי הכר, ואף שנראה שהחיסונים קרובים מתמיד, חודש נובמבר הנוכחי צפוי להירשם כאחד האכזריים ביותר במאבק במגיפה.

באירופה ממשיך הנגיף להשתולל למרות שהוכרז סגר מלא או חלקי במ דינות רבות, שעוזר רק חלקית.

אתמול הודיעה איטליה על שיא שלא נראה כמותו מאז הגל הראשון באפריל: 731 מתים מהנגיף. כ 9,000 איש מתו בארץ המגף בגל הנוכחי, ונראה כי לאור העלייה הקשה בתחלואה )כ 30 אלף מק רים ביום(, נראה כי הדרך היחידה למנוע את קריסת בתי החולים שוב היא על ידי החזרת הסגר המלא במדינה, למ רות ההתנגדות. גם בספרד המצב קשה, ואתמול דיווחו על 435 מתים, שיא חדש בגל הנוכחי.

בריטניה גם היא רשמה אתמול שיא תמותה חדש לגל השני: .598 זה המספר הגבוה ביותר מאז 6 במאי. כמו כן, בסקוטלנד הודיעה ראשת הממשלה ניקולה סטורג'ן כי בדומה לאנגליה, ייאלצו מחוזות רבים להיכנס להגבלות חמורות. זאת, בתקווה לחזרה לשגרה לפני חג המולד. גם באנגליה מקווים שהסגר הנוכחי, שצפוי להס תיים ב 2 בדצמבר, יאפשר את חגיגת

חג המולד בחיק המשפחה המורחבת, אך צוות המומחים במדינה מסר שלשום כי יש להיערך לחג מולד מצומצם, ושר הב ריאות אף אמר כי ייתכן שהסגר יוארך ואף יוחמר.

בשבדיה דווח על יותר מ 15 אלף מק רים חדשים מאז יום שישי, כולל כמעט 2,200 רק ביממה שחלפה. לאור המצב, הוחלט במדינה הסקנדינבית לשנות את הגישה הרפויה מול הנגיף ולאמץ איסו רים גורפים על התקהלויות של יותר משמונה אנשים.

בארה"ב, שם כבר 11 מיליון נד בקו וכמעט 250 אלף מתו, הנגיף ממשיך לשבור שיאים החודש, ומס פר המאושפזים עלה בכמעט 50 אחו זים בשבועיים האחרונים. המצב הקשה הוביל את מושל קליפורניה גאווין ניוסם לבצע סיבוב פרסה דרמטי, ולהכריז כי ההקלות שהיו אמורות להיכנס לתו קף יידחו. זאת, בגלל שמקרי ההדבקה היומיים הוכפלו בתוך עשרה ימים.

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? כיכר העיר בטורינו, השבוע
צילום: אי.פי.אי כיכר העיר בטורינו, השבוע

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel