Israel Hayom

ארי פולמן מתגעגע

רגע אחרי שעשה את הבכורה שלו כבמאי תיאטרון, הגיעה הקורונה ועצרה הכל ● עכשיו ארי פולמן מקווה לחשוף את ההצגה שלו "מתאבל ללא קץ" לאנשי תיאטרון בעולם, במסגרת אירועי "ישרא דרמה"

- מאיה כהן

רגע לפני שהקורונה פרצה, הספיק במאי הקולנוע המוערך ארי פולמן )"ואלס עם באשיר"( לעשות את הבכורה שלו בעולם התיאטרון. זה קרה עם המ חזה "מתאבל ללא קץ" של חנוך לוין, שפולמן ביים בתיאטרון הקאמרי. אלא שמהר מאוד ירד המסך על ההצגה בגלל הקורונה. עכשיו תזכה ההצגה לחשיפה בפני אנשי תיאטרון מהעולם, מה שעשוי להעניק לה החייאה.

זה יקרה במסגרת אירועי "ישרא דרמה", שייפתחו ב 26 בנובמבר ואשר במסגרתם נחשפים אנשי תיאטרון מהעו לם ליצירות תיאטרון ישראליות. האירוע מתקיים בכל שנה ביוזמת המכון למח זאות ישראלית, שבראשו עומד מנכ"ל תיאטרון הבימה נעם סמל, והשנה הוא יתקיים במתכונת מקוונת.

17 הצגות ישראליות, שנבחרו מתוך כ 70 בקשות, יהיו זמינות לצפייה עבור מנהלי תיאטראות, דרמטורגים, במאים ויוצרים מרחבי העולם. כמו כן, יתקיימו רבי שיח בנושאים מגוונים. מושב הפ תיחה ייערך ב 26 בנובמבר תחת הכו תרת "תיאטרון ושלום", ובו ישתתפו הסופר דויד גרוסמן, השחקן הישאם סו לימן )"פאודה"(, שר התרבות חילי טרו פר והעיתונאי תום פרידמן. כמו כן, תו קרן ההצגה "הזמן הצהוב" מאת גרוסמן בביצוע התיאטרון הערבי עברי.

"אין לי מילים לתאר את הגעגוע שלי להצגה שביימתי", אומר פולמן, "הב כורה הרשמית היתה בפברואר, ובמארס כבר סגרו את התיאטרון. הספקנו להציג אולי 15 פעם. אין ספק שבתוך הקורונה הזאת, זה הדבר שאני הכי מתגעגע אליו. כל תהליך היצירה בתיאטרון היה אדיר".

יש תקווה שאחרי הקורונה תחזור לתיאטרון?

"יש תקווה. לחוויה של לשבת בתיאטרון יש כוח עצום, ובגלל זה התיאטרון יישאר לנצח. רגע לפני הקורונה תכננתי לצלם את ההצגה באיכות הכי גבוהה, ואז הכל השתבש, אבל לפחות האירוע הזה של 'ישרא דרמה' קורה ויש תקווה להגיע לבמות בעולם".

בתחום הקולנוע, שהוא בעצם העיסוק העיקרי שלך, יצא לך לעבוד בתקופת הקורונה?

"אני מסיים פרויקט של שבע שנים וחצי, אדפטציה חופשית באנימציה ליומן של אנה פרנק. הסרט יהיה מוכן בעוד שלושה חודשים, ואנחנו לא יודעים מה הולך להיות. נגיד שנרצה להגיע איתו לפסטיבל קאן - אנחנו לא יודעים אם בכלל יהיה פסטיבל. עולם הקולנוע הש תנה לנצח. הכוח עובר מהאולפנים לס טרימינג, לנטפליקס, לאמזון ולדיסני, ואני חושב שזה בלתי הפיך.

"השנה הזאת היתה פסיכית. עבדנו עם שמונה מדינות במקביל, סטודיואים קרסו בגלל חולי קורונה, השותף שלי היה מונשם תקופה ארוכה בחו"ל. ועדיין, אנחנו בני מזל ביחס למה שקורה בתיאטרון, למשל. מצלמים עכשיו סרטים בארץ ובעולם, אבל זה נורא מסובך. צריך לשמור מרחק ולעשות אקסטרה ביטוחים, יש גלים של מחלות על סט. ברור שלא כולם יעברו את כל זמן הצילומים מבלי להידבק".

לדברי פולמן, הוא שוקל לשחרר סרט ילדים שלו בסטרימינג. "כשהתחלנו לע בוד על הסרט, לא דמיינתי שהוא ילך לסטרימינג. היום אני מצפה בשקיקה שזה יקרה. זו הפקה מורכבת של 150 איש מכל העולם. איפה יראו אותו יותר ילדים? בבתי הקולנוע או בבית? חד משמעית בבית. אני חושב שבסוף כולם נכנעו לזה. חוץ מאנשים שעדיין מצלמים בפילם, כמו טרנטינו, כולם יעשו בסוף סרטים בסטרימינג. אני מניח שכמה במאים ירצו להרוג אותי )צוחק(, אבל זה מה שנראה לי שיקרה".

 ?? צילום: קוקו ?? פולמן
צילום: קוקו פולמן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel