Israel Hayom

הלהקה שחזרה מהמתים כדי לתת בראש

‪"Power Up",‬ AC/DC

-

את העובדה ש AC/DC עדיין פעילים היום בשנת 2020 ומשחררים אלבום אולפן מספר ,17 אפשר להגדיר כנס רפואי. לאו דווקא בגלל עניין הוותק: גם אחרי כמעט (!)50 שנות פעילות, וכשכל חבריה נמצאים עמוק בתוך העשור השביעי וחלקם אף השמיני לחייהם, הם נשמעים כיפיים ובועטים מתמיד.

ההרכב האוסטרלי הוותיק הוא מפלצת ששבה לחיים אחרי שחוותה מוות קליני, הבינה שעדיין לא הגיע זמנה ללכת, עשתה פרסה וחזרה מן המתים לתת עוד קצת בראש.

ב 2015 יצאה הלהקה לסיבוב הופעות לקידום אלבומה ‪."Rock or Bust"‬ בדיעבד, שם האלבום )"תן ברוק או תגמור את זה", בתרגום חופשי( טמן בחובו נבואת זעם. קצת לפני היציאה לסיבוב ההופעות הואשם המתופף פיל ראד בהחזקת סמים ובאיום ברצח. הוא הוחלף בהופעות על ידי כריס סלייד.

שנה לאחר מכן, ב ,2016 לאחר שרופאיו של הסולן בריאן ג'ונסון הזהירו כי אם ימשיך להופיע הוא עלול לאבד סופית את שמיעתו - ג'ונסון הוחלף לשארית סיבוב ההופעות על ידי לא אחר מאשר אקסל רוז. בקיץ של אותה שנה הודיע גם הבסיסט קליף וויליאמס על עזיבתו את הלהקה בגלל בעיות בריאותיות. מעל לכל אלה ריחפה מחלת הדמנציה של גיטריסט הליווי האגדי מלקולם יאנג, שהוחלף בסיבוב ההופעות על ידי אחיינו, סטיבי יאנג. לאחר מותו של מלקולם בנובמבר ,2017 אפשר היה לקבוע את מותה של אחת מלהקות הרוק הגדולות בהיסטוריה.

אבל לחיים יש תוכניות אחרות,

ולהקות רוק הן, כידוע, יצור בעל תשע נשמות. זה זמן שמעריצי הלהקה נחשפים לשמועות ולתמונות המעידות כי אנגוס יאנג, מייסד הלהקה האחרון שנותר, אסף את חלקי חייו ואת להקתו השבורים וקיבץ אותם באולפן כדי לחגוג את חיי אחיו המנוח - ובמובן מסוים גם את אלה שלו. התוצאה היא האלבום החדש ‪"Power Up"‬ )"אזור כוח וקום"( בעל השם הסימבולי לא פחות מקודמו, שמקבץ חזרה את חברי הלהקה. אבל אם חשבתם שהחבורה ידועת הקרבות תקליט אלבום שיתמקד באבל, בייסורים ובעצב - נראה שאתם לא מכירים את .AC/DC "מלקולם היה איתנו בכל רגע. אני חושב שאפשר להרגיש זאת באלבום", אמר ג'ונסון בראיון. הוא לא טועה, שכן חלק מהקטעים באלבום החדש נכתבו עוד בתקופת חייו של הגיטריסט המנוח.

באשר לשירים עצמם? ובכן, מדובר ללא ספק באלבום של הלהקה שתמיד התבססה על נוסחה של רוקנרול בסיסי, שנשען על ריף גיטרה. מי שחושב שמדובר בהרכב שמנגן אותו השיר בווריאציות שונות מאז 1973 - לא יתאכזב גם הפעם. עם זאת, כדרכם, עושים זאת הרוקרים המקשישים עם אנרגיות גבוהות, דיסטורשן קשוח וקול צווחני אחד.

 ?? צילום: אי.פי ?? אנגוס יאנג ובריאן ג'ונסון
צילום: אי.פי אנגוס יאנג ובריאן ג'ונסון
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel