Israel Hayom

לא מסתכל למטה

הערב תשלים נבחרת ישראל עוד קמפיין כושל בדרג ב' של ליגת האומות, כשתארח את סקוטלנד ● למרות הירידה האפשרית לדרג ג', המאמן וילי רוטנשטיינר בטוח: "רואים את תהליך ההתקדמות" ● בהתאחדות לכדורגל פחות שבעי רצון

- ליאב נחמני

באחת הפגישות בין יו"ר ההתאחדות, אורן חסון, למאמן הנבחרת, וילי רוטנשטיינר, הובהר למאמן האוסטרי כי המטרה העיקרית היא לעלות ליורו. מאז חלום היורו נגוז בדו קרב פנדלים אכזרי בגלזגו מול סקוטלנד, בעוד חסון ורוטנשטיינ­ר סי כמו לדון על המשך דרכו של המאמן בחודש דצמבר.

כעת, כאשר הסתיים לו קמפיין קצרצר, המספרים של הנבחרת תחת האוסטרי אינם משביעי רצון מבחינת ההתאחדות, אבל רוטנשטיינר חושב אחרת. בשיחות עם אנשיו בנבחרת, אמר האוסטרי כי עובדתית, ההפסדים היחידים מאז מונה היו לנבחרת צ'כיה, שנחשבת לעדיפה באופן משמעותי על ישראל )מדורגת 45 בעולם נכון לספ טמבר .(2020 מצד שני, ישראל ניצ חה רק פעם אחת, בחוץ מול סלובקיה. אגב, האחרונה עלתה ליורו דרך ליגת האומות, גם סקוטלנד וצ'כיה, כולן בבית הישראלי הנוכחי.

באופן מדהים, ערן זהבי כבש שישה מתוך שבעה שערים של הנבחרת בקמפיין תחת רוטנשטיינר )שער בודד של עילאי אלמקייס(, אך דווקא את הפנ דל המכריע מול סקולטנד הוא הח מיץ. "אולי ככה זה כשנבחרת תלויה רק בשחקן אחד", אמרו גורמים בנבח רת שהוסיפו: "מאמן נמדד לפי תוצאות, אבל אם הפנדל של זהבי היה נכנס אז הוא מאמן טוב לנ בחרת? מי שמודד מאמן לפי דו קרב פנדלים אז אין לו מושג בכדורגל". אגב, על פי הנתונים, הנבחרת כובשת 1.5 שערים למשחק בעידן האוסטרי לעומת שער אחד בממוצע בק מפיינים שקדמו להגעת הצמד הרצוג/רוטנשטיינר. הבעיה היתה ונותרה משחק ההגנה, שכן למעט משחק הפ לייאוף מול סקוטלנד, ישראל ספגה בכל 13 המשחקים הקו דמים, נתון משמעותי מאוד שעלה בלא מעט נקודות. הערב נבחרת ישראל תפ גוש שוב את סקוטלנד, הפעם למשחק בית שי נעל את ליגת האומות למונדיאל. לא מדו בר במשחק על עלייה לטורניר גדול, אבל רוטנשטיינר מעוניין לסיים בטעם טוב. לדבריו, הישא רות בדרג ב' תיחשב להצל

חה, בבית שבו נמצאות צ'כיה, סקו טלנד וסלובקיה. העניין הוא שירידה לדרג ג' תקל על ישראל בהגרלת ליגת האומות הבאה, ושם יש יותר סיכוי לעלות לאליפות אירופה מאשר בקמפיין הנוכחי.

"משחק מאוד חשוב"

ניצחון של ישראל יבטיח הישארות בדרג ב' לקראת ההגרלה הבאה בלי גת האומות ליורו. הפסד עשוי להוריד אותה לדרג ג', אם תפסיד וסלובקיה תפתיע במשחק המקביל ותנצח בצ'כיה. כך או כך, במסיבת העיתונאים שערך אמש רוטנשטיינר, הוא דיבר קודם כל על עתידו: "אני מאמן הנבחרת עד סוף השנה. מול סקוטלנד יהיה המשחק האחרון השנה ובהמשך נשב ונדבר על ההמשך. אולי זה יהיה המשחק האחרון שלי, אי אפשר לדעת".

על היכולת שהציגה הנבחרת תח תיו אמר: "חוץ מהמשחק נגד צ'כיה, היו לנו משחקים טובים. לכם יש דעה משלכם והיא שאנחנו צריכים לנצח בכל משחק מול סקוטלנד, צ'כיה או סלובקיה. אין לנו את אותן ציפיות. לדעתי, גם אם נרד דרג, עדיין רואים את התהליך וההתקדמות של הנבחרת".

על הסקוטים הוסיף: "אנחנו מדורגים מתחתם בדירוג העולמי וצריכים לכבד אותם. יש להם שמונה שחקני פרמייר ליג ועוד כמה שחקנים מהליגה השנייה באנגליה. עם זאת, הראינו בחצי גמר הפלייאוף של ליגת האומות שאנחנו יכולים להתמודד מולם וזה מה שננסה לעשות במשחק המאוד חשוב".

מבחינת ההרכב הערב, רוטנשטיינר צפוי לעלות כרגיל במערך של שלושה בלמים למרות חסרונו של חאתם עבד אלחמיד המורחק. אוראל דגני צפוי למלא את מקומו כבלם. נטע לביא נמצא בתמונת ה ,11 כאשר ההתלב טות היא אם ישחק במקום ביברס נאתכו או אייל גולסה.

גם האפשרות להציב את שון וייסמן לצידו של ערן זהבי על הפרק, בהר כב מעט פחות הגנתי מאשר זה שעלה מול צ'כיה.

 ?? צילום: מאור אלקסלסי ?? רוטנשטיינר. על סף פרידה
צילום: מאור אלקסלסי רוטנשטיינר. על סף פרידה
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? זהבי. התלות בו גדולה מדי
צילום: אי.אף.פי זהבי. התלות בו גדולה מדי
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel