Israel Hayom

התחלה הוליוודית

כוכב "דדפול" ראיין ריינולדס ורוב מקאלהניי רכשו במפתיע את רקסהאם הוולשית ורוצים להחזירה לימיה הגדולים ● אוהדי הקבוצה, שצנחה לליגות הלא מקצועניות באנגליה, בעננים: "מול מי נשחק בעוד חמש-שש שנים, ליברפול?" ● עכשיו מחכים לסוף הטוב

- דור הופמן דור הופמן

18 בקבוקי ג'ין נחתו בשבוע שעבר בהפתעה בפתח "טארף הוטל", פאב בן 150 שנים הממוקם בפינה של הרייסקורס גראונד - אצ טדיונה של רקסהאם הוולשית. יחד עם החבילה הגיע מכתב, ועליו המשפט הבא: "הנה משלוח הפרחים שלי, נת ראה בקרוב, ראיין ריינולדס". כוכב הקולנוע וגיבור הסרט "דדפול" הוא הבעלים של חברת הג'ין האמריקנית "אביישן", ומכאן הבקבוקים. אבל למה דווקא לפאב הוותיק והקטן הזה שנ מצא בסמוך לאצטדיון? כי החל מה שבוע ריינולדס הוא גם הבעלים של קבוצת הכדורגל המקומית.

יחד עם רוב מקאלהניי, יוצר וכוכב הסדרה "פילדלפיה זורחת", השלימו שני הכוכבים ההוליוודיי­ם את הרכישה של הקבוצה, שמדורגת באמצע הטבלה של הליגה החמישית באנגליה. חדשות על השידוך המפתיע הזה הופיעו לראשו נה בחודש ספטמבר, אז אישר המועדון הוולשי שהשניים החלו בשיחות איתם. ספנסר האריס, מנהל הקבוצה, אמר אז לתקשורת: "אנחנו עדיין נמצאים בש לבים של משא ומתן ויש עוד דרך לע שות". בינתיים, ריינולדס מקאלהניי פיזרו את הקסם ההוליוודי שלהם על אנשי רקסהאם, ואלה התרשמו מאוד מהרצינות ומהידע של השניים. "מק צוענים כמו רוב וראיין לא מגיעים לפה לעיתים קרובות", הוסיף האריס, "אני יכול לומר שהם שני אנשים צנועים שרוצים קודם כל בטובת המועדון".

אחרי ששכנעו את אנשי ההנהלה, הצמד מהוליווד היה צריך לשכנע את האנשים הח שובים באמת - האוהדים שמ חזיקים במניות הקבוצה מאז .2011 בתחילת נובמבר, בא מצעות סרטון מלא הומור, הם הציגו את התוכניות שלהם, והקהל אהב את מה שראה. "אנחנו רו צים להיות איתכם כמה שיותר, לשתות איתכם בירה, עד שנימאס עליכם", אמרו השניים והוסיפו: "אנחנו רוצים להיות שגרירים של המועדון הזה ולהפוך אותו לכוח משמעותי בעולם". אחרי ששמעו תסריט כזה, לא פלא ש 98 אחוזים מח ברי המועדון הצביעו בעד המכירה.

עתיד מהסרטים

עכשיו, שהעסקה הושלמה, השאלה הראשונה שעולה היא למה שני שחקני קולנוע מקנדה ומארה"ב בחרו דווקא ברקסהאם, קבוצה שמעולם לא סיימה עונה במיקום גבוה יותר מאשר ה 15 בליגה השנייה באנגליה? כדי לענות על השאלה צריך להכיר קודם כל את רקסהאם, ובמיוחד את ההיסטוריה של הקבוצה שנוסדה ב 1864 - היא הוותיקה ביותר בוויילס והשלישית הכי ותיקה בעולם. במהלך שנותיה רשמה רקסהאם כמה הישגים נאים כמו שלוש הופעות ברבע גמר הגביע האנגלי והופעה אחת ברבע גמר גביע המחזיקות ב .1976

בהיסטוריה שלה חקוקים כמה ניצחו נות גדולים, כאלה מול פורטו ב ,1984 ווסטהאם ב ,1996 ניוקאסל ב 1978 ומעל כולם זה מול האלופה ארסנל, בסיבוב השלישי של הגביע ב .1992 מנג'ר אר סנל אז ג'ורג' גרהאם הגדיר את ההפסד הזה כ"רגע השפל הכי גדול בקריירה", בעוד עבור רקסהאם זהו עד היום רגע השיא. מאז המועדון הקטן נמצא בדעיכה מתמדת - מנהלתית וספורטיבית. האוהדים נלחמו בהנה לה שרצתה להחליף בית, הקבוצה ירדה לליגות הלא מקצועניות לראשונה זה 87 שנים, וב 2011 עבר המועדון לידיהם של האוהדים.

היכן שהאדם הממוצע ראה סיפור מעניין על קבוצת כדורגל קטנה, שח קני קולנוע ראו חומר לסרט. צוות צילום שמתעד בימים האחרונים את כל ההת רחשות מלמד שהתוכניות של ריינולדס ומקאלהניי - שהבטיחו להשקיע 2 מי ליון ליש"ט מכספם - כוללות גם סרט או סדרה על עתידה של רקסהאם. הם לא המציאו את הפורמט. לידס, סנדרלנד, מנצ'סטר סיטי וטוטנהאם כבר עשו את זה - אבל במקרה של רקסהאם ההשפ עה של סדרה בנטפליקס, למשל, עשויה להיות משמעותית יותר מאשר בכל מו עדון אחר. לפי הערכות של אנליס טים כלכליים, סדרה בת שמונה פרקים

תקפיץ את התקציב של הקבוצה ב 2.4 מיליון ליש"ט, סכום אדיר בקנה המידה שלה. בעיתון הכלכלי "בלומברג" נכתב: "עבור הקבוצות הגדולות סרט או סדרה הם חלק קטן מאוד מההכנסות. במקרה של רקסהאם, נדמה שדבר כזה הוא קרי טי בתוכניות העתידיות של המועדון".

"אנחנו בדרך למעלה"

בהתאם לתוכניות האלה, המאמן דין קיטס נשאל אמש מי הוא היה רוצה שי שחק אותו אם הקבוצה תגיע להוליווד: "אני מניח שדני דה ויטו, אבל ברצינות, אנחנו צריכים להמשיך להתרכז בכדו רגל". כן, קצת קשה לשכוח בתוך אור הזרקורים הזה, אבל הכדורגל הוא העיקר פה. רקסהאם רוצה לחזור לליגות המק צועניות, למלא את האצטדיון כפי שהיה בשנות ה ,70 ושני הרוכשים מבטיחים גדולות ונצורות. "לנצח, לנצח, לנצח", הכריזו, וההתלהבות בהתאם.

דניס מורגן, אוהד הקבוצה כבר 54 שנים, אמר לטלוויזיה המקומית: "אני לא יכול למחוק את החיוך מהפנים, אנ חנו בדרך למעלה!" נטלי בראון, בעלת דוכן אוכל ברחבת האצטדיון, הוסיפה: "זה מרגש כי זה גורם לך לחשוב איפה נהיה בעוד חמש-שש שנים ומול מי נשחק. מנצ'סטר יונייטד? ליברפול?" היחס בסוכנויות ההימורים כרגע הוא 20:1 שרקסהאם תהיה בפרמייר ליג ב .2026 הסיפור שלה רק התחיל וקשה לדעת מה יקרה, אבל התקווה של אוהדי רקסהאם היא שכמו בסרטים ההוליוודיי­ם הכי נדושים, הסוף יהיה טוב.

 ?? צילום: ?? המגרש ברקסהאם GettyImage­s
צילום: המגרש ברקסהאם GettyImage­s
 ?? צילום: אי.פי.אי ?? רוב מקאלהניי
צילום: אי.פי.אי רוב מקאלהניי
 ?? צילום: רויטרס ?? ראיין ריינולדס
צילום: רויטרס ראיין ריינולדס
 ??  ?? אוהד רקסהאם במחווה לכוכב "דדפול"
אוהד רקסהאם במחווה לכוכב "דדפול"
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel