Israel Hayom

בזכות קורס החובשים: האם הצילה את בתה הפגה מחנק

רוקסן וינברגר, שאיבדה בעבר את בנה הפג, השתמשה בידע שרכשה באיחוד הצלה וביצעה החייאה בבתה ● "כל אמא צריכה לעבור קורס החייאה"

- אפרת פורשר

לפני כשלושה שבועות הסיוט הגדול ביותר של רוקסן וינב רגר עמד להתממש כאשר טליה, בתה הפגה, נחנקה למול עיניה בא מצע הלילה.

לפני שנתיים נפטר בבית החולים בנה הפג בגיל שמונה ימים בלבד, והחר דה מהישנות המקרה אחזה בה, אך היא לא נתנה לפחד לשתק אותה. בקור רוח מדהים החלה רוקסן, חובשת משתלמת בארגון איחוד הצלה, לבצע החייאה ועי סויים בבתה התינוקת עד להגעת חברתה החובשת עם ציוד רפואי מתאים. "זה החזיר אותי לימים שבהם בני התינוק נפטר. זה היה ממש קשה. באותו רגע חשבתי שהתינוקת שלי הולכת למות. שוב. חשבתי שלא אוכל להציל אותה. מצד שני, התנתקתי ופשוט ידעתי שאני יכולה וצריכה לעשות כל מה שלמדתי בקורס כדי להציל אותה".

השתיים הצליחו לפתוח לטליה את דרכי האוויר עד שהגיע האמבול נס שפינה אותה לטיפול נמרץ. היום, כשהן כבר בבית, מודה רוקסן על ההח לטה שעשתה ללכת לקורס חובשים ואומרת כמה חשוב שכל אמא תעבור הכשרה בסיסית בקורס החייאת תינו קות וילדים, "אנחנו לא יכולים לדעת מה יקרה ומתי, וזה ממש חשוב שיהיה את הידע. זה יכול להציל את הילדים". רוקסן, תושבת היישוב אפרת, ילדה את טליה בתחילת יולי. באותו יום היתה אמורה להשתתף בטקס סיום קורס חו בשים שבו לקחה חלק בארגון איחוד הצלה. במקום זאת צפתה מחדר הלידה בטקס הסיום.

טליה נולדה בשבוע ה 27 ושהתה בפ גיית בית החולים עד תחילת ספטמבר. לפני כמה ימים חזרה טליה הביתה. היא בת ארבעה חודשים כיום, עדיין חלשה ומחוברת לבלון חמצן, אך צפויה לה תאושש ולהתחזק.

מנכ"ל איחוד הצלה אלי פולק: "מתנ דבי איחוד הצלה פועלים מתוך הקהילה ולמען הקהילה שבה הם חיים. הם מוזנ קים פעמים רבות לטפל באנשים שנמ צאים בסביבתם הגיאוגרפית, ולא פעם מדובר בשכן או במכר. במקרה הזה רוקסן הצילה את הקרובה והיקרה לה מכל, תוך שהשתמשה בידע שרכשה בקורס חוב שים. אנחנו גאים בה".

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? רוקסן וינברגר
צילום: אורן בן חקון רוקסן וינברגר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel