Israel Hayom

מה שבע? רשת סבן אילבן בדרך לפתוח סניף ראשון בת"א

אף שהרשת פתוחה בעולם ,24/7 בישראל תפעל בשלב ראשון בין 07:00 ל 23:00 ● אלקטרה מוצרי צריכה שוקלת לצרף את פוקס כשותפה ● פוקס: "בוחנים הזדמנויות"

- היאלי יעקבי הנדלסמן

לאחר שחברת אלקטרה מוצרי צריכה דיווחה אתמול בבוקר לבורסה כי היא מנהלת מגעים מתק דמים עם הענקית העולמית סבן אילבן לפתיחה של רשת חנויות נוחות בי שראל, ל"ישראל היום" נודע כי החברה מתכננת לפתוח את הסניף הראשון בעיר תל אביב, ואף החלה בבדיקת מיקומים אפשריים.

כרגע התוכנית היא לפתוח מהש עה 07:00 ועד ,23:00 ותיבחן האפש רות להפעיל את הרשת גם במשך 24 שעות ביממה.

החנות הראשונה תיפתח בתל אביב החל ממחצית השנה הבאה. המטרה של הרשת היא לפתוח חנויות בעיקר במרכזי הערים, אך גם בתחנות רכבת ובבתי חו לים, וכן לא מן הנמנע שייפתחו חנויות גם במתחמי תחנות הדלק.

היקף מכירות חנויות הנוחות בישראל עומד על כ 10 מיליארד שקלים בשנה, ואלה כוללים את חנויות הנוחות במת חמי התדלוק ואת אלפי הקיוסקים. ילו מחזיקה בנתח שוק של .10%

מדובר בפתיחה של רשת חנויות נו חות שתתחרה לא רק בחנויות הנוחות, אלא גם במזון המהיר. לרשת יש מגוון של מוצרי מזון טרי, תחום שמהווה חלק משמעותי במכירות שלה. מגוון המוצרים והפעילות יהיו שונים לעומת תחנות הדלק. כך, למשל, ברשת יש מכונות קפה עם פולים שנטחנים בשירות עצמי, והצרכן בוחר את הכוס.

כמו כן, בחנויות של סבן אילבן יש מערך שלם של שירות עצמי שמאפשר מזיגה עצמית של ברד צבעוני ומגוון משקאות.

סבן אילבן היא הרשת הגדולה ביותר בעולם בתחום חנויות הנוחות. הרשת נוסדה בשנת 1927 והיא פעי לה כיום ב 17 מדינות, עם כ 70 אלף חנויות נוחות בפורמטים שונים. ככל שייחתם הסכם בין הצדדים, ישראל תהיה המדינה הבאה שהרשת העולמית תיכנס אליה.

גודל חנויות הנוחות נע בין עשרות מ"ר בודדים ל 300 מ"ר. בחנויות הרשת נמכרים תרופות ללא מרשם (OTC) ומוצרים ייחודיים של הרשת שפותחו לאחר ניסיון של שנים.

בשלב זה אלקטרה בוחנת את צי רופה של פוקס כשותפה (50%) לפעי לות, צעד שידרוש אישור מוקדם של סבן אילבן.

מקבוצת פוקס נמסר אתמול: "בהמ שך לפרסומים בתקשורת בעניין רשת סבן אילבן, החברה חוזרת ומבהירה כי כחלק מהאסטרטגיה שלה, החברה בוח נת מעת לעת הזדמנויות עסקיות לה רחבה ולגיוון של פעילותה ושיתופי פעולה עם גופים שונים. ככל שתחול התפתחות בנושא, החברה תשוב ותדווח כנדרש על פי דין".

קבוצת פוקס: "בעניין רשת סבן אילבן, החברה חוזרת ומבהירה כי כחלק מהאסטרטגיה שלה, היא בוחנת מעת לעת הזדמנויות"

 ??  ??
 ?? צילום: GettyImage­s ?? סניף סבן אילבן בנורבגיה
צילום: GettyImage­s סניף סבן אילבן בנורבגיה
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel