Israel Hayom

היסטוריה: משלחת ראשונה מבחריין תבקר היום בארץ

על הטיסה המסחרית יהיו שר החוץ הבחרייני ובכירים מהממשל האמריקני ● בכיר בבית הלבן מעריך: "עם עזיבתו של ממשל טראמפ, יחדלו מדינות ערב נוספות מהסכמי שלום עם ישראל"

- אריאל כהנא

משלחת ראשונה מבחריין צפויה לנחות היום בישראל לביקור ראשון והיסטורי, בטיסה מסחרית ראשונה.

את המשלחת הבחריינית, בראשות שר החוץ ד"ר עבד אללטיף אלזיאני, יקבל הבוקר בנתב"ג שר החוץ גבי אשכנזי. על המטוס של חברת גולף יהיו גם נציגים בכירים מהממשל האמריקני, בראשות עוזר הנשיא אבי ברקוביץ, חברים במועצה לביטחון לאומי, פול פאקר, יו"ר נציבות ארה"ב לשימור מורשת אמריקה בחו"ל ואחרים.

האורחים יעלו לירושלים, שם יתקיימו בצהריים פגישות עבודה של חברי המשלחת עם מקביליהם הישראלים, ובין היתר פגישה של אשכנזי עם אלזיאני. בנוסף, ייחתם הסכם תעופה בין המדינות ויימסרו הצהרות לתקשורת.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, יארח גם הוא את שר החוץ הבחרייני, שייפגש עם רה"מ נתניהו במקביל ועם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, השוהה בישראל בהקשרים מדיניים אחרים.

כבר מסתדרים לבד

מקור מדיני בירושלים ופקיד בכיר בבית הלבן אמרו אמש ל"ישראל היום" כי הליווי של נציגי הבית הלבן לביקור נועד לבטא את גודל המעמד - וכי גם בלעדיו הביקור היה מתקיים.

"אחרי כל מה שחווינו בחודשים האחרונים, האירוע הזה אולי נראה כמובן מאליו אבל זה לא כך", הבהיר הבכיר האמריקני. "מדובר בטיסה המסחרית הראשונה מבחריין לישראל, ועליה שר החוץ ומשלחת רשמית. זה לא מובן מאליו וחשוב לממשל להדגיש זאת. זוהי התפתחות שחיכינו לה שנים".

"הקשר בין ישראל והאמירויות ובחריין מתנהל באופן שוטף גם בלי תיווך אמריקני", תיאר המקור המדיני בישראל. הוא הודה לממשל האמריקני על קידום הסכמי אברהם: "יש קבוצות עבודה בין ישראל לשתי המדינות, והן פעילות ומדברות על בסיס קבוע. בכל המגעים שלנו איתם לא הועלה חשש מהיעדרו של טראמפ".

הבכיר האמריקני אישר את הדברים. "כעת היחסים נבנים בין הצדדים, ואנו מאמינים שיימשכו". עם זאת, הוא העריך שכאשר הממשל הנוכחי יסיים את תפקידו, גל ההצטרפות של מדינות ערב לשלום עם ישראל - ייעצר. "בלי הנשיא טראמפ קשה לראות את זה קורה. נדרש מאמץ גדול כדי שזה יימשך".

 ??  ?? שר החוץ הבחרייני ויו"ר המל"ל
שר החוץ הבחרייני ויו"ר המל"ל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel