Israel Hayom

ההכנות עולות הילוך: החיסונים יאוחסנו ב"חוות מקפיאים" ● בכיר במערכת הבריאות מזהיר: המצב מסוכן מאוד, התפרצות מואצת עלולה להוביל לסגר נוסף עוד לפני חנוכה ●

במשרד הבריאות מזהירים: "המצב יכול להידרדר להתפרצות מחודשת" ● ישראל נערכת למבצע קליטת החיסונים: "יכולים להפיץ מיליון חיסוני מודרנה כבר כעת" ● "בתוך ימים נוכל להפיץ גם מיליון חיסונים של פייזר"

- מיטל יסעור בית אור, רן רזניק ואריאל כהנא

מנכ"ל שראל:

"אני מעריך שההיערכות בארץ תהיה להקים 'חווה' של מקפיאים בהקפאה עמוקה, ומשם החיסונים ישונעו לנקודות קצה"

״אנחנו נמצאים היום שוב במצב מסוכן מאוד בכל הנוגע להתפרצות המגיפה. לפי נתוני ההדבקה החדשים, חזרנו מחדש ל 900-800 נדבקים ביום ומקדם ההדבקה עולה כבר לרמה של 1 ומעלה".

את הדברים אמר אתמול בכיר במשרד הבריאות ל"ישראל היום". "זה עלול להביא מהר מאוד להת פרצות מואצת, נרחבת וקשה של המגיפה אשר עלולה לגרור אות נו למצב שבו נהיה חייבים להטיל הגבלות חדשות וסגר כבר בחנו כה ואולי אפילו עוד קודם לכן". לדבריו, ״נכון שאנחנו עכשיו בעיצו מה של הפתיחה המחודשת של המשק ומערכת החינוך, אבל הפתיחה הזו אמנם איטית יותר מהיציאה הפזיזה שהייתה אחרי הסגר הראשון, אבל היא מהירה יותר ממה שמשרד הב ריאות ביקש ודרש אחרי הסגר השני. לצערי ראשי המשרד נכנעים בני גוד מוחלט למה שהם אומרים בישי בות פנימיות. משרד הבריאות הזהיר מראש שפתיחה מהירה מדי תגרור עליה מחודשת ברמת הקורונה ואנ חנו רואים את זה עכשיו במו עינינו״.

בימים האחרונים נערכים דיונים במשרד הבריאות בניסיון לגבש צע דים לבלימת התפשטות הקורונה, שיעמדו כנגד ההקלות עליהן החליט הקבינט מוקדם יותר השבוע. על פי הנחיית ראש הממשלה נתניהו, המטה לביטחון לאומי )מל"ל( צריך להציג לקבינט המלצות שיסייעו לעצור את העליה המחודשת בתחלואה. יתירה מכך, גם ראש הממשלה נתניהו וגם שר הבריאות אדלשטיין, מוטרדים מכך שההקלות שכבר יושמו יביאו בתוך שבועיים או פחות, לקפיצת מדרגה. עם זאת, לא נמצאו בשלב זה צעדים אפקטיביים, למעט מג בלות קשות על כלל האוכלוסייה. שר הבריאות אדלשטיין אף קיים בי מים האחרונים התייעצויות עם גו רמים מחוץ למערכת הממשלתית במטרה לשמוע רעיונות יצי רתיים, אך כאלה לא נמצאו. בשלב זה לא נקבע מועד לישי בה הבאה של הקבינט הקורונה, ואולם ההערכה היא שלקראת חזרתן ללימודים של כיתות ה' ו-ו', תהיה ישיבה כזו, כדי לקבל החלטה סופית.

ובתוך כך החיסונים נגד נגיף הקורונה עדיין לא כאן, אך במ שרד הבריאות כבר נערכים לאתגר הלוגיסטי והתפעולי סביב הפצתם.

במשרד הבריאות יצאו למכרז לרכישת 20 מיליון מזרקים ומחטים, שישמשו למתן החיסונים.

בישראל מבקשים לר כוש בסך הכל כ 15 מיליון מנות חיסון, כדי שיספיקו בסופו של דבר לכל אזרחי המדינה )חלק מהחיסונים, כמו פייזר ומודרנה, ניתנים בשתי מנות(.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר ל"ישראל היום" בימים האחרונים כי "ישראל מנהלת מו"מ עם כל יצרניות החיסונים שנמצאות בשלבים מתקדמים".

במשרד הבריאות כבר הוקם צוות שמרכז את הנו שאים הלוגיסטיים הקשורים לשינוע ולמתן החיסון, כאשר בצוות לטיפול במגיפות דנים על קבוצות הסיכון שיקבלו ראשונות את החיסון.

אבי בוסקילה, מנכ"ל חברת שראל, האחראית על רכש תרופות וציוד לבתי החולים הממשלתיים, הסביר: "בחי סונים של פייזר ומודרנה יש צורך בהקפאה עמוקה. ברור שחיסון כזה שמוחזק במינוס 70 מעלות ורגיש לשינויי טמפרטורה זה אתגר משמ עותי, אם כי החיסון של מו דרנה דורש מינוס 20 מעלות, תהליך שאנו כבר עם ניסיון בו ויותר ערוכים לו. היום אנו מאחס נים ומפיצים את חיסוני הפוליו, שגם הם מאוחסנים במינוס 20 מעלות. אני מעריך שההיערכות בארץ תהיה להקים 'חווה' של מקפיאים בהקפאה עמוקה עד מינוס 70 מעלות, ומשם החיסונים ישונעו לכ 1,000 עד 1,500 נקודות קצה ברחבי הארץ, שם יינתנו לאזרחים". לדברי בוסקילה "אנו כבר היום ערוכים לאחסן ולהפיץ מיליון חיסונים של מודרנה במינוס עשרים מעלות ותוך ימים בודדים נהיה ערו כים גם למיליון נוספים של פייזר במינוס 70 מעלות ויודעים להיערך להיקפים רחבים יותר".

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? מקדם ההדבקה ממשיך לעלות
צילום: אורן בן חקון מקדם ההדבקה ממשיך לעלות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel