Israel Hayom

תור הזהב של הקונים

החנויות נפתחו - והישראלים הסתערו ● אלפי קונים הגיעו למתחמי החנויות הפתוחים ברחבי הארץ ● אתי מראשל"צ התגעגעה לשופינג: "תחושה נהדרת" ● בשוק הכרמל מחו: "למה המתחמים פתוחים ואנחנו סגורים?"

- שלומי דיאז והיאלי יעקבי הנדלסמן

חודשיים בדיוק לאחר שנא לצו לסגור בעקבות הסגר, נפתחו אתמול בבוקר מתחמי הק ניות הפתוחים.

למתחם ביג באשדוד הגיעו אלפי לקוחות, והחנויות נותרו עמוסות מרבית שעות היום. מאחר שכל בית עסק רשאי להכניס רק ארבעה לקו חות באותו הזמן ובשל עומס המב קרים, הוחלט כי מרביתן תישארנה פתוחות עד חצות.

התורים בכניסה לחנויות היו ארו כים מאוד במהלך היום. לרוב, המב קרים אכן הקפידו על הכללים. הת חושה היתה כי קיים רצון משותף לסייע על מנת שלא תתקבל שוב החלטה לסגור וכדי שבעלי העסקים לא ייאלצו לספוג קנסות.

חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכזי קניות, ביקש אתמול לפנות בדבריו לקבינט הקורונה ולהנהלת משרד הבריאות כדי שיתקנו בדחיפות את הט עות סביב מספר הלקוחות הרשאים להיכנס לחנויות.

"היות שגם ברחובות הערים וגם במתחמים הפתוחים קיימות חנויות בנות מאות ולעיתים אלפי מ"ר, אין היגיון בהשארת המצב הקיים, שמייצר מצב אבסורדי של חנויות כמעט רי קות עם ארבעה לקוחות, ומהצד השני עשרות לקוחות ממתינים בחוץ".

"במצב כזה אין מה להתפלא כש רואים אלפים עומדים בתור מחוץ לחנויות. זה רע קודם כל לבריאות. חייבים לתקן בדחיפות ולקבוע מפתח הגיוני שישרת קודם כל את הבריאות ואחר כך גם את הכלכלה".

מנכ"ל טבע נאות, מי כאל אילוז, הוסיף כי "הת חושה משמחת אבל מהולה בעצב. כי ההמתנה לפ תיחה היתה ארוכה מאוד. פשוט הזוי שחלק שפתחו ולא שמרו על החוק נהנו ומי ששמר על החוק כמונו נפגע ושילם מחיר". לדבריו, "המדינה פעלה מתוך בהלה ובכוחנות... היה צריך לסגור נקודתית ולא בהכללה. אני נאלצתי להוציא 200 עובדים בארץ לחל"ת ועוד 150 פו טרו. אנשים לא מוצאים את עצמם וזה לא אנושי".

הלקוחות ממושמעים

הלקוחות כמובן היו מרו צים. "ברור שחיכינו לרגע הזה. יש בגדים שצריך לקנות לילדים למרות שקנינו חלק באינטרנט", סיפרה ליטל צרפתי, תושבת אשדוד.

"תחושה נהדרת", אמרה אתי אברהמי, תושבת רא שון לציון, שהדרימה עם זוג

חברים עד לאשדוד. "תענוג לראות אנשים ממושמעים, עם מסיכות, עו מדים בתור בסבלנות ושומרים מרחק. גם מזג האוויר שיחק לטובתנו עם שמש חמימה. היה הכרחי לפתוח, חשוב שייתנו לנו לחיות לצד הנגיף".

ובתוך כך, בשוק הכרמל בתל אביב מחו הסוחרים והפגינו בשל רצונם לפתוח את הדוכנים. חלקם אף עשה זאת חרף האיסור. לדברי לילי בן שלום, ממארגני המ חאה של שוק הכרמל, "ההפגנה שלנו היא לחלוטין זעקה לפרנסה. לא היה פה שום דבר אחר. זו זעקה של כאב. אף פעם שוק הכרמל לא הפגין, אבל עכשיו גם התל אביבים רואים את אי הצדק והאפליה הפוליטית, וזה נגמר מבחינתנו".

 ?? צילום: יהונתן שאול ?? תפוסה מלאה בבילו סנטר
צילום: יהונתן שאול תפוסה מלאה בבילו סנטר
 ?? צילום: מישל דוט קום ?? תורי ענק במתחם ביג בקריות
צילום: מישל דוט קום תורי ענק במתחם ביג בקריות
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? הסוחרים מפגינים בשוק הכרמל
צילום: גדעון מרקוביץ' הסוחרים מפגינים בשוק הכרמל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel