Israel Hayom

האסון באשדוד: בעלי המפעל ייחקרו בחשד לרשלנות

שני הרוגים ושני פצועים בפיצוץ מכל במפעל מתכת ● המשטרה: ייתכן שהיו בו שרידי חומר נפץ, אך לא נשללת אפשרות לפיצוץ בלון גז ● עיריית אשדוד: המקום פועל ברישיון

- שלומי דיאז

שני ההרוגים זוהו על ידי מד"א. אחד מהם תושב רמאללה, אחמד ראיין בן ,58 אב לשמונה ילדים. ההרוג השני הוא נתין זר מטורקיה בן כ 40

שני עובדים נהרגו ושניים אח רים נפגעו קל ובינוני קשה בתאונת עבודה שאירעה אתמול בבוקר במפעל מתכות "שאול גואטה בע"מ" באזור התעשייה באשדוד.

ההרוגים הם בעלי אישור עבודה בי שראל והועסקו במפעל כרתכים. חוק רי תאונות העבודה של משרד העבודה בשיתוף המשטרה החלו בחקירת האירוע. בתום החקירה החליטו חוקרי משטרת ישראל לעצור את שני בעלי המפעל שאירע בו הפיצוץ בחשד לעבירות רש לנות ועל חוקי הבטיחות. השניים הועברו לחקירה בתחנת המשטרה באשדוד. היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרם של השניים בבית משפט השלום באשקלון. חקירת המשטרה מתמקדת באפשרות כי תאונת העבודה אירעה עקב טיפול בחיתוך מכל עם ברנר. המכל הגיע מפ סולת צבאית וייתכן שהיו בתוכו שרידי חומר נפץ. עם זאת, לא נשללת האפש רות שמדובר בפיצוץ של בלון גז שהיה בסמוך למכל הזה. חוקר מכבי אש עתיד לתת מסקנות ביממה הקרובה. על פי מד"א, אחד ההרוגים זוהה כתושב רמא ללה, אחמד ראיין בן ,58 אב לשמונה ילדים. ההרוג השני הוא נתין זר מטו רקיה בשנות ה 40 לחייו. גבר נוסף בן 35 פונה בסופו של דבר במצב בינוני עד קשה לבית החולים אסותא עם חבלות קשות בגפיים והוכנס היישר לחדר ני תוח לאחר שהורדם. מבית החולים נמסר כי לא נשקפת סכנה לחייו. עובד נוסף נפצע קלות.

הדיווח הראשוני על הפיצוץ התקבל אצל כוחות ההצלה מעט לאחר השעה שמונה בבוקר. ראשונים להגיע היו אנשי איחוד הצלה ולוחמי האש. מקסים קו לגה חובש איחוד הצלה אמר: "נתקל תי בשלושה נפגעים שוכבים ובסיוע חובשים נוספים הענקנו טיפול ראשו ני לנפגע במצב קשה. לצערי, לשניים האחרים לא נותר אלא לקבוע מוות עקב אופי הפציעות". הפרמדיקים מתן כהן ומיכאל ארליכמן הוסיפו כי "גבר כבן 35 בהכרה וסובל מפציעה ברגל. פינינו אותו לאסותא במצב בינוני אך בהמשך הוא הורדם".

עם זאת, ציינו גורמים במשרד הע בודה כי המפעל פועל ללא רישיון מאז 2017 עת הוחלט לא לחדש את רישיונו עקב בעיות בטיחות. מאוחר יותר הודיעה עיריית אשדוד שאין כך הדבר. "המפ על למיחזור מתכות באזור התעשייה בעיר פועל באישור. זאת בניגוד לחשד שהעלה גורם שלפיו המקום עובד ללא רישיון עסק מ .2017 ב 2013 אכן התגלו במפעל מפגעי בטיחות שהובילו לס גירתו, אולם ב 2015 תוקנו הליקויים, ולאחר שהתקבלו אישורים מצד גורמי הכבאות והמשטרה - ניתן רישיון עסק לצמיתות".

 ?? צילום: לירון מולדובן ?? זירת האירוע
צילום: לירון מולדובן זירת האירוע

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel