Israel Hayom

ביצע ניתוח קוסמטי ללא הסמכה - ויפצה ב־229 אלף שקלים

רופא מקופת חולים כללית הציג עצמו כמנתח פלסטי - וגרם לאסון ● הניתוח להעלמת צלקות הסתיים בזיהום חמור בגוף המטופלת ● הנזקים הובילו לנכות ולפגיעה נפשית

- יאיר אלטמן

מחיר הרשלנות: רופא ביצע ניתוח קוסמטי מבלי שהוסמך לכך, הניתוח הסתבך והוא ייאלץ לשלם פיצויים בסך 922 אלף שקלים בתוספת חלק מההוצאות המשפטיות. כך פסק בית משפט השלום בירושלים לפני כשבועיים.

על פי פסק הדין, התובעת פגשה ברופא, ד"ר אשרף משעל, המועי סק בקופת חולים כללית, והתייעצה עימו באשר לניתוח קוסמטי לטשטוש צלקת מניתוח קיסרי שאותו ביצעה חודש קודם לכן. לדבריה, הוא הציג את עצמו כמנתח פלסטי בעל מוניטין והניתוח התקיים בביה"ח אלימאמה בבית לחם תמורת 7,000 שקלים.

אלא שפצעי הניתוח הזדהמו, ולי מרות תלונות חוזרות ונשנות לד"ר משעל הוא פטר את המטופלת בחביי שת פולידין ומשמצבה לא השתפר - הפסיק לענות לשיחותיה. בסופו של דבר, היא פונתה לביה"ח שערי צדק, ושם קיבלה גם טיפול פסיכיאטרי עקב כמה ניסיונות אובדניים בשל מצבה הגופני. לבסוף, לפי רופאים מומחים, נקבע לאישה 20 אחוזי נכות לצמיי תות עקב הצלקות וי03 אחוזי נכות לצמיתות בתחום הנפשי.

ד"ר אשרף טען להגנתו כי הוא כלל אינו מכיר את התובעת וכי לא היה לו כל קשר לניתוח, דבר שנדחה באחת על ידי בית המשפט. "אני דוחה מכל את גרסתו של הנתבע, שקי רסה כליל על גבי דוכן העי דים", כתבה השופטת אורי נה סנדלריאיתן בפסק הדין והתייחסה לסרטון שבו הוא נראה מציעה לאישה אחרת לבצע ניתוח בבטן עבור אותו הסכום. "הנתבע אינו עוסק בפועל רק ברפואת משפחה, אלא הוא עוסק גם בביצועם של ניתוחים תמורת תשלום". על דוכן העדים אף העיד הרופא כי ניגש למבחנים בכירורגיה פלסטית, אך לא עבר אותם. "הנתבע העיד על עצמו שהיה מעוניין לעסוק בתחום הכיי רורגיה הפלסטית, אך לא עלה בידו להשלים את ההכי שרה הנדרשת לכך", קבעה השופטת. במהלך המשפט התברר כי ד"ר אשרף כבר נתבע בגין רשלנות רפואית בבית המשפט המחוזי בירושי לים בגין ניתוח פלסטי שערך באישה, שנפטרה בעקבותיו.

"שמח שהאמינו למרשתי"

עו"ד איתי גדעון, שייצג את המי תלוננת, מסר בתגובה: "במהלך שנים רבות של ייצוג תובעים בתיקי רשלי נות רפואית נחשפתי לא פעם לטענות מפתיעות של נתבעים, אבל הפעם הטענה של הרופא, שלפיה הוא לא ניתח את התובעת - היא מרחיקת לכת ואפשר לומר שהפתיעה אותי. בסופו של דבר, אני שמח מאוד שבית המשפט האמין לגרסה של מרשתי, קיבל את התביעה ופסק את הפיצויים המגיעים לה בעקבות רשלנות הרופא". למרות ניסיונות חוזרים ונשנים לא היה אפשר להשיג את תגובת הרופא או בא כוחו.

 ??  ?? GettyImage­s צילום אילוסטרציה:
GettyImage­s צילום אילוסטרציה:
 ??  ?? עו"ד גדעון
עו"ד גדעון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel