Israel Hayom

המיקום פחות חשוב, חשובה הסיטואציה

- יותם הלפרין

הדראפט

הייתי בביתו של הסוכן שלי במיאמי. כשנגמר הסיבוב הראשון והבנתי שלא נבחרתי, יצאתי להסתובב עם חבר ובדיוק כשנכנסנו לאוטו הסוכן התקשר אלי והודיע שסיאטל בחרה בי. באותם רגעים לא ידעתי מה זה בדיוק אומר, אבל התרגשתי מאוד וידעתי שיש לי דרך ארוכה לעבור.

אני זוכר את השבועות שקדמו לאותו ערב - אתה שחקן צעיר שמתאמן מול קבוצות אן.בי.אי במתח ובהתרגשות גדולים. זו היתה חוויה מדהימה. היתה לנו תקווה קטנה שאחת הקבוצות תבחר בי בסוף הסיבוב הראשון, וזה לא קרה. הציפייה שלי קודם כל היתה להיבחר, כי בחירה בדראפט היא סימן משמעותי ואבן דרך בקריירה, וכבר באותם רגעים אחרי שהקריאו את שמי הרגשתי שעמדתי במשימה.

אני רואה שכולם מדברים על המיקום של דני או של ים, אבל צריך לה בין שהמיקום פחות חשוב, חשובה הסיטואציה - מי הקבוצה, מי יהיה המאמן ועד כמה המערכת תאמין ותתמוך בו. אלו דברים קריטיים להמשך הקריירה.

הסיטואציה הנוכחית שונה מאוד ממה שאנחנו מכירים. כספי וגם מקל הגיעו לאן.בי.אי כסוג של שחקני רוטציה, והמקרה של דני הוא אחר לח לוטין. ממנו מצפים להיות שחקן מרכזי ואני חושב שהוא מסוגל לזה, גם ברמה המנטלית וגם בהתאם לכישרון ולמבנה הפיזי שלו.

הסיטואציה הזו היא נהדרת עבור הכדורסל הישראלי. ברגע שדני ייבחר לטופ ,10 הרבה ילדים יידעו שיש להם למה לצפות ולשאוף. דני לא הגיע לאן שהגיע רק בגלל הכישרון, אלא גם בזכות העבודה הקשה, המנטליות החזקה והעובדה שבכל רגע הוא התקדם והשתפר.

אני מעריך שמדר ייבחר בסיבוב שני ומשם הדרך תהיה מסובכת יותר, אבל בכל מקרה לשניהם יש דרך ארוכה לעשות כדי להיות השחקנים שהם רוצים להיות באן.בי.אי.

בקטנה: נבחר במקום ה 53 בדראפט 2006 על ידי סיאטל סופר סוניקס. כמו רבים הבחירה בסיבוב השני לא סידרה לו חוזה בליגה הטובה בעולם והוא חזר למכבי ת"א, שעימה הגיע לגמר היורוליג ושנתיים לאחר מכן שחזר את ההישג גם עם אולימפיאקו­ס.

 ??  ?? הלפרין אחרי שחזר למכבי
הלפרין אחרי שחזר למכבי
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel