Israel Hayom

אי של תקווה: הרבה בדיקות, אורחים וכמעט שיגרה - סוף שבוע ראשון באילת הירוקה

נשמעים להנחיות ומצוידים בתוצאת בדיקת קורונה שלילית, הנופשים הישראלים כובשים את אילת וים המלח ● מודל האיים הירוקים נותן הצצה לחיי שגרה באילת ובים המלח עד להגעת החיסון ● ראש עיריית אילת: "נוכיח את חוסננו הבריאותי"

- רונית זילברשטיין ושמעון יעיש

הישראלים לא אכזבו. 24 שעות חלפו מאז הוכרזה העיר אילת כאי ירוק - והישראלים כבשו בחזרה את העיר. ברכב, בטיסות ועם בדיקות קורונה תקפות, הם נכנסו לעיר הנופש הדרומית לחופשה שטופת שמש. מזג האוויר לא אכזב, והחופים התמלאו בנופשים. חנויות הרחוב בטיילת אילת, שנפתחו במיוחד הבוקר לרגל הגעת הנופשים, דיווחו על תנועה ערה של קונים. החניה במרכז ביג בכניסה לאילת היתה מלאה עד אפס מקום, ובמסעדות הרבות באזור התיירות והתעשייה היה אפשר לראות הרבה סועדים מרוצים שנהנים מאווירת החופש.

אילן לוי, מנהל הרודס של רשת פתאל, הסתובב במלון וחיוך רחב על פניו. "היה לנו ממש יום חג, גם לעוח בדים, גם למנהלים, ובעיקר לאורחים. אנחנו כבר כמה ימים מנקים ומסדרים את המלון, ואז בתשע בבוקר כבר נכנח סו האורחים וממש התרגשו. הם סיפרו שחיכו הרבה זמן שבתי המלון ייפתחו. חלק מהאורחים סיפרו שהם רצו לבוא לחופשה וגם לפרגן למלון. להפתעתח נו, האורחים קיבלו בהבנה את בדיקות הקורונה והופתעו שכמעט לא היו תוח רים בכניסה לעיר", הוא מספר.

יאיר וניצן פרידלר התחתנו לפני שבוע בתל אביב. את ירח הדבש הם בחרו לעשות בחופשה במלון דן אילת. לפני שלושה ימים בדיוק, ביום ההולח דת של ניצן, היא עשתה בדיקת קורוח נה לקראת יציאתם לחופשה באילת. "באנו בעיקר לנוח אחרי הלחץ הגח דול וההכנות לחתונה", אמרה ניצן. לדברי יאיר, בעלה הטרי, הם מרגיח שים הרבה יותר רגועים שיש באילת את מתווה התו וחובת בדיקת קורונה. "באנו לחופשה אחרי החתונה ולעבוד על הדור הבא".

בתוך כך, מתחם הבדיקות המהירות הכי גדול בארץ נפתח אתח מול בשעה 07:00 בפונדק יטבתה. עד לשעה ‪1,000 22:00‬ ישראלים נבדח קו במתחם שהוקם על ידי מיפקדת אלון של פיקוד העורף, מינהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון, בשיתוף עיריית אילת. התוצאה מתקבלת בתוך 15 דקות, וללא צורך בשינוע הדגימות למעבדה.

בין הנבדקים הבוקר היה גם ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, שמיהר לים המלח לפגוש את נשיא המדינה ושרת התיירות. לפני צאתו מאילת אמר: "אני שמח מאוד שבסיח כומו של דבר ההיגיון והשכל הישר, יחד עם נחישות ודבקות במטרה, הובילו לאישור החוק ולהכרזה על אילת כ'אי ירוק'. פתיחת העיר אילת תסייע ללא ספק לכלכלת העיר, ובח עיקר למצב רוחם של אלפי תושבים שמצאו עצמם מובטלים חודשים ארוח כים, ככל שהזמן ינקוף וככל שנוכיח את חוסננו הבריאותי בזכות מערך פעולות עירוני, ובעיקר בזכות אחח ריות אישית ומשמעת עצמית שנדח רשת מהתושבים ומהנופשים".

ביקושים גבוהים

בתוך כך, ישראלים רבים כבר הגיח עו לנפוש בים המלח, אף שלא כל בתי המלון נפתחו. חלק מבתי המלון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel