Israel Hayom

"תוצרת יו״ש - תוצרת ישראל"

ממשל טראמפ קבע לא מעט תקדימים לטובת ישראל - וכעת הגיעו האחרונים שבהם ● מזכיר המדינה התארח ביקב פסגות והכריז כי "ה BDS תוגדר כאנטישמית" ותוצרת יו"ש תשווק כתוצרת ישראל ● מנכ"ל היקב ברג: "אמירה היסטורית עקרונית שאנו שייכים לכאן"

- אריאל כהנא

התרגשות אחרי ביקור מזכיר המדינה ביו"ש ● בעלי יקב פסגות, שניהלו מאבק להכרה: "ארה"ב קובעת אמת פשוטה - הארץ שייכת לעם היהודי" ●

עוד שרשרת מחוות פרו־ישראלית משמעותית של ממשל דונלד טראמפ: שר החוץ האמריקני מייק פומפאו סייר אתמול ברחבי הארץ והודיע על הצעדים החדשים לחיזוק ישראל ולהגנתה. פומפאו פתח את היום בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במעון הרשמי בירושלים, שם מסר כי מחלקת המדינה (משרד החוץ) של ארה"ב תגדיר מעתה ואילך את פעילותה של תנועת החרם על ישראל )BDS( כאנטישמיות. באופן מעשי, הסביר פומפאו, מחלקת המדינה תבחן את כל התקציבים שלה, "משרד החוץ יבדוק את השימוש שנעשה בתקציבים שלו כדי לוודא שאינם תומכים בקמפיין BDS העולמי ושסיוע החוץ של ארה"ב לא יינתן לארגונים זרים העוסקים בפעילות BDS אנטישמית". הוא הוסיף כי "ארה"ב קוראת לממשלות ברחבי העולם לנקוט צעדים דומים כדי להבטיח כי כספן לא יינתן במישרין או בעקיפין לארגונים העוסקים בפעילות BDS אנטישמית".

מהפגישה עם נתניהו בירושלים יצא השר האמריקני לאזור המסחר והתעשייה שער בנימין, מצפון לירושלים. היתה זו הפעם הראשונה שבה שר החוץ של ארה"ב מבקר מעבר לקו הירוק, ולמעשה מכיר בהתיישבות הישראלית במקום. הביקור הוגדר כפרטי, אך בפועל התקיים באמצעות חיל האוויר שהנחית את השר הבכיר במקום, ואבטחה כבדה מאוד של צבא, משטרה ומאבטחי השגרירות האמריקנית.

פומפאו נועד ביקב פסגות עם בעלי המקום, סיימון וחנה פאליק, ועם המנכ"ל יעקב ברג. במפגש השתתפו גם שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, יו"ר המפלגה הרפו

מנכ"ל יקב פסגות יעקב ברג: "ארה"ב קובעת באופן ברור וחד את האמת הפשוטה לגבי השייכות של הארץ הזו לעם שחלם עליה 2,000 שנה"

בליקנית בישראל מארק צל ואישים נוספים. יקב פסגות, המשווק את תוצרתו ברחבי העולם, מנהל שנים רבות מאבק משפטי נגד הניסיונות להחרים תוצרת ישראלית מיהודה ושומרון. פומפאו פעל גם בעבר להגן על היקב ועל מפעלים ישראליים נוספים, שסובלים מאפליה עקב מיקומם הגיאוגרפי ביו"ש. כמו כן, הוא בקשר קרוב עם משפחת פאליק.

במהלך המפגש, שהיה ראשון מסוגו, ביטא פומפאו את אמונתו כי לעם היהודי יש זכות היסטורית ומוסרית באזורי יהודה ושומרון. בד בבד, הודיעה מחלקת המדינה על צעד פרו־ישראלי נוסף, ולפיו על תוצרת ישראלית ופלשתינית מיהודה ושומרון שתשווק בארה"ב ייכתב "תוצרת ישראל". ההנחיה תחול רק על מפעלים שממוקמים באזור .C זאת בשונה מהמצב כיום, שלדברי מחלקת המדינה, גורם לבלבול.

נציגי יקב פסגות העניקו לפומפאו שעתוק של מטבע "חירות ציון". המטבע המקורי, ועליו המילים "חירות ציון", משויך לשנת 67 לספירה הנוצרית ונמצא במערה ליד מטעי הגפנים של יקב פסגות. כמו כן, נמסרו לו העתקים של הצהרת כורש, הצהרת בלפור והצהרת פומפאו, שאותה הכריז השר האמריקני לפני כשנה. בהצהרה זו הכיר פומפאו באפשרות לקיים התיישבות ישראלית חוקית ביהודה ושומרון.

"אין לנו ספק שמבחינה היסטורית, כאשר מזכיר המדינה האמריקני קובע שהקשר שלנו לאדמה הזו ולחבל הארץ הזה פנימי ועמוק - זה משנה את התודעה ואת הגישה כאילו גזלנו או כבשנו משהו שלא שלנו", הסביר יעקב ברג את משמעות הביקור של פומפאו, "ארה"ב קובעת באופן ברור וחד, ללא עוררין, את האמת הפשוטה - והיא שהארץ הזו שייכת לעם שחלם עליה 2,000 שנה. זו אמירה היסטורית עקרונית שאנחנו שייכים לכאן, ולא אמירה פוליטית. חזרנו הביתה, ועם זה אי אפשר להתווכח".

ראש מועצת מטה בנימין, ישראל גנץ, הוסיף: "אנו רואים בביקור זה מסר חשוב הרואה בבנימין אזור חשוב ומשמעותי למדינת ישראל, אשר ביקור בו לא נופל בחשיבותו מביקור באתרים ישראליים אחרים".

התחנה הבאה במסע התקדימי של פומפאו היתה אתר הטבילה הנוצרי קאסר אל־יהוד ליד יריחו - גם כן מעבר לקו הירוק, שבו, על פי האמונה הנוצרית, הוטבל ישו. פומפאו הביע התרגשות מהביקור. "ביקור מדהים היום בקאסר אל־יהוד. לאתר זה יש חשיבות עצומה עבור מאמינים רבים, ושמחתי לראות את הרחבת התיירות והגישה למבקרים מכל הדתות", כתב בטוויטר.

מיריחו המריא האורח לרמת הגולן (ראו עמוד ,)05 והוא צפוי לסיים היום את ביקורו בישראל.

אגב, באופן לא מפתיע, ברשות הפלשתינית לא אהבו את הביקור. מארגון אש"ף נמסר כי "מדובר בצעד המעניק לגיטימציה להמשך הכיבוש הישראלי בגדה המערבית וגזל אדמות הפלשתינים".

גורם בכיר ברמאללה אמר ל"ישראל היום" כי "הודעתו של פומפאו היתה מאכזבת, אולם לא מפתיעה. ממשל טראמפ ידוע בעוינות שלו לפלשתינים וביחסו המוטה לטובת ישראל. אנו מצפים ליום שכהונת ממשל טראמפ תסתיים".

נציגי יקב פסגות העניקו לפומפאו העתקים של הצהרת כורש, הצהרת בלפור והצהרת פומפאו, שבה הכיר בהתיישבות ביו"ש

 ??  ?? פומפאו ומנכ"ל היקב ברג צילום: ‪Stern Matty‬ ‪U.S. Embassy‬ Jerusalem
פומפאו ומנכ"ל היקב ברג צילום: ‪Stern Matty‬ ‪U.S. Embassy‬ Jerusalem
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? פומפאו חג מעל פסגות
צילום: אי.אף.פי פומפאו חג מעל פסגות
 ?? צילום: ?? מנכ"ל היקב ברג מעניק לפומפאו העתק של מטבע "חירות ציון" ‪Stern Matty/U.S. Embassy Jerusalem‬
צילום: מנכ"ל היקב ברג מעניק לפומפאו העתק של מטבע "חירות ציון" ‪Stern Matty/U.S. Embassy Jerusalem‬
 ??  ?? חתימת פומפאו בספר האורחים
חתימת פומפאו בספר האורחים
 ??  ?? מנכ"ל היקב ויין "פומפאו"
מנכ"ל היקב ויין "פומפאו"
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel