Israel Hayom

נערכים למבצע החיסון הגדול

היעד לקופות: סוף דצמבר

- מיטל יסעור בית־אור

נערכים לחיסוני הקורונה: ל"ישראל היום" נודע כי קופות החולים קיבלו לאחרונה הודעה להיערך עד סוף חודש דצמבר למתן החיסונים.

ככל הנראה, החיסון יינתן במרכנ זי חיסונים, שאולי אף יוקמו במיוחד לצורך זה, והפיזור לא יהיה לכל מרפאה ומרפאה. זאת בשל האתנ גר הלוגיסטי והצורך בקירור מיוחד ובניצול כל מלאי חיסונים שנפתח. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, נפגש השבוע עם מנכ"לי ארבע קונ פות החולים לפגישה ראשונה בנושא ההיערכות לאחד ממבצעי החיסונ נים הגדולים והמורכבים אי פעם. ארבעה צוותים יהיו אחראים להנ כנת מבצע החיסונים - צוות מקנ צועי שיתווה את מדיניות החינ סון ויסקור את העדויות המדעיות, צוות לוגיסטי, צוות שיעסוק בשינ טת ההפעלה וצוות הסברה, שיענ סוק בהעברת המידע לציבור ובמענה למתנגדי החיסונים. בהמשך ימונה פרויקטור שיהיה אחראי למבצע כולו ויהיה כפוף למנכ"ל המשרד. כחלק מההכנה למבצע החיסונים ביקש שר הבריאות יולי אדלשנ טיין לעדכן את החוק לפיצוי נפנ געי חיסונים, כך שבין החיסונים הכלולים בו יהיה גם החיסון לקונ רונה. החוק נועד לתת פיצוי כספי למי שטוען שנפגע מחיסון, בכנ פוף לאישור של ועדה מקצועית. "החיסונים שנביא הם חיסונים שיירשמו על ידי רשויות הרגולציה והנ,FDA לכן אנחנו קוראים לאננ שים לכשיגיעו החיסונים - להתחנ סן", אומר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי.

"איך נגן על הציבור? נביא חיסונ נים שבדקנו את מקורם, את יעילותם ואת בטיחותם ושהליכי הייצור שלהם תקינים. אנו פועלים לכך שהחיסונים שינחתו בישראל יהיו יעילים בטוחים ועומדים בסטנדרט מחמיר ביותר".

לפזר סיכונים

עוד אמר: "משרד הבריאות מקיים משא ומתן עם כמה חברות בעזרתם הברוכה ובדחיפה של ראש הממשלה ושר הבריאות. אנו לא מציינים מסנ פרים ולא את משטר האספקה, משום שמדובר במשאים ומתנים עסקיים וקיימת סודיות. התדיינו עם כמה חברות, ואני אופטימי שבמהלך שנת 2021 יהיה חיסון לתושבים. אני אופטימי שגם המכון הביולוגי יעמיד לרשותנו חיסון בטוח ויעיל".

ובתוך כך, פרופ' לוי התייחס לאנ פשרות של הטלת סגר בחנוכה ואמר: "זה אפשרי, העלייה בתחלואה עשויה להביא להגבלות נוספות".

בד בבד, גורם בוועדה המייעצת לחיסונים במשרד הבריאות אמר כי "מדינת ישראל רודפת אחרי שני חינ סונים בטכנולוגיה זהה ובפלטפורמה שאולי תהיה מדהימה, אך אני לא מבין למה זנחו חברות גדולות ואחנ רות שעובדות בטכנולוגיו­ת אחרות". לדברי אותו גורם, "הטכנולוגיה שבה משתמשים במודרנה ובפייזר היא טכנולוגיה חדשה לגמרי, בעוד חבנ רות אחרות - ואפילו החיסון הרוסי שהוא חיסון חי מוחלש - משתמשות בפלטפורמה שכבר עושים בה שימוש שנים וחוסנו בה מיליארדים.

"שמו מאות מיליונים על חינ סונים שטרם אושרו, בסכונ מים מטורפים. הלוואי שהחיסונ נים יצליחו, אך זה סיכון גדול".

 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ??
צילום: גדעון מרקוביץ'
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel