Israel Hayom

האם הודתה: "הייתי עדה לטלטול התינוק על ידי בעלי"

הוארך מעצר ההורים החשודים ברצח ילדם בן ארבעת החודשים: "האם עצמה עיניה ולא פנתה לרווחה ולמשטרה" ● ההורים ישתתפו היום בהלוויית בנם

- כתב "ישראל היום"

בית משפט השלום באשקלון האריך אתמול את מעצרם של ההורים מאזור אשקלון, החשודים ברצח בנם התינוק.

חוקרי פרשת מותו של התינוק בן ארבעת החודשים אומרים שגוברים החשדות כי למרות ההכחשות, בני הזוג היו מעורבים בפגיעה בו. מעצרה של האם הוארך עד יום שני ומעצרו של האב הוארך עד יום חמישי הבא. עם זאת, הם ישתתפו היום בהלוויית בנם.

בדיון הארכת המעצר הציגה נציגת המשטרה תמונות שבהן נראה התינוק, יום לפני שפונה למרכז הרפואי ברזילי באשקלון, נינוח ומחייך. "מחומר החקירה עולה כי זהו תינוק שהתעללו בו במשך זמן", אמרה. האם סיפרה בדיון כי הייתה עדה לפגיעה בו, לטלטולים ולהטחתו בספה. בשלב הזה האב החשוד הודה כי התרחש אירוע לפני חודשיים, שבו הניח את הילד על הספה בקשיחות, אולם לטענתו הוא לא סבל מחבלות בשל כך. נציגת המשטרה פרסה בפני בית המשפט באשקלון גם קטעים מהעימות שנערך בין בני הזוג: "האם סיפרה כי באירוע אחד הוא הקפיץ אותו על היד וזה נראה לה חריג. היא צעקה עליו 'מה אתה עושה', כי הוא הקפיץ אותו באופן

חריג. האם סיפרה כי היא הבחינה בנפיחות על ראש התינוק ובאוזנו. הוא נבדק, אך לא נמצא דבר".

נציגת המשטרה הוסיפה: "כלל הממצאים מעלים חשד גבוה מאוד שמותו נגרם מחבלה, ויתרה מכך נמצאו חבלות חוזרות ונשנות. מחומר החקירה עולים שני מקרים, שבהם הופעלה אלימות מצד החשוד, ועם זאת עדיין רב הנסתר על הגלוי. לא ברור ליחידה החוקרת מי מהשניים גרם לחבלות".

יצוין כי בני המשפחה תמכו בהורים במהלך הדיון. אחותה של האם אמרה: "אנחנו איתך. אל תתייאשי, הכל לטובה. תהיי רגועה, אנחנו יודעים שטיפלתם בו בחום ובאהבה". סבתו של התינוק פנתה לבתה: "הילד הזה בא לעולם לתיקון של ארבעה חודשים. זה כנראה מה שאלוהים קבע. אתם תשתחררו ותביאו עוד ילדים לעולם, בעזרת השם. יהיה בסדר".

בהחלטתה אמרה השופטת: "התמונה היום ברורה יותר ומסבכת את החשוד יותר מאשר את האם. היא סירבה להאמין ולהפנים שבעלה מסוגל לעולל חבלות ולגרום לתינוק לפגיעה, שבסופו של דבר הביאה למותו. התקדמות החקירה מלמדת שהיא היתה עדה להתעללות ולא עשתה די, עצמה את עיניה והעדיפה לקבל את הסבריו המיתממים שהיו נוחים לה; לא פנתה למשטרה ולא לרווחה".

 ??  ?? האולם שבו נערך הדיון. האב הודה שהניח את התינוק בקשיחות על ספה
האולם שבו נערך הדיון. האב הודה שהניח את התינוק בקשיחות על ספה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel