Israel Hayom

צעד וחצי נגד האנטישמיות

כוכב ה־ABN הטורקי קאנטר נרדף על ידי ארדואן - והתחבר לשגריר ארדן ● השחקן: "עובדים יחד כדי לבנות גשר בין יהודים למוסלמים"

- אריאל כהנא

גורש על ידי ארדואן אבל התו חבר לארדן: כוכב הוNBA הטוו רקי שרוצה להילחם באנטישמיות ולו גשר בין יהודים למוסלמים.

אנס קאנטר ‪)Enes Kanter(‬ הפך לאחד הכדורסלנים המוכרים .NBA־ב הוא שיחק העונה בבוסטון סלטיקס וזוכה למעמד של כוכב בארה"ב. לצד ההצלחה הגדולה, אנס הוא אחד ממבקריו החריפים ביותר של נשיא טורקיה ארדואן, מה שאילץ אותו לעבור מטורקיה ולאבד את הקשר עם הוריו ומשפחתו.

בשל תמיכתו ביריב הפוליטי המרכזי של ארדואן, פטהוללה גולן, אנאס הוגדר על ידי השלטונות בטורקיה כחבר בארגון טרור ונאלץ לעזוב את מדינתו. טורקיה ניסתה גם להוציא נגדו צו מעצר בינלאומי, מה שמונע ממנו בשלב זה לצאת מגבולות ארה"ב ולהשתתף במשחקי כדורסל ברחבי העולם.

מאז שהגיע לארה"ב הפך אנס לשחקן מצליח ששיחק בעבר בניו יורק ניקס והיום בבוסטון סלטיקס, והוא המשיך להתבטא בפומבי נגד פעולותיו של ארדואן ואף הגביר לאחרונה את פעילותו, כדי להעלות את המודעות העולמית לנעשה בטורקיה. לאחרונה הוא הוביל

פרויקט של משחקי כדורסל בין נוער יהודי ומוסלמי במטרה לקדם סובלנות ודו קיום ויצא נגד גילויי אנטישמיות.

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, שמע על סיפורו האישי של קאנטר והזמין אותו לביתו לערב מרגש שבו שוחחו השניים על המאבק בשנאה ובאנטישמיו­ת. ארדן הציע לשחקן לסייע לו לייסד את הפרויקט בישראל, להקים מחנה אימון כדורסל משותף לנוער יהודי וערבי והציע לו להצטרף לקמפיין למאבק באנטישמיות שהוא מוביל.

"ארדואן מעדיף לתמוך ולחבק פעילי ארגון הטרור חמאס במקום לתמוך בספורטאים שפועלים למען זכויות אדם. היה לי חשוב לשמוע מאנס את סיפורו האישי ולהתגייס לסייע לו בכל דבר שאוכל", אמר ארדן. "גדלתי בחברה שקראה לנו לשנוא יהודים ולא ידעתי למה" אמר אנס לשגריר הישראלי. "בהמשך הבנתי שמה שחשוב זה לבנות גשרים וליצור דיאלוג בין אנשים, וזו המטרה שלי". לאחר הפגישה צייץ השחקן למאות אלפי העוקבים שלו את התמונה עם ארדן וכתב: "עובדים יחד כדי ליצור עתיד טוב יותר".

 ?? צילום: משלחת ישראל לאו"ם ?? ארדן וקאנטר
צילום: משלחת ישראל לאו"ם ארדן וקאנטר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel