Israel Hayom

משחק האשמות

נתניהו: "עוד אפשר למנוע בחירות" • גנץ: "איבדת את זה" נכנסים לסחרור בפעם הרביעית: פיזור הכנסת אושר בטרומית ● רה"מ תקף את כחול לבן: "אי אפשר להקים 'קואזיציה' - אופוזיציה בקואליציה" ● קרע ברשימה המשותפת: עבאס וסיעתו נעדרו מההצבעה ●

- גדעון אלון, דניאל רוט אבנרי ואריאל כהנא

מי שהביט אתמול לעבר לוח ההצבעה של מליאת הכנסת, ראה את הבלתי ייאמן: ישראל דוהרת לבחירות, שוב. זאת לאחר שהמליאה אישרה אתמול בקריאה טרומית שתי הצעות חוק לפיזורה ולהקדמת הב חירות שיזמו סיעות יש עתיד ומרצ. הצעות החוק אושרו ברוב של 61 מול .54 ארבעת חברי סיעת רע"מ בהנה גתו של ח"כ מנסור עבאס לא נכחו בהצבעה, אף שבדיוני הרשימה המ שותפת הוחלט שכולם יצביעו בעד פיזור הכנסת.

"לצערי, בני גנץ נגרר אחרי לפיד ובנט", אמר נתניהו בנאום שנשא כמה שעות מאוחר יותר ובו תקף את התנה לות כחול לבן. נתניהו הדגיש כי "גנץ צריך להרים את ההנד ברקס ולעצור את ההידרדרות לבחירות ואת המת קפות האלה". רה"מ טען כי עדיין לא מאוחר מדי ופירט כי "אם כחול לבן יפסיקו את פיזור הכנסת תהיה אחדות, אבל זה לא יכול להיות אם כחול לבן יקיימו ממשלה בתוך ממשלה, אופו זיציה בתוך קואליציה - 'קואזיציה'".

נתניהו אמר כי "כחול לבן מדברים על אחדות ולא מפסיקים לתקוף את הממשלה, מקבלים החלטות בממשלה ואחר כך מצביעים נגדן בכנסת. למשל, ההסכם על המינויים. עשינו הסכם שנ קים ועדה שתמנע את המכרזים האפו רים האלה, של 'חבר מביא חבר'. הם לא מוכנים לעשות את זה. מדברים על ממלכתיות ומקימים ועדות חקירה". מכחול לבן נמסר בתגובה: "נתניהו, תמה עת התרגילים. נגמר מסע ההסת

הצעות החוק אושרו ברוב של 61 מול .54 ארבעת חברי סיעת רע"מ בהנהגתו של ח"כ מנסור עבאס לא נכחו בהצבעה, אף שבדיוני הרשימה המשותפת הוחלט שכולם יצביעו בעד פיזור הכנסת

רות והשקרים - הגיע מבחן המעשים. דווקא בגלל האתגרים הגדולים של פתחנו, הפיגוע הכלכלי שאתה עושה באזרחי ישראל בזמן שמגיפה כלכלית, רפואית וחברתית משתוללת, מראה שאיבדת את זה. כולנו יודעים את האמת. גם אתה. אם לא היה משפט - היה תקציב".

במפלגת ימינה הגיבו גם הם לנאום ואמרו: "שוב הליכוד עוסק בפוליטי קה, בהפצת שנאה בעם ובאינטרסים אישיים על חשבון אזרחי ישראל".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד הגיב גם הוא להצהרה ואמר כי "יש ראל צריכה לצאת לדרך חדשה, ממשלה רזה, ישרה שתזכה לא מון הציבור, תטפל בקורונה ותטפל בכלכלה".

עוד קודם לכן, במליאה, לפיד תקף בחריפות את התנהלות הממשלה ואמר: "אתם עסוקים רק בעצמכם, ובינתיים מדינת ישראל לא מנוהלת. אתם מסכנים את חיינו, את הכלכלה שלנו, מזניחים את ההורים שלנו, שו רפים את העתיד של הילדים שלנו". "הצעת החוק הזו לא מונחת פה היום בתור עוד סיבוב של 'רק לא ביבי'", הוסיף, "היא מונחת פה כי הגיע הזמן להפסיק עם זה, וכל עוד הוא שם, זה לא ייפסק. הכעס והשנאה והניהול הכושל והפוליטיקה שהורסת לנו את המדינה - כל עוד הוא שם זה לא ייפסק. היל דים שלנו גדלים בתוך ים של שנאה. זה צריך להיפסק".

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם התייחס להצעות ואמר

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel