Israel Hayom

רופאים: דרושה שקיפות בוועדת החיסון לקורונה

הסיבה: מש' הבריאות אינו חושף את שמות כל חברי הוועדה חבר ששמו כן נמסר מעורר התנגדות בשל חלקו בניסוי האנתרקס

- מיטל יסעור בית אור

בארגון רופאים לזכויות אדם דורשים להדיח את ד"ר אביגדור שפרמן, לשעבר מנהל המכון הביולוגי, מתפ קידו כחבר בוועדת משרד הבריאות האחראית לתעדוף חיסוני הקורונה. הסיבה: הוא היה אחראי לניסוי שנעשה בחיילים בחיסון לאנתרקס, שפותח במכון הביולוגי.

ועדת בדיקה מצאה כי נפלו כשלים בקבלת הס כמת החיילים להשתתפות בניסוי, וכי לא נערך מעקב אחרי תופעות הלוואי בחיסון. "מדובר במינוי שאינו ראוי ואשר עלול לפגוע באמון הצי בור בעבודת ועדה חשובה זו, ובהמשך בהיענותו לחיסונים", כותבת הדס זיו, סמנכ"ל אתיקה ברופאים לזכויות אדם.

בפנייה למנכ"ל משרד הב ריאות פרופ' חזי לוי, ציינו בא רגון כי מינויו של ד"ר שפר מן עלול אף לפגוע בהיענות הציבור להתחסן בחיסון החדש לקורונה.

היום יתקיים דיון שני של הוועדה המתעדפת את חיסו ני הקורונה. מדובר בוועדה שמונתה על ידי מנכ"ל המ שרד פרופ' חזי לוי ובראשה עומדים בכיר משרד הבריאות וראש הצוות לטיפול במגיפות ד"ר בועז לב, ורופא מחוז חיפה פרופ' שמואל רשפון.

במשרד הבריאות מסתירים את שמות חברי הוועדה וסירבו לפניית "ישראל היום" למסור את רשימת השמות. מהרשימה שהגיעה אלינו אפשר ללמוד שמרבית חברי הוועדה 15) מתוך (27 הם עובדי משרד הבריאות. חסרים בה מומחה אחד לאתיקה ושני משפטנים, ואין בה נצי גי ציבור או רופאים מומחים לגריאטריה. זאת, בעוד ידוע שבני הגיל המבוגר הם אחת הקבוצות הראשונות בתעדוף. מבקר המדינה המליץ בדו"ח מ 2014 למנות נציגי ציבור לוועדה המייעצת לנושא החי סונים ולשנות את הרכבה, כך שלא יהיה בה רוב לעובדי מע רכת הבריאות.

המטרה: להגביר את אמון הציבור בחיסונים, בפרט בזמן של התפרצות. אדווה לוטן, מנכ"לית ארגון מדעת, למען בריאות מושכלת: "שיתוף הצי בור מעלה אמון, ואמון הוא גורם מפתח בהיענות לחיסונים".

"דרושה שקיפות"

פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור: "כדי להשיג את אמון הציבור צריך לקיים את כל הדיונים בשקי פות מלאה".

פרופ' נדב דוידוביץ', יו"ר פורום בריאות הציבור: "אני ממליץ שהדיונים על תעדוף החיסונים יהיו פתוחים לציבור, כפי שהדיון בארה"ב שקוף".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי: "פרופ' שפרמן הוא מדען בעל שיעור קומה שתרם רבות לביטחונה של מדינת ישראל ולביטחונם של אזרחי מדינת ישראל".

לגבי מינוי נציג ציבור: "בוועדה חבר מומחה אתיקה, ונוספו עוד רופאים מהצי בור שאינם קשורים בעבודתה השגרתית".

 ?? באתר וביישומון www.israelhayo­m.co.il/corona ??
באתר וביישומון www.israelhayo­m.co.il/corona
 ?? צילום: יוסי זליגר ?? פרופ' חזי לוי
צילום: יוסי זליגר פרופ' חזי לוי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel