Israel Hayom

אל האופל וחזרה

דיבוקים, ‪yes VOD‬

- גדי סולומון עובר מסך

אנחנו תמיד לוקחים איתנו משהו מההורים שלנו. גם אם נתכחש לזה, בסוף נמצא את עצמנו אומרים או עושים דברים בדיוק כפי שהם עשו. ההשפעה שלהם על חיינו היא מכרעת, ובשנייה שאנחנו אומרים שעם הילדים שלנו נהיה אחרת, זאת בדיוק השנייה שאנחנו מתחילים לשקר לעצמנו.

"דיבוקים" שעלתה אמש בלוויין היא קופרודוקצי­ה של yes עם CANAL+ הצרפתי, שכבר רשמה הישג ראשון כשנמכרה לרשת ‪.HBO MAX‬ המיני סדרה צולמה בישראל ודוברת בעיקר צרפתית ועברית. במרכזה סיפורה של נטלי, עולה חדשה מצרפת )נדיה טרס קוביץ'( שביום חתונתה מול קהל החוגגים נרצח החתן כשהאורות כבו לרגע, וכשנדלקו היא היתה מגואלת בדם עם סכין בידה. מחשודה עיקרית בפרשה מורכבת, הופכים לאט לאט יותר אנשים בסביבתה לחשודים פוטנציאליי­ם, וברקע משתלבים להם דיבוקים וסיפורי כלות שמטשטשים את הגבולות בין מציאות לדמיון.

הרצח המזעזע פותח את כל הפצעים במשפחתה של נטלי, וכל אחת מהדמויות )אמה, אביה ואחיותיה( מגלה לנו עוד צדדים אפלים במשפחה ככל שהפרקים מתקדמים. את חקירת הרצח מלווים החו קרים אסתי ורפי )נועה קולר וצחי גראד(, שבעצמם נמצאים במאבקי אגו. דמות חשובה נוספת בסדרה היא של קרים, שעובד בקונסוליה הצרפתית )השחקן הצרפתי רדה קאטב( ומגיע לסייע למשפחה. קרים נקלע למערבולת רגשית ומנהל חקירה מקבילה אחר חשודים פוטנ ציאליים, וחושף פרטים חדשים מעברן של הדמויות.

"דיבוקים" מצולמת בדרום הארץ והמדבר, על נופיו האינסופיים, משמש תפאורה מצוינת לדרמת המתח הזאת. הליהוק מצוין והשחק נים )הזרים בעיקר( מצליחים לתת צבע ואופי שמבליט את הדמויות שלהם החוצה ולגנוב קצת פוקוס מהדמויות הראשיות. טרסקוביץ' )שמזכירה לפרקים את אומה תורמן( עושה תפקיד ראשי שובה לב: היא תגרום לכם להתאהב בה ולפחד ממנה בו בזמן.

"דיבוקים" מותחת ומסקרנת, ולמרות הקצב האיטי שלה, היא מצליחה לייצר מתח ומסתורין ולשמור עליהם עד לסוף המפתיע.

 ?? צילום: ורד אדיר באדיבות yes ?? נדיה טרסקוביץ'
צילום: ורד אדיר באדיבות yes נדיה טרסקוביץ'
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel