Israel Hayom

אופרה על ילד עם צרכים מיוחדים

במסגרת "חג המוזיקה הישראלית", שמתמקד במוזיקה קלאסית מקומית, יעלו בין השאר אופרה אלקטרונית, אופרה בעקבות "מיץ פטל" ואופרה שעוסקת בילד עם צרכים מיוחדים

- מתן אורן

"חג המוזיקה הישראלית", פסטיבל של מוזיקה קלאסית מקומית, ית קיים ב 25-20 בדצמבר במתכונת מקוונת, והוא ישודר לציבור הרחב מקונסרבטור­יון שטריקר שבתל אביב באמצעות אתר הפ סטיבל. מופעי הפסטיבל יהיו זמינים לצ פייה ללא תשלום עד סוף חודש דצמבר.

השנה פוגש הפסטיבל את זירת המוזיקה האמנותית בארץ כשהיא מוכה וחבולה, לאחר יותר מחצי שנה ללא קונצרטים. בשיחה עם המנהל האמנותי של הפסטיבל, המלחין עודד זהבי, הוא מספר על האופי הייחודי של הפסטיבל השנה, הנערך בצל המגיפה והמשבר הכלכלי.

"הפעם הפסטיבל הוא חברתי יותר, ורוב התקציב הולך לאמנים עצמאים, בעיקר זמרים ונגני כלי נשיפה שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהקורונה, ולא לגופים תז מורתיים גדולים", הוא אומר.

לדבריו, "בחג יהיו מופעים שיכולים להתקיים רק במסגרת של פסטיבל: הרבה מאוד מוזיקה ווקאלית, שלוש אופרות בה רכבים קאמריים והרבה בכורות. כשיצאנו לדרך הבנו שזה לא יהיה רגיל, אפילו לא היה ברור באיזו מידה יהיה אפשר לעשות חזרות, אבל לבסוף התגבשה תמונה מאוד אופטימית של המוזיקה הישראלית העכש ווית, עם ייצוג דורי, מגדרי וסגנוני עשיר".

אם בעבר נהגו להתמקד במלחין אחד בולט מן העבר, הפעם החליט זהבי לשנות גישה. "לשיטתי זה פחות חשוב כרגע", הוא אומר, "חשוב לנו לשקף מציאות. ובכל זאת, יצא ששמונה הרכבים המשתתפים בחג יבצעו יצירות של בועז בן משה". מי שירצה לשמוע קלאסיקות ישראליות יוכל להאזין, למשל, לרסיטל מיצירותיו של יוסף טל בביצועה של עפרה יצחקי.

אף שנראה כי הקולנוע הישראלי, המ חול, האמנות והספרות המקומית זוכים לתשומת לב גדולה הרבה יותר מהמו זיקה הקלאסית הישראלית, זהבי מתע קש להישאר אופטימי חסר תקנה. "נורא שמח פה", הוא אומר, "אני שונא להרוג את חגיגת הקיטורים, אבל המוזיקה המקומית עולה ופורחת".

זהבי מציין במיוחד את האופרות בפס טיבל: "האופרה 'ASD' מאת שרית שליי זונדינר עוסקת בהתמודדות עם ילד עם צרכים מיוחדים. ראיתי קטע מהחזרה וזו יצירה חזקה מאוד, רגישה. יעלו גם 'שח רור באמצעות שמיעה', אופרה אלקט רונית חדשה מאת דגנית אליקים שהיא חוד החנית של האוונגרד הישראלי, ו'מיץ פטל' שהלחין יונתן קרת, אופרה משעשעת שנוצרה בחסות בית הספר למוזיקה בוכמן מהטה באוניברסיט­ת תל אביב".

 ??  ?? שרית שליי זונדינר. כתבה את האופרה
שרית שליי זונדינר. כתבה את האופרה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel