Israel Hayom

הרווח כולו שלה

ניצחון הערב על קרבאח בליגה האירופית יכול להעלות את מכבי ת"א לשלב 32 האחרונות ● על הדרך הצהובים גם מחייכים בזכות ההכנסות הגבוהות שעוד יכולות לצמוח ● הפועל ב"ש תנסה להפתיע את סלביה פראג כדי לא לסיים את דרכה במפעל

- ליאב נחמני

מכבי ת"א תסיים בקיץ הקרוב את העונש שהוטל עליה בעק בות חריגה ממגבלות הפייר פליי של אופ"א. ההעפלה לשלב הבתים של הליגה האירופית תעמיד את הצהובים במצב טוב יותר משחשבו עם סיום העונש בכל הקשור להכנסות. באפ שרות השחקנים להבטיח העפלה לשלב 32 האחרונות ולהכניס לקופה סכום נאה של 1.1 מיליון יורו )לשם כך צריך שגם ויאריאל תנצח את סיבאספור(.

"יודעים שיש משמעויות כלכליות להעפלה, אבל הצוות המקצועי והש חקנים רואים קודם כל את הפן המ קצועי מול העיניים", אמרו במועדון הצהוב. עד כה בשלב הבתים של הלי גה האירופית, מצבירת שבע נקודות, מכבי ת"א הכניסה סכום גבוה של 1.33 מיליון יורו. כל ניצחון עד תום המשח קים יכניס 570 אלף יורו נוספים. לכל אלה צריך לחבר את הסכומים הגבוהים שהכניסה האלופה מהעפלה לשלב הפ לייאוף של ליגת האלופות )יחד עם שלבי המוקדמות(, שעומדים על כ 5 מיליון יורו.

אם העונה האירופית של מכבי ת"א תימשך מעבר לשלב הבתים, המועדון יסגור עונה כמעט חלומית. למה רק כמעט? במועדון מסבירים כי "היע דר הקהל ביציעים הקטין משמעותית את ההכנסות". זו יכולה היתה להיות עונה שבה רק ההכנסות מקהל בקמ פיין האירופי היו מגיעות ל 40 מיליון שקלים, בלי קשר לספונסרים נוספים ולעוד הכנסות. זו יכולה היתה להיות עונה עם הכנסות של יותר מ 100 מי ליון שקלים, אבל מיץ' גולדהאר ייאלץ להסתפק בהרבה פחות. עם זאת, גור מים משפטיים המעורים בנושא הפייר פליי סיפרו כי "העונה הזו של מכבי תל אביב מצוינת מבחינתה. היא תסיים את העונה עם רווחים ותוכל להשקיע הרבה כסף ברכש במהלך הקיץ הקרוב".

מבחינת ההכנות למשחק, שבשל המצב הביטחוני באזרבייג'ן יתקיים בטורקיה, המאמן גיורגוס דוניס יח זיר את הקשר דן גלזר להרכב במקומו של עדן קארצב. המגן השמאלי אופיר דוידזאדה יפתח במקומו של אנריק סא בוריט המורחק. בחלק הקדמי תמשיך השלישייה שהצטיינה בליגה מול הפו על כפ"ס: דן ביטון, יונתן כהן ואלכ סנדר פשיץ'.

המגן מאור קנדיל אמר לאתר המועדון: "מחכה לנו משחק קשה נגד יריבה איכותית. הם אמנם עדיין לא השיגו נקודות בבית, אבל ניתחנו אותם, ראינו את המשחקים, וזו קבוצה חזקה מאוד. מק ווים לתוצאה טובה כי המטרה היא לעלות לשלב הבא".

נזקי אירופה

הפועל ב"ש חייבת לנצח הערב בחוץ את סל ביה פראג כדי להשאיר לעצמה סיכוי תיאורטי להעפיל מבית .3 הצ'כים מו ליכים את הבית והמאמן יוסי אבוקסיס כבר הצהיר בפני שחקניו כי "מדובר ביריבה איכותית מאוד, בטח בבית שלה". עם זאת, ב"ש ניצחה את סלביה במחזור הראשון של שלב הבתים, אף שהצ'כים היו טובים יותר. מאז, אגב, סלביה ניצחה את כל משחקיה )פע מיים את ניס ופעם אחת את לברקוזן(. ב"ש תגיע בסגל חסר ללא הבלם מיגל ויטור והקשר אלטון אקולטסה הפצועים. לעומתם, יחזור לסגל הקשר הפורטוגלי ז'וסואה והוא צפוי לקבל דקות. אגב, אותו ניצחון באר שבעי על סלביה היה האחרון שהיא השיגה העונה בכל המסגרות, ועל כך אמר אבוקסיס: "זה מאוד מתסכל כי הפו על ב"ש שינתה את פניה מאז עזיבת אלונה ברקת מתקציב גבוה לתקציב נמוך. הפועל ב"ש לא נבנתה להיאבק גם באירופה וגם בליגה. שחקנים נפצ עו תוך כדי. אבל אם תשאל אותי שוב, להגיע למקומות כמו לב רקוזן, ניס, פראג - לא הייתי מחליף את זה למרות הקו שי בליגה. כשנסיים את הליגה האירופית ונחזור לליגה עם כולם, נהיה קבו צה חזקה מאוד. הליגה האירופית פגעה בנו מבחינת הליגה".

 ?? צילום: עמי שומן ?? פשיץ' מול ויאריאל. ימשיך להוביל את התקפת הצהובים
צילום: עמי שומן פשיץ' מול ויאריאל. ימשיך להוביל את התקפת הצהובים
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: דני מרון ?? יוסי אבוקסיס. תסכולים
צילום: דני מרון יוסי אבוקסיס. תסכולים
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel