Israel Hayom

ההכרה בבירה מתרחבת: גם צ'כיה תפתח נציגות דיפלומטית בירושלים

אפי איתם הוכן לקרבות מול האויב, אבל לא לקרב פוליטי מלוכלך ● העלילו על חטיבתו שאינה שומרת על "טוהר הנשק" ● התקשורת ניצחה, וקידומו עוכב ● הסיכול הממוקד כעת לאיתם כיו"ר יד ושם מבוצע באותן שיטות צבועות

- מאיר אינדור הכותב הוא סא"ל )מיל'( ויו"ר ארגון נפגעי הטרור אלמגור

שני בנים למשפחות ניצולי שואה על נגמ"ש אחד במלחמת לבנון הראשו נה, המג"ד אפי איתם המועמד ליו"ר יד ושם ואני. ברגע של הפוגה מתוודה: "התגייסתי לשירות המדינה וצה"ל בידיעה ברורה שיש לכך מחיר, הכולל גם סיכון אישי. אני חייל של האומה". הווידוי האישי שלו מלווה אותי כשאני צופה בקמפיין המאורגן נגד מינויו ליו"ר יד ושם.

איתם הוכן לקרבות מול האויב, אבל לא לקרב פוליטי מלוכלך. דרכו היתה סלולה לקי דום. מאלה ש"הרמט"כלות יושבת עליו". על גילויי הגבורה במלחמת יום כיפור קיבל איתם את אות המופת. בפעולת החילוץ באנטבה פיקד על סיירת גולני. הוא ואשתו גדלו במ קומות הנכונים, איתם בקיבוץ עין גב ואשתו בשדה בוקר. עד שחזר בתשובה.

עונשו היה שלא הצניע את המהלך הרוחני המאיים על ה"נאורים". ככל שגדלו כיפתו וזקנו כמח"ט, כך גבר הקמפיין המכפיש נגדו, באותן שיטות שעשו למח"ט אחר שבראש פקו דת קרב העז לשים את המילים "בעזרת ."'ה העלילו על חטיבתו שאינה שומרת על "טוהר הנשק". התקשורת והדיפסטייט ניצחו. קידומו עוכב. עד שמונה למפקד העוצבה היוקרתית בצפון, אחרים ובהם אשכנזי עקפוהו.

סיכול ממוקד

הסיכול הממוקד כעת לאפי איתם כיו"ר יד ושם מבוצע באותן שיטות צבועות. במופע אירוני מופיע ח"כ יאיר לפיד: "לאפי איתם התבטאויות קיצוניות". מה שלא הפריע לו כשאביו טומי לפיד מונה ליו"ר יד ושם, אף שהסית בשגרה נגד חרדים וערבים. או ח"כ לשעבר קולט אביטל, יו"ר "מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל" )ארגון שתפקידו אינו ברור(, שנקנסה בעבר על כך שהעבירה רשימות ניצולי שואה מהארגון לשימוש פוליטי לקראת הבחירות, למפלגה של לפיד.

ומי מינה את אביטל לדברר את ניצולי השואה נגד גיבור ישראל? לא הוריי - ניצולי אושוויץ והגטאות, שכל חייהם הצנועים עברו בלי להכיר לא את הגברת אביטל ולא את ארגונה. גם לא הדור השני שאני נמנה עימו, כמו בני הזוג איתם שמשפחותיהם הושמדו שם. בסערת הקרב גויס נגד תא"ל איתם גם ארגון יהודי מחו"ל, שכמה מנציגיו עלו למוקטעה. ערפאת כן ואיתם - לא!

מינוי תא"ל איתם הוא מעתה סוגיה לאומית. כי מתחת לניסיון לסכל את מינויו ליד ושם, עומד הניסיון להשוות בין השואה לסוגיית

ככל שגדלו כיפתו וזקנו כמח"ט, כך גבר הקמפיין המכפיש נגדו, באותן שיטות שעשו למח"ט אחר שבראש פקודת קרב העז לשים את המילים "בעזרת ה'"

טוהר הנשק ומוסר הלחימה בישראל. כשאלוף לשעבר וח"כ בהווה בשמאל מזהה "תהליכים כמו בגרמניה לפני 90-70 שנה", האמירה מעי דה על תהליכים המתרחשים בחלקים מהחברה בישראל ושיש לעקרם.

סוגיה לאומית

כשחיילי צה"ל מתבקשים לענות בביקורים ביד ושם על השאלה אם גם אנחנו יכולים להידרדר לבצע שואה ולהפוך לרוצחים, מדובר בנסיגה מהתובנה שהשואה נבעה מאנטישמיות ומהרצון להכחיד את עמנו, בכל דור ודור, לתו בנה שהיא היתה סוג של "תקלה אוניברסלית" שיכולה לקרות לכל עם, ושצריך לתקנה כעת על ידי הכאה על חטא על מעשינו במלח מה, מול האויב. כל זה הוא עוד סיבה למינוי של איתם ליו"ר יד ושם. הוא יצטרך לעמול על הנרטיב שביטא ד"ר יעקב הרצוג בוויכוח המיתולוגי עם ההיסטוריון האנטישמי טוינבי. טוינבי ניסה להסביר את הרדיפות מול היהודים לאורך כל הדורות כתקלות היסטוריות, גם באשמת היהודים. הרצוג, לעומתו, תלה זאת באנטישמיות המלווה את העם היהודי מאז קם, כ"עם לבדד ישכון".

 ?? צילום: דודי ועקנין ?? אפי איתם
צילום: דודי ועקנין אפי איתם
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel