Israel Hayom

חלוצי הקידמה: חיסון המוני לראשונה במערב

מיטב המדענים עמלו, ושנה אחרי התפרצות הנגיף - יש אור בקצה המנהרה בבריטניה אישרו מבצע חיסונים נרחב מאמצים לקידום ההתחסנות גם בארה"ב

- אלדד בק, יוני הרש,

כתבנו באירופה; כתבנו בארה"ב

בריטניה נהנתה אתמול לרא שונה מפירות הברקזיט, גם אם בתנאים קשים: בעוד האיחוד האירופי מבשר לעולם שהאישור הראשון מט עמו לחיסוני קורונה צפוי בסוף החו דש ושהתחלת חיסונים המוניים במ דינות האיחוד השונות מתוכננת לאמצע ינואר, העניקה ממשלת ברי טניה בהליך מזורז אישור לשימוש בחיסון שפיתח צמד החברות הגר מני אמריקני ביונטק פייזר, ובכך הפכה הממלכה המאוחדת למדינה המערבית הראשונה המאשרת שי מוש המוני בחיסונים. הצבא הבריטי מקים ברחבי הממלכה מרכזי חיסון, וכבר בשבוע הבא אמורות להיות מוכנות 800 אלף מנות לחיסון רא שוני לקבוצות סיכון גבוה ולצוותים רפואיים, שניצבים בחזית המאבק במגיפה בבתי החולים.

כמו כן, ממשלת בריטניה הזמי נה כבר 40 מיליון חיסונים ונערכת להגדיל את מלאי החיסונים במדינה, כך שעל כל אזרח יהיו במחסנים חמש מנות חיסון. בריטניה היא אחת המדי

נות האירופיות שנפגעו הכי קשה מה מגיפה, עם כ 60 אלף מתים. ממשלת בוריס ג'ונסון, שבעצמו אושפז במצב קשה לאחר שנדבק בנגיף, הצהירה שהאישור המזורז הוא סמל לתפקידה המוביל של בריטניה במאבק האנושות נגד הקורונה. "העזרה בדרך עם החי סון הזה", הצהיר שר הבריאות הבריטי מאט הנקוק.

אך עם כל הכבוד לחיסון, הנגיף עדין כאן בעוצמתו. כך, למשל, 684 בני אדם מתו ביממה האחרונה באיטליה, ומספר הנדבקים החדשים עומד על .20,709 האיחוד האירופי, שהפך שוב למוקד הראשי בעולם להתפשטות הקורונה, נתון ללחץ פוליטי כבד של המדינות החברות לזרז את הליכי האישור בחיסונים שיעילותם הוכחה כגבוהה, כלומר של תשלובת ביונטק פייזר ומודרנה האמריקנית. האישור לחיסון של ביונטק פייזר צפוי להינתן כבר ב 29 בדצמבר, מאחר שלרשות תשלובת זו עומדת כמות גדולה יותר של חיסונים. האישור למודרנה עשוי להינתן באמצע ינואר. האישורים האלו יהיו זמניים, ויוארכו בתום שנה. בכל מקרה, תחילת החיסונים ההמוניים מתוכננת לתחילת השנה האזרחית. נציבות האיחוד האירופי רכשה מראש כבר 300 מיליון חיסונים, והם יחולקו בין מדינות האיחוד באופן יחסי לגודל האוכלוסייה.

ידביקו את הקצב

ואחרי בריטניה, גם ארה"ב בדרך הבטוחה לאישור חיסוני הקורונה: בעוד שבוע מהיום, 10 בדצמבר, ידון מינהל התרופות והמזון האמריקני, ה ,FDA באישור חירום לחיסון של חברת פייזר. שבוע אחר כך, ב 17 בדצמבר, תתכנס הוועדה המייעצת של המינהל שוב, הפעם כדי לדון באישור חירום לחיסון של חברת מו דרנה. בממשל האמריקני מקווים כי ההתחסנות עצמה תחל ימים ספורים אחרי קבלת האישור, וכבר מתכננים מערך מורכב וענק להפצת החיסונים פורצי הדרך.

ביום שני ערך סגן הנשיא היוצא מייק פנס שיחת ועידה עם מושלים

בריטניה היא המדינה המערבית הראשונה המאשרת שימוש המוני בחיסונים. כעת הצבא נערך להקמת מרכזים לחיסון האוכלוסייה

כי "הדבר המשותף בין הסיעות הוא השנאה לנתניהו. אף על פי שמצבנו בסקרים מצוין, אנחנו בליכוד מתנ גדים בעת הזו ללכת לבחירות. ראש הממשלה וחברי המחנה הלאומי עסו קים בטיפול בקורונה ובמשבר הכל כלי. אבל את גנץ שום דבר לא מע ניין, הוא נגרר אחרי לפיד ובנט ואחרי הפוליטיקה של ניסנקורן. אין לו עמוד שדרה. לא מעניין אותו התקציב, אלא הרוטציה. הוא הגיע למסקנה שהוא לא יקבל אותה, אז הוא החליט ללכת לב חירות. לגבי התקציב, כשיש אי ודאות לא מקבלים תקציב".

אמסלם המשיך ותקף את לפיד וכינה אותו "דמגוג קטן, חי מהסתה ומהפצת רעל. מבוקר ועד לילה, מזה אתה מתפרנס. אתה בן אדם שחי רק על שנאה".

"ממשלה כושלת"

ח"כ איילת שקד אמרה כי "עם ישראל בשעות משבר התגלה במ לוא עוצמתו וחוסנו. הנביא עמוס היה שואל את עצמו, במה חטא עם ישראל שבזמן משבר כזה קשה הוא זכה לממשלה כל כך כושלת?" לדבריה, "יש כמה פשעים עיק ריים לממשלה הזו: הפקרת מער כת החינוך, האבטלה, הסגר והאגו. בגלל אגו לא נעשו דברים מש מעותיים בזמן הנכון. אבל הפשע החמור ביותר הוא התקציב". עוד הוסיפה שקד כי "אי אפשר להמ שיך עוד בלי תקציב מדינה. הוא משמש בן ערובה של סכסוכים פוליטיים. אני מקווה מאוד שהכנסת תתפזר הכי מהר שאפשר, ולא נבזבז זמן מיותר במ ריחה של הממשלה הכושלת הזאת". ח"כ ניצן הורוביץ יו"ר מרצ התב טא גם הוא בחריפות ואמר כי "רוב הציבור חושב שנתניהו חייב ללכת הביתה. כמה מחברי המחנה ירקו בפ רצוף הבוחרים, בגדו בכל הבטחותיהם וזחלו לממשלת השפל והביזיון הזו. מי שראו עצמם מנהיגי המחנה, נכנ עו כשהתחיל הקרב. בבחירות הבאות הציבור לא יצביע למפלגות עם סוסים טרויאניים".

"אנחנו, הערבים, מחליטים"

ח"כ איימן עודה )הרשימה המשו תפת( אמר כי "רק אנחנו הערבים, במדינת היהודים, מחליטים אם הכ נסת תמשיך או לא. אני אומר לנ תניהו, תפנים שאנחנו בני המקום הזה, אין לנו מולדת אחרת מלב דה. אנחנו, מהמקום הכי יציב וד מוקרטי הזה, אומרים לך: זה אנח נו שמסיימים את הכהונה שלך". ח"כ סמי אבו שחאדה הוסיף כי "מע טים ורעים היו ימיה של הכנסת הזו, ופיזורה בטרם עת הוא הדבר הנכון". ח"כ אחמד טיבי אמר כי "ההישג של הרשימה המשותפת בבחירות היה חסר תקדים, וחלקו בא כי אמרנו לציבור שאנחנו מאיצים את המהלכים כדי להשפיע ומקבלים החלטות קשות שלא קיבלנו בעבר, כמו ההמלצה על גנץ והגוש החוסם. לאחר מכן כחול לבן זחלה לממשלת נתניהו, מעשה שלא ייעשה".

לדבריו, "הרשימה המשותפת לא נחה דקה אחת בפעילות במליאה, בוועדות, מול משרדי הממשלה בנושאים שהם המצוקה האמיתית של הציבור הערבי. אף אחד לא יודע מה יהיו תוצאות הבחירות, ולמרות הביקורת אנחנו סומכים על הציבור שלנו. אני ער לוויכו חים, השעה מצווה עלינו אחדות". בתוך כך, בהמשך להודעת גנץ מתחילת השבוע על קידום שלושה חוקי שוויון, כחול לבן משכה את חוק יסוד השוויון והוא לא יעלה להצב עה היום.

"בכוונת הסיעה להעלות את החוק בשבוע הבא", נמסר מכחול לבן.

נתניהו: "לצערי, בני גנץ נגרר אחרי לפיד ובנט; גנץ צריך להרים את הבלמים ולעצור את ההידרדרות לבחירות ואת המתקפות האלה. אם כחול לבן יפסיקו את פיזור הכנסת תהיה אחדות"

 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: אי.פי ?? משלוח החיסונים בדרך לבריטניה
צילום: אי.פי משלוח החיסונים בדרך לבריטניה
 ?? מנצחים את הקורונה ??
מנצחים את הקורונה
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: אלכס קולומויסקי ?? נתניהו ושרי הליכוד, אתמול במליאה
צילום: אלכס קולומויסקי נתניהו ושרי הליכוד, אתמול במליאה
 ?? צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת ?? אלקין ואשכנזי
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת אלקין ואשכנזי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel