Israel Hayom

סערת אפי איתם: סיכול ממוקד מה"נאורים"

שגריר צ'כיה בישראל שלח איגרת ובה הודעה רשמית על המהלך ● את ההכרה הצ'כית הוביל הנשיא מילוש זמאן, שהבטיח לעשות זאת לפני כשנתיים ● אשכנזי: "ההחלטה - מסר ברור לכל מדינות העולם"

- אריאל כהנא

דרכו של אפי איתם בצה"ל היתה סלולה, עד שחזר בתשובה. הוא נענש כי לא הצניע את המהלך שאיים על ה"נאורים". כעת מינויו ליו"ר יד ושם עובר סי כול ממוקד, ובאותן שיטות.

פריצת דרך בתהליך ההיס טורי של הכרת מדינות העו לם בירושלים כבירת ישראל, עם הודעת צ'כיה כי תפתח משרד די פלומטי בבירה.

שגריר צ'כיה בישראל, מרטין סטרופניצקי, העביר אמש לראש המערך המדיני במשרד החוץ, אלון בר, איגרת ובה הודעה רש מית על המהלך, שעליו החליטה ממשלת צ'כיה מוקדם יותר הש בוע. השגריר הוסיף כי "מדובר בקיום הבטחה שנתן נשיא צ'כיה, מילוש זמאן, לפני כשנתיים". אחרי הונגריה, צ'כיה היא המדי נה השנייה באיחוד האירופי שפו תחת משרד ייצוגי רשמי בירוש לים. בכך נשבר למעשה הטאבו שהטיל האיחוד האירופי על חב רותיו להימנע בכל דרך מהכרה בירושלים כבירת ישראל. במש רד החוץ מעריכים כי הדבר יס לול את הדרך למדינות אירו פיות נוספות ללכת בעקבותיהן. שר החוץ גבי אשכנזי הודה אמש בשיחת טלפון עם עמיתו הצ'כי, תומס פטריצ'ק, לממשל בפראג על ההחלטה: "זה סימן לידידות האמי צה בין צ'כיה לישראל ולשותפות האסטרטגית בין המדינות. החלטה זו היא מסר ברור לכל מדינות העולם: ירושלים היא בירת העם היהודי ומ דינת ישראל ותישאר בירתנו לנצח". את ההכרה הצ'כית בירושלים כבירת ישראל מוביל כבר כמה שנים הנ שיא מילוש זמאן. הוא התחייב כמה

פעמים שהתהליך יסתיים בהעלאת השגרירות לעיר, ולחץ ללא לאות על הדרגים הפוליטיים והמקצועיים בארצו לעשות זאת. בד בבד, שג ריר ישראל בצ'כיה, דניאל מרון, דחף גם הוא להשלמת המהלך. בשיחה עם "ישראל היום" אמר הש

גריר: "זה רגע של אושר. מאמץ של שלוש שנים הביא את התוצאה. אנ חנו בשגרירות לא הפסקנו לדבר על הנושא הזה בכל מפגש ושיחה עם הנשיא, ראש הממשלה וחברי פרל מנט ובראיונות לתקשורת - אבל את הקרדיט צריך לתת לנשיא זמאן, שאותו אפשר להגדיר 'מגן ירו שלים', שהיה הרוח החיה מאחורי הצעד במשך שנים, וגם לשר החוץ פטריצ'ק, שהיה לו האומץ לקבל את ההחלטה".

 ??  ?? מאיר אינדור
מאיר אינדור
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? ירושלים
צילום: אורן בן חקון ירושלים
 ??  ?? נשיא צ'כיה מילוש זמאן
נשיא צ'כיה מילוש זמאן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel