Israel Hayom

זעם ברשימה המשותפת על עבאס: "צריך לבדוק מה הוא עשה בלשכת רה"מ"

- רשימה, לא משותפת דניאל סיריוטי

זעם רב ותחושות קשות בקרב חברי הכנסת של הרשימה המשותפת בעקבות החלטתו של יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס כי הוא וש לושת חברי הכנסת הנוספים של רע"מ ייעדרו מההצבעה על פיזור הכנסת - בניגוד להחלטה שהתקבלה ברוב קולות לתמוך בחוק בדיון מתוח שערכו חברי סיעת הרשימה המשותפת בכנסת טרם ההצבעה.

גורמים ברשימה המשותפת אף האשימו את עבאס כי תיאם מראש עם רה"מ בנימין נתניהו ואנשיו את הצעד. "אולי כדאי לשאול את עבאס מה הוא עשה ביום חמישי האחרון במשך מספר שעות בפגישות שהיו לו עם בכירים בלשכת רה"מ", אמרו. עבאס אישר ל"ישראל היום" כי ביום חמישי האחרון הוא היה בלשכת רה"מ וקיים כמה פגישות עם בכירים בלשכה. עם זאת הוא הכחיש כי פגישותיו עסקו בתיאום מהלכים עם הליכוד לקראת ההצבעה על פיזור הכנסת.

"אכן נערכה פגישה שלי בלשכת רה"מ, אולם לפגישה הזו לא היה דבר וחצי דבר עם ההצבעה לפיזור הכנסת", אמר עבאס. לדבריו, הפגישה נועדה "לצורך מפגש עם כל הפקידות הבכירה בלשכת רה"מ לשם קידום התוכנית הממשלתית לטובת המגזר הערבי. מדובר בתוכנית שנפרסת למשך חמש שנים ועלותה כ 500 מיליון שקלים בשנה. זה מה שחשוב כרגע לציבור הערבי ולא פוליטיקה קטנה". עבאס אף הוסיף ואמר כי "אני לא מתעלם מהקריאות נגדי מצד חברי הכנסת הערבים, חבריי לרשימה המשותפת. אבל הסיבה שהקמנו את הרשימה המשותפת היא כדי לדאוג למגזר הערבי ולא לרצות את השמאל הציוני. הציבור הערבי תומך בי, ועובדה שבמגזר אין שום טענה כלפיי. הטענות הן רק מצד הפוליטיקאי­ם הערבים, לא מצד הבוחרים - ואני משרת את הציבור שבחר בי, לא אף אחד אחר. לא גנץ. לא נתניהו. לא בנט ולא לפיד". עוד הוסיף עבאס כי "אני מכבד את החלטת חבריי ברשימה המשותפת לתמוך בחוק לפיזור הכנסת, אבל עם כל הכבוד איני חייב לציית לה".

ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, מסר כי "כפי שהבטחנו לציבור, אנו ממשיכים להיאבק על שוויון זכויות, וגם רושמים הישגים - בלי להתרפס ותוך שמירה על האידיאולוג­יה והערכים שלנו". לדבריו, "אני שמח על התקדמות משמעותית מול השר אבי ניסנקורן לקראת רפורמות שיתפרסמו במלואן בנושאים כאובים ביותר לחברה הערבית - האפליה ארוכת שנים בתחום התכנון והבנייה ועצימת העיניים של הרשויות נוכח גלי הפשיעה והאלימות. הרשימה המשותפת תמשיך לעבוד למען הציבור ששלח אותה ולייצג אותו בכבוד".

 ?? צילום: אלכס קולומויסקי ?? ח"כ עבאס
צילום: אלכס קולומויסקי ח"כ עבאס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel