Israel Hayom

לוי יצחק נגד מירי רגב: להסיר המחירון החדש

השמאי טוען ששרת התחבורה תכחיד באופן סופי את המחירון הוותיק שלו ● רגב בתגובה: "המדיניות - הגברת התחרות והשקיפות בשוק כלי הרכב"

- גלעד צוויק

לוי יצחק נגד שרת התח בורה מירי רגב, על רקע השקת הפיילוט ל"מחירון הרכב העממי" של משרד התחבורה.

יצחק דורש ממשרד התחבורה להסיר את המחירון החדש שמקדמת רגב כחלופה למחירון הוותיק שלו, בתוך 14 יום מהשקתו.

לטענת יצחק, שפנה למש רד התחבורה באמצעות עו"ד ירון אלון, המחירון שלו "הוכ פש" על ידי משרד התחבורה במ סגרת השקת המחירון החדש, בכך שיוחסה לו "קנוניה )ולו במשת מע(" כי אינו משקף את המציאות בשטח, אלא פועל בשירות גורמים בעלי אינטרס.

"מזכיר תקופות אפלות"

יצחק, שהמחירון שלו נחשב לנ פוץ והשימושי ביותר כיום בשוק הרכב, חושש כי המחירון החדש יוביל ל"הכחדתו באופן סופי" של המחירון שלו. איש העסקים קובל על כך שהמדינה מייצרת תח רות בלתי הוגנת בכך שמשתמשת במשאב ציבורי על מנת להתח רות בגוף מסחרי - מהלך שלדבריו "מזכיר תקופות אפלות ומשטרים דיקטטוריים".

על פי היוזמה של רגב, עסקאות על מכוניות יחויבו בדיווח גם על מחיר העסקה, בניגוד למצב כיום, זאת על מנת ליצור מאגר נגיש ופתוח לציבור לצורך מיקוח בעת רכישה ומכירת כלי רכב, לרבות מגרשי הטרייד אין.

הדיווח יבוצע ברשות הדואר או באינטרנט במעמד העברת הבעלות.

"כלי נוסף לציבור"

"מי מאיתנו לא קנה רכב יד שנייה ונתקל בשאלה כמה באמת שווה הרכב?", תהתה רגב במעמד ההודעה על היוזמה החדשה ביולי האחרון. "הגיע הזמן שיהיה לצי בור הישראלי כלי נוסף, מחירון מד רכב אמיתי - מחירון ההמונים, כזה שיאפשר להם לקנות רכב משומש במחיר ריאלי ובשוויו האמיתי בלי מניפולציות, בלי שטיקים.

"בכך נחסוך לאזרחים את עוגמת הנפש וכמובן לחסוך לציבור אלפי שקלים בעסקאות שאינן משקפות את השווי הריאלי של הרכב".

כאמור, המתנגדים העיקריים למהלך הם בעלי דואפול המחי רונים - לוי יצחק ויד2.

משרת התחבורה מירי רגב נמסר: "מדיניות השרה היא הגברת השקי פות והתחרות בשוק הרכבים והת חבורה. מחירון הרכב העממי מחויב המציאות, ויסייע לישראלים לנהל משא ומתן על מחיר הרכב".

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? השרה מירי רגב
צילום: אורן בן חקון השרה מירי רגב
 ??  ?? לוי יצחק
לוי יצחק

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel