Israel Hayom

טענות מול עובדות

יאניס ספרופולוס טוען מפתיחת העונה שיקדם את הצעירים שנשארו במכבי ת"א ולא יצאו להשאלה ● אלא שבפועל סהר, אלבר ואטיאס ממעטים לקבל הזדמנויות וסיפקו העונה יחד 25 נק' בלבד בשבעה משחקים ● וגם: כיצד נוהגות היריבות ביורוליג?

- יעקב מאיר

"כשאעזוב, אני רוצה שיהיו 7-6 ישראלים שיישארו במכבי לה רבה שנים"; "אנחנו בונים את מכבי ת"א החדשה"; "תראו לי מאמן זר שעושה את זה. אם הייתי רוצה להציל את התחת שלי, הייתי אומר שיביאו לי שחקנים מוכנים", "אני רוצה לייצר שחקנים, לא רק להביא תוצאות". מה שקראתם עכשיו אלו רק חלק מהאמירות של מאמן מכבי ת"א יאניס ספרופולוס בחלק הראשון של העונה על הכוונה שלו לקדם שחקנים צעירים. לשם כך השאירו הצהובים את דורי סהר, עידן אלבר ויונתן אטיאס בסגל ולא השאילו אותם לקבוצות אחרות.

כפי שעשו חלק מכלי התקשורת בישראל ובארה"ב לפוליטיקאי­ם בחודשים האחרונים, החלטנו גם אנחנו לבדוק את הטענות מול עובדות ולראות היכן ממוקמת אלופת ישראל בשילוב צעירים לעומת קבוצות מובילות אחרות באירופה.

באחת ממסיבות העיתונאים בתחילת העונה הבהיר המאמן היווני כי הוא לא מתכוון לשתף את הצעירים ביורוליג )"זה כמו לזרוק אותם לאש חמה והם יכולים להישרף"(, אלא רק במסגרות המקומיות. לפיכך מיקדנו את הבדיקה בסטטיסטיקו­ת של שלושת הצעירים הצהובים בליגת העל ובגביע המדינה.

יונתן אטיאס )בן ,19 אלוף אירופה לנוער דרג ב'( שותף במשחק ליגה אחד בלבד ולא קלע.

עידן אלבר )בן ,20 אלוף אירופה לעתודה דרג א'( שותף בשני משחקי ליגה 17) דקות בסך הכל( עד שנפצע לפני שבועיים וחצי.

דורי סהר )בן ,19 אלוף אירופה לנוער דרג ב'( שותף בחמישה משחקי ליגה וקלע 4.6 נקודות ב 11 דקות בממוצע.

במשחק מול מכבי אשדוד מהליגה הלאומית בגביע המדינה קלעו כל השלושה 2 נקודות ב 21 דקות במשותף. ואם נסכם מדובר ב 101 דקות משחק לשלושת השחקנים הצעירים בשבעה משחקים במסגרות המקומיות, שבהם סיפקו 25 נקודות משופות.

צריך גם לציין שהנתונים הללו היו בתקופה שברובה עומרי כספי, ג'ון דיברתולומי­או ויובל זוסמן לא שיחקו בגלל פציעות, ומעניין לראות אם כעת לאחר חזרתם של השלושה, דקות המשחק של הצעירים יעלו או ירדו.

בספרד דואגים לדור העתיד

ומה קורה אצל היריבות ביורוליג אתם שואלים? נתחיל עם זו שתחכה לצהובים הערב בספרד.

באסקוניה: טדאס סדאקרסקיס ,(22) ארתורס קורוקס (20) וסאנדר רייסטה ,(21) שגדלו במחלקת הנוער של המועדון מקבלים ‪10 ,12‬ ו 8.5 דקות בהתאמה בממוצע בליגה הספרדית.

ברצלונה: אל באדיו, בן ,21 מקבל 11.5 דקות בממוצע בליגה הספרדית. סרג'י מרטינס, גם הוא בן 21 )הפסיד עם ספרד לנבחרת העתודה בגמר אליפות אירופה(, מקבל 12 דקות בליגה ו 10 ביורוליג.

ריאל מדריד: עוסמאן גארובה (18) מקבל 18 ו 15 דקות בממוצע בליגה הספרדית וביורוליג. קרלוס אלוסן בן ה 19 )הפסיד עם נבחרת ספרד לנבחרת העתודה בגמר אליפות אירופה( משחק 11 ו 8.5 דקות בערב בממוצע בליגה המקומית וביורוליג.

ז'לגיריס קובנה: רוקאס יוקובאיטיס (19) מקבל 17.7 ו 21.5 דקות בממוצע בהתאמה בליגה הליטאית וביורוליג 8.8) נקודות למשחק(.

צסק"א מוסקבה: אנדריי לופטין (22) מקבל 12 דקות וקולע 7.8 נק' בערב בליגת ה .VTB

פנרבחצ'ה: טאריק ביברוביץ' (19) מקבל 18.3 דקות וקולע 6.8 נק' למשחק בליגה הטורקית.

אנאדולו אפס: ייאיטג'אן סאייביר (21) מקבל 11 דקות בממוצע למשחק בליגה הטורקית.

פנאתינייקו­ס: גיאורגיוס קליאצאקיס (21) מקבל 17.5 דקות וקולע 5.7 נק' בממוצע בליגה היוונית.

 ?? צילום: עודד קרני ?? סהר )מימין(
צילום: עודד קרני סהר )מימין(
 ?? צילום: אלן שיבר ?? ספרופולוס
צילום: אלן שיבר ספרופולוס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel