Israel Hayom

בחג: הגבלות תנועה; אחרי החג: חיסונים

סגר לילי, בשם אחר כדי למנוע התקהלות, הממשלה צפויה לאשר היום: איסור מעבר בין בתים וסגירת המסחר מ 17:30 החיסונים הראשונים נחתו בארץ, רה"מ: "היעד לתחילת המבצע - 27 בדצמבר"

- אריאל כהנא, אסף גולן ושמעון יעיש בהכנת הידיעה השתתפו זיוה מוגרבי קובני והיאלי יעקבי הנדלסמן

נערכים לחגי דצמבר: הממשלה תתכנס היום לי שיבה שנדחתה משלשום ובה צפויה להתקבל החלטה על המג בלות שיחולו בתקופת חג החנוכה.

על פי ההצעות שגיבש משרד הבריאות, יחולו מגבלות קשות בש עות הערב על האוכלוסייה היהודית בימי חג החנוכה. על האזרחים ייאסר להיפגש עם אחרים בתוך הבתים או מחוצה להם החל מהשעה חמש וחצי בערב ועד שעות הבוקר, למעט עם בני המשפחה הגרעינית. אותן מגבלות יחולו על האוכלו סייה הנוצרית בחג המולד. הש רים גם יאשרו את מדדי הכניסה לריסון מהודק, ולפיהם אם מספר החולים יעלה על 2,000 ביום ומדד ה ,R יגיע ל ,1.3 יוחמרו ההגבלות. החלטה נוספת שתאושר היא כפייה על השבים מכמה מדינות אדומות להיכנס לבידוד עם חזרתם, או ערי כת שתי בדיקות קורונה. במשרד הבריאות הסבירו כי מטרת ההגבלות היא מניעת התקהלויות בימי החג.

הקניונים ברחבי הארץ חזרו את מול לפעילות מלאה לאחר אישור הקבינט שלשום בלילה. היות שהאישור היה לקראת השעה ,23:00 ישנן רשתות שלא הספיקו להיערך עם כל המלאים. בד בבד, התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה הבהירו: "לא נסגור שוב, אלא רק אם יהיה סגר מוחלט".

משרד הבריאות פרסם את נתוני התפשטות מגיפת הקורונה. אתמול זוהו 1,028 נשאים חדשים שהם 2.2 אחוזים מתוך 47,248 בדיקות חד שות. מספר החולים עומד על 15,121 בני אדם. מספר החולים המאושפזים בבתי החולים עומד על 565 בני אדם מתוכם 105 במצב בינוני, 316 במצב קשה, 116 במצב קריטי ו 106 מו נשמים. 28 מהערים אדומות וישנם 40 יישובים כתומים.

בתוך כך, בעקבות התערבות ולחץ מצד משרד החוץ - איחוד האמירויות תישאר מדינה ירוקה לפחות לשלושת השבועות הקרובים.

הגורמים הבכירים ביותר במשרד התערבו וסייעו לקבל את ההחלטה שתאפשר לישראלים להמשיך ול נפוש בשבועות הקרובים בדובאי. בבדיקה מול בכירים במשרד הב ריאות, הם מתעקשים שלא לחייב את החוזרים מחו"ל בבדיקות קורונה עם חזרתם לארץ, בטענה שמדובר במהלך שלא יצליח לבלום את הת חלואה בקרב השבים מחו"ל.

מעבר לכך, השבים מחו"ל, ולא משנה מאיזו מדינה, לא יכולים לבצע בדיקת קורונה במעבדה בנתב"ג, שכן היא מיועדת ליוצאים מהארץ בלבד. כזכור, גורמים במשרד הבריאות ניסו לדחוף לכך שאיחוד האמירויות תה פוך למדינה אדומה, בעיקר בעקבות הדאגה מכמות הישראלים שיטוסו אליה ותחושת החופש במדינה.

 ?? באנו קורונה ?? לגרש. הגעת החיסונים לנתב"ג
באנו קורונה לגרש. הגעת החיסונים לנתב"ג
 ?? צילום: לירון מולדובן ?? קניון באשדוד, אתמול
צילום: לירון מולדובן קניון באשדוד, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel