Israel Hayom

השקת פרויקט חללית "בראשית :"2 מרגש כמו בפעם הראשונה | כפיר דמרי

בראש מורם: הנשיא ריבלין אירח את השקת פרויקט "בראשית "2 ● על פי התכנון, החללית תשוגר לחלל בשנת 2024 ותכלול חללית מקפת )אורביטר( ושתי חלליות נחתות, שאמורות לנחות בשני אזורים שונים על הירח ● "המטרה - לפרוץ את גבולות הידע האנושי"

- יורי ילון

יוצאים לדרך חדשה: הנשיא ראובן )רובי( ריבלין אירח אתמול את השקת פרויקט "ברא שית ,"2 החללית הישראלית הש נייה, שתשוגר לירח ב .2024

באירוע השתתפו שר המדע והט כנולוגיה יזהר שי, מנכ"לית משרד המדע והטכנולוגי­ה שי לי שפיגלמן, מייסד SpaceIL כפיר דמרי, מנכ"ל SpaceIL שמעון שריד ומנכ"ל הת עשייה האווירית בועז לוי.

עמותת SpaceIL בשיתוף התע שייה האווירית וסוכנות החלל היש ראלית במשרד המדע והטכנולוגי­ה, יזמו את פרויקט "בראשית ,"2 שב מסגרתו תיבנה ותשוגר לירח הח ללית הישראלית השנייה. "בראשית "2 תורכב ממערך של שלוש חלליות - חללית מקפת ושתי חלליות נח תות - ותשוגר לירח בעוד כארבע שנים. לצד המשימה המדעית ושי תופי הפעולה הבינלאומיי­ם, הפרויקט רותם בני נוער מכל חלקי הארץ מכל גווני החברה הישראלית ומעורר בהם השראה.

"מסע ייחודי"

עם סיום פרויקט בראשית ,1 הוחלט בוועד המנהל של SpaceIL כי יהיה נכון להמשיך את "אפקט בראשית" ולצאת לדרך עם פרויקט "בראשית ."2 לאחר תהליך תחקור והפקת לק חים מעמיק, נבנתה משימת "ברא שית "2 שבמסגרתה תשוגר לירח חללית המורכבת ממערך של שלוש חלליות - חללית מקפת )אורביטר( ושתי חלליות נחתות. הנחתות צפויות לבצע נחיתה בשני אתרים שונים של הירח לטובת ביצוע ניסויים מדעיים שונים. במקביל, החללית המקפת מיועדת להקיף את הירח במשך כמה שנים ולבצע ניסויים מדעיים ועבודה

חינוכית מול תלמידים בארץ וברח בי העולם.

הנשיא ריבלין אמר בטקס: "אנח נו יוצאים לדרך חדשה, מוכרת אבל שונה, שבסופה אנחנו מקווים שלא אחת, אלא שלוש חלליות, ינחתו בבטחה על אדמת הירח". הנשיא הד גיש בדבריו כי "המסע של 'בראשית '2 לירח הוא מסע ייחודי. אם יצליח - ואני בטוח שיצליח - יאפשר הפ רויקט הזה לפרוץ את גבולות הידע האנושי, לקיים ניסויים מדעיים חד שניים, ולסייע לנו להבין טוב יותר את היקום שבו אנו חיים".

מנכ"ל ,SpaceIL שמעון שריד, הוסיף: "בתוכנית בראשית אנו מכ וונים רחוק. לא רק לחלל הרחוק, אלא גם לעתידה הרחוק של מדינת ישראל. זאת נעשה, דרך הגברת הסקרנות והתקווה, היכולת לחלום ולהגשים, ודרך העצמת החינוך הטכנולוגי, המ חקר בקרב תלמידי ישראל".

 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: SpaceIL ??
צילום: SpaceIL
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ ?? דגם "בראשית" המקורי משיקים את "בראשית "2 בבית הנשיא
צילום: גדעון מרקוביץ דגם "בראשית" המקורי משיקים את "בראשית "2 בבית הנשיא

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel