Israel Hayom

מעודה הורשעה: התביעה תדרוש מאסר ממושך

ביהמ"ש הרשיע את הגננת בשורה של מעשי התעללות בפעוטות ● השופט: "הטילה אימה" ● ההורים: "סבל מתמשך"

- שלומי דיאז

שופט בית המשפט המ חוזי במרכז, עמי קובו, הרשיע ברביעי אחר הצהריים את הגננת כרמל מעודה, מנה לת הפעוטון "בייבי לאב" בראש העין, בהתעללות בפ עוטות חסרי ישע.

התביעה צפויה לבקש עונש מאסר שבין שש לתשע שנים וייתכן שאף יותר.

טרם החל הדיון, קראו הורי הפעוטות לעבר מעודה: "נגמר היום שלך, אין יותר לכאורה. היום תרוויחי ביושר על מה שעשית". לאחר הכרעת הדין הודיעה אחת האימהות, ניקול דניאל, ששניים מילדיה נפגעו ממעשי מעודה, כי היא מגישה תביעה אזרחית ולא ממתינה לגזר הדין הפלי לי. "מעודה תשמע אותי לא רק כעדה אלא כתובעת, ותתמודד עם המעשה שלה לא כנאשמת אלא כאדם ולא רק היא אלא כל המשפחה", אמרה. התביעה תוגש באמצעות עורכי הדין מרק לייזרוביץ וקרן ברק, שהוסיפו כי הכרעת הדין היא רק השלב הרא שון בתהליך, שבמסגרתו מעודה חייבת לפצות את המשפחה על מעשים ש"אין להם כפרה".

השופט קובו הרשע כאמור את מעודה בסעיפי ההתעללות, אך זיכה אותה מחמישה אישומים של תקיפה. השופט בהכרעת הדין סקר את מעשי הנאשמת, שיוחסו לה כזכור 18 מקרי הת עללות ותקיפת חסרי ישע ב 11 פעוטות. המעשים כללו בין היתר הטחות, מכות, קשירות, גרימת כאב וחבלה, התיישבות על חזה הילדים וכיסוי ראשם בשמיכה וריתוק לרצפה ועוד.

"הנאשמת, שהיתה אמונה על שלומם, ביטחונם ורווחתם של התינוקות והפעוטות, ביצעה פעם אחר פעם מעשי תקיפה והתע ללות. בחלק מהאישומים העוב דות שהוכחו אינן עולות כשלע צמן כדי עבירת התעללות, ואולם רבים ממעשיה מהווים התעללות בפעוטות ותקיפת קטינים במספר רב של מקרים", נכתב. "מדובר בסדרת מעשים מתמשכת שיש בה פוטנציאל רב לגרימת סבל, ויש בה משום אכזריות, הטלת אימה, ביזוי, השפלה או דיכוי. כל זאת, תוך שקיים פער כוחות רב, ויחסי תלות בין הנאשמת, הגננת, לבין העוללים הרכים בשנים".

סנגורה של מעודה, עו"ד שירן ברגמן, אמר לאחר הכרעת הדין כי "בית המשפט קיבל חלק מט ענותינו וזיכה את כרמל מחמישה אישומים, וכן את בקשתנו לקבל חוות דעת של גורמי טיפול טרם הטיעונים לעונש".

עו"ד איריס פיקר גל, התוב עת בתיק, מסרה כי "בית המש פט קיבל את עמדתנו והרשיע את הנאשמת בעבירות התעללות ותקיפת קטין. אנו מקווים כי הכ רעת הדין תרתיע גננות מביצוע מעשים נוראים כאלה".

"זו תחושה שאי אפשר להס ביר, זה עדיין לא נגמר. מגיע לה עונש שאינני יודע במספרים", אמר אחד ההורים.

 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? מעודה בבית המשפט, אתמול
צילום: גדעון מרקוביץ' מעודה בבית המשפט, אתמול
 ??  ?? מעודה בפעוטון
מעודה בפעוטון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel