Israel Hayom

הקמפיין הכי טוב לחיים עצמם

- מיכל אהרוני

מרגרט קיינאן מעולם לא חשבה שהיא תהיה מפורסמת. כל חייה היא עבדה כמוכרת בחנות תכשיטים בעיר קובנטרי, והיום, כשהיא בת ,90 בכיסא גלגלים, היא רק רוצה לחיות כמה שיותר ולבלות עם בני משפחתה. אבל ביום שלישי מרגרט, שהחברים שלה קוראים לה מגי, עשתה היסטוריה: היא היתה האישה הראשונה בעולם המערבי שקיבלה חיסון נגד קורונה.

כשהיא יצאה מהחדר שבו קיבלה את הזריקה המתינו לה אחיות ורו פאים שקיבלו אותה במחיאות כפיים סוערות. הקשישה הבריטית חייכה חיוך רחב אבל לא ממש הבינה על מה המהומה. "הייתי לבד רוב השנה, אני רוצה לפגוש את הילדים והנכדים בכריסמס. אם אני יכולה להתחסן אז כולם יכולים".

יש משהו מרגש בעובדה שהראשונים בעולם לקבל את החיסון נגד המגי פה ששיתקה אותו היו אנשים שחצו את גיל .80 כל אחד מהם שרואיין מייד לאחר מכן, אמר משהו יפה ונבון ופשוט על החיים, על חשיבות המשפחה, הכרת תודה ותקווה. בחוכמת מבוגרים שיודעים עד כמה הכל שברירי, הם העניקו לעולם שיעור אמיץ על איך להעריך את מה שיש ולצפות לעוד. לרגע אחד, בעולם ששייך לצעירים, הם חזרו להיות אלה שיודעים מה נכון ולא נכון, ומה צריך לעשות כדי שלמסע הזה יהיו טעם ומשמעות.

אף אחד מאלה שקיבלו את החיסון הוא לא ידוען. הם לא הצטלמו סלפי עם האחיות, גם לא תיעדו בשידור חי לערוץ היוטיוב או העלו סטורי לאינסטגרם. בזמן שאנשים מקבלים כסף כדי להצטלם עם כל מיני מוצ רים, הם לא פרסמו כלום ולא תייגו את מודרנה או פייזר בפוסט רגשני. אבל הם הובילו את הקמפיין הכי ראוי וחשוב שאפשר לעשות - קמפיין לשגרה והחלמה וחיים.

החיסונים הראשונים בעולם ניתנו באנגליה. היום הראשון שבו אנשים התחסנו בעולם הוא היום שבו מספר החולים בקורונה חצה בארה"ב את רף ה 15 מיליון. באירופה המגיפה משתוללת, הגל השני קשה מהראשון. בישראל מתלבטים כיצד להתמודד עם העלייה בתחלואה, כבר הוצעו חמישים גוונים של סגר.

אבל ביום שלישי נדמה היה שאפשר סוף סוף לראות את האור בקצה המנהרה. שהאנושות הצליחה, בכוחות משותפים, להתמודד עם המכה הקשה שניחתה עליה וגזרה עליה בידוד וריחוק וזומים אינסופיים במקום מגע. ביקום מוכה שנאה ואלימות וגסות ורוע, באו זקני השבט ולרגע אחד הפכו לגיבורים עם מסר: עשו הכל כדי שתוכלו לחבק ולהיות יחד. עזבו אתכם משטויות, זה קצר מדי מכדי לבזבז את זה על הכלום והשום דבר שהתמכרתם אליו.

"כולנו נלהבים יותר לרדוף משאנו נלהבים להתענג על מה שכבר השגנו", נכתב במחזה "הסוחר מוונציה". המתחסן השני בעולם הוא גבר בן .80 שמו ויליאם שייקספיר.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel