Israel Hayom

תחילת החיסונים: ב 27 בדצמבר

היום: תחילת הדיונים ב FDA על החיסונים ● הערכה: היציאה מהמגיפה - ביוני-יולי ● נתניהו: "אתחסן ראשון" ● אדלשטיין: "בכפוף לשתי בדיקות, הבידוד יתקצר ל 10 ימים"

- אריאל כהנא ומיטל יסעור בית אור

ראש הממשלה בנימין נת ניהו אמר אתמול כי בכוונתו להיות הישראלי הראשון שיקבל את החיסון נגד נגיף הקורונה של חברת "פייזר", במטרה לשמש דוגמה לא זרחי המדינה.

את הדברים הוא אמר לאחר שמ טוס של חברת השליחויות DHL נחת בנתב"ג, כשעליו המנות הראשונות של החיסון. החיסונים צפויים לצאת היום לחלוקה בקופות החולים ובבתי החולים. המשלוח כלל כמות קטנה יחסית של חיסונים, לקראת הכמות הגדולה שצפויה להגיע לארץ עד סוף השבוע, שתכלול כ 110 אלף יחידות. בד בבד, רה"מ נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין הודיעו כי ב 27 בדצמבר, קופות החולים יחלו לחסן את האוכלוסייה.

"זהו אחד הרגעים המרגשים ביותר, עבדתי עליו קשה מאוד במשך חוד שים ארוכים עם שר הבריאות ואנשי משרדו", אמר נתניהו בטקס קבלת החיסונים. "נביא לכאן מיליוני חי סונים לאזרחי ישראל. אנחנו כאן ביום חג גדול למדינת ישראל, אנ חנו רואים את הסוף".

רה"מ הדגיש: "אני מאמין בחי סון הזה. אני מצפה שהוא יקבל את האישורים המתאימים בימים הקרו בים, ואני רוצה שאזרחי ישראל ית חסנו. וכדי לעשות זאת, אני רוצה לשמש להם דוגמה, ואני מתכוון להיות הראשון שמתחסן בחיסון הזה במדינת ישראל".

לדבריו, "אני בטוח שרבים מכם יעשו זאת גם כן. אנחנו רואים את הסוף בקצה המגיפה, זהו יום חג לי שראל. זה לא מובן מאליו שמדינת ישראל, מדינה עם תשעה מיליון תו שבים, מקבלת את החיסונים בשורה אחת עם המדינות המובילות בעולם".

לאחר נתניהו, גם שר הבריאות יולי אדלשטיין נאם ואמר כי מדו בר ברגע משמח - וביקש להודות לכל מי שעזר להביא את החיסונים ארצה: "עבורנו, המבצע לא מסתיים אלא רק מתחיל, עם כל ההיערכות הלוגיסטית יחד עם קופות החולים כדי שרוב אזרחי המדינה יוכלו לקבל את החיסון. משימת החיסון היא אחת החשובות ביותר במדינה".

אדלשטיין הוסיף כי בכוונתו לפקח על מבצע החיסון מקרוב, "כדי לה בטיח שאזרחי ישראל יוכלו לקבל חיסונים בתקופה הקרובה, ואז באמת נראה סוף למגיפה". שר הבריאות אף סיפר אמש כי "מי שיתחסנו יקבלו תעודת מחוסן, כך שיוכלו להסתובב בצורה חופשית. רק כך נוכל להחזיר את המשק לפעילות כלכלית".

הוא הוסיף בשורה טובה נוספת: "החלטנו שבכפוף לשתי בדיקות שליליות יהיה אפשר לצאת מבידוד אחרי עשרה ימים. אנחנו בימים הק רובים נודיע מתי יכול הכלל הזה". אדלשטיין גם גילה כי מאות אלפי חיסונים יגיעו בשבועות הקרובים, ולכן היציאה מהמגיפה תתרחש מו קדם מן הצפוי, בחודשים יוני-יולי.

 ?? צילום: מארק ישראל סלם ??
צילום: מארק ישראל סלם
 ?? צילום: מארק ישראל סלם ?? משלוח החיסונים
צילום: מארק ישראל סלם משלוח החיסונים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel