Israel Hayom

כך יתבצע מבצע החיסונים

אחרי אישור ה־ADF לחיסון של פייזר, ישראל נערכת ● הצוותים הרפואיים יחלו להתחסן בעוד שבוע ● מבצע החיסון הארצי יכלול כ־001 אלף איש מדי יום

- בהכנת הידיעה השתתף יוני הרש

מבצע חיסוני הקורונה בקופות החולים צפוי להתחיל בתוך שבועיים, אם לא יהיו שינויים. האתגרים שיעמדו בפני קופות החולים הם לחסן כ־001 אלף איש ליום, שיזומנו מקרב קבוצות הסיכון, ולתת מנת חיסון שנייה בתוך 21 יום.

בבתי החולים כבר נערכים להתד חיל לחסן ביום ראשון הבא, 20 בדד צמבר, את הצוותים הרפואיים, והשד בוע יתקיימו הדרכות בכל המרכזים הרפואיים לצוותים המחסנים. בשיבא יזמנו תורים לחיסון באמצעות אפליד קציית העובדים במרפאת מתחסנים שכבר הוקמה - וכך יעשו גם בבתי חולים נוספים.

האתגר העיקרי שעומד בפני הקופות הוא קצב הגעת המתחסנים והיענות הציבור. זאת, משום שמרגע שהחיסונים יוצאים מהמקררים המד רכזיים של חברת טבעדסל"א, ניתן להשתמש בהם בתוך חמישה ימים. החיסונים עצמם ארוזים בכמות של כאלף, ולכן הקופות יצטרכו לחסן בנקודות מרכזיות שאליהן יגיעו מספר רב יחסית של אנשים.

קופ"ח מכבי ערוכה לחסן 25 אלף מטופלים ביום. מדובר ביותר מד022 עמדות שייפרסו בד07 אתרים ברחבי הארץ. מכבי תבצע חיסון גם באמד צעות ניידות ומבנים ניידים. המד טופלים יוזמנו לפי תור. במאוחדת נערכים לחיסון עשרת אלפים ביום. הוקם צוות ייעודי לניהול המוכנות לחיסוני קורונה בשיתוף כל נציגי החטיבות, בהובלת מלי קושא, האחות הראשית ומנהלת אגף סיעוד.

בלאומית נערכים בפריסה ארצית לחיסון לקוחותיה בממתקני הקופה ועוד, ובארבע עד שמונה ניידות חיסון שיגיעו לנקודות קצה. מדובר בכד07 נקודות חיסון, שבהן יחסנו מדי יום 8,300דכ לקוחות.

לדברי גורם באחת מהקופות החוד לים, "זה מבצע מסובך מאוד מבחינה לוגיסטית. יהיה קשה להביא כל כך הרבה אנשים להתחסן. הקושי הגדול יהיה בכללית, שם יינתנו כד%06 מהד חיסונים. זו הקופה הכי גדולה, ופד רופיל המבוטחים בה הכי מבוגר".

הראשונים להתחסן יהיו סגלים רפואיים (כרבע מיליון איש), קשיד שים, חוסים במוסדות ומטפלים 350( אלף) ומבוגרים מגיל 50 או 60 ומעד לה, כאשר קריטריון הגיל ייקבע על פי היקף החיסונים שיהיו זמינים. כמו כן, יחוסנו אזרחים צעירים עם מחלות רקע. הבאים בתור יהיו מאושפזים במוסדות בריאות הנפש וסגלי הוראה 200דכ( אלף), לאחר מכן חיילי צה"ל ובהמשך שאר האוכלוסייה.

כד11 חודשים אחרי המקרה המד תועד הראשון של קורונה בארה"ב, מינהל המזון והתרופות האמריקני, הד,FDA העניק ביום שישי אישור

חירום לבני 16 ומעלה לחיסון שפיד תחה חברת פייזר.

טראמפ: "נס רפואי"

הנשיא היוצא דונלד טראמפ אמר זמן קצר אחרי קבלת האישור הרד שמי כי מדובר ב"נס רפואי". בסרד טון שפרסם בטוויטר התגאה טראמפ כי "החיסון יציל חיים של מיליונים. זהו אחד ההישגים המדעיים הגדולים בהיסטוריה". במינהל המזון והתרופות הדגישו כי הוא בטוח, אך מי שבעבר פיתחו תגובה אלרגית קשה לחיסוד נים או למרכיבי החיסון הנוכחי, לא צריכים לקבל אותו בשלב זה.

על פי דיווחים בארה"ב, שעות לפני קבלת האישור ביום שישי, ראש הסגל של הבית הלבן, מארק מדוז, אמר לראש הדFDA כי כדאי לו "לחפש את העבודה הבאה שלו" אם האישור לא יינתן בטווח הזמן המיידי. מיטל יסעור בית־אור

 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? אתגר לקופות החולים
צילום: גדעון מרקוביץ' אתגר לקופות החולים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel