Israel Hayom

שנייה אחת של היסח הדעת בזמן נהיגה - זה האסון של כולנו

- פנינה שפירא | אם שכולה הביא לדפוס: שלומי דיאז הכותבת היא יו"ר עמותת ע.ש.ה - מרכז הנצחה ותמיכה לנפגעי תאונות דרכים

כל תאונה שאני שומעת עליה כואבת. אני, כאמא שאיבדה בן, חומ שבת ישר על האמא. על מה היא עוברת. על כאב הלב הזה שהוא כמו ניתוח לב פתוח ללא הרדמה. אני מבינה את הסבל, את הכאב ואת הצער יותר מכולם. עברתי את זה על בשרי.

הבן שלי, אוהד, נהרג בדצמבר 2010 כהולך רגל בגיל .26 הוא שכב שבועיים בבית החולים מבלי שידענו. חיפשנו אחריו כנעדר ולא ידעמ נו שהוא פצוע ונאבק על חייו, כי הארנק שלו לא נמצא בזירת התאונה והוא היה בגדר אלמוני. רק אחרי שנפטר המשטרה פרסמה בקשת סיוע, וכך נודע לנו שזה הוא. הכאב היה אז אכזרי כפליים.

מזה שנים אני פועלת בעמותת ע.ש.ה ששמה לה למטרה לסייע למשפמ חות שכולות שאיבדו את יקיריהן בתאונות. אנחנו מעניקים תמיכה רגשית חשובה, מדריכים את הדור הצעיר בבתי ספר, בבסיסי צה"ל, ובכל מקום אפשרי לשינוי התנהגות בדרכים. אנחנו גם מסייעים לנהגים שהיו מעורבים בתאונות קטלניות ומשתחררים ממאסר. יש לנו מרכז הנצחה להרוגי תאונות הדרכים, ואנו עורכים טקסי זיכרון. העמותה מפעילה קבוצות תמיכה, פעימ לויות חברתיות, חוגים להעצמה, רוגע והפגת מתח, טיולי משפחות וציון חגי ישראל. לקחנו במידה רבה חלק מהעמ בודה שהמדינה היתה צריכה לעשות.

תאונות קורות. אמנם בעשור שעבר מאז איבדתי את בני, יש פחות הרוגים תשמ אבל עדיין המספר גבוה. שיפרו תיות, אבל היסח הדעת עדיין כאן, וזה הגורם המרכזי. שם צריך להשקיע. לא להתאפר בנהיגה, או לשתות קפה או לדבר בדיבורית. שנייה אחת של היסח הדעת מובילה לאסון. אנשים אוממ רים שהם מפחדים מקורונה, אבל שם אפשר לקבל טיפול ולהבריא. בתאונה קטלנית אין דרך חזרה. או שמתים או שנשארים בבית לווינשטיין.

ומילה למשפחות. הכאב הוא יום ולילה. הוא לא נפסק ולא עובר. אבל צריך לקחת בחזרה את החיים לידיים, במיוחד כשיש ילדים אחרים ואהובים אחרים. היקיר שנהרג לא יחזור, ויש להנציח, אבל צריך לחיות למען החיים, כי הם לא אשמים שאח או אחות, או אבא או אמא נהרגו בתאונה. נתקלנו בלא מעט משפחות כאלו, ואנו עובדים כדי שחייהן יחמ זרו למסלול הנכון. חשוב לא להסיר חיוך, גם לי לקח זמן, אבל זה מרפא. להמשיך לחבק ולנשק ולאהוב. חשוב לצמוח מחדש.

צריך לחיות למען החיים, כי הם לא אשמים שאח או אחות, או אבא או אמא נהרגו בתאונה. נתקלנו בלא מעט משפחות כאלו, ואנו עובדים כדי שחייהן יחזרו למסלול הנכון. חשוב לא להסיר חיוך, גם לי לקח זמן, אבל זה מרפא

 ?? צילום: ליאור פז, תיעדו מבצעי מד"א ?? התאונה אתמול ליד בית דגן
צילום: ליאור פז, תיעדו מבצעי מד"א התאונה אתמול ליד בית דגן
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel