Israel Hayom

חברה בהרי ההימלאיה

ממלכת בהוטן הקטנה כוננה יחסים עם ישראל ● המדינות ישתפו פעולה בתחומי המים, החקלאות ועוד ● רה"מ: עוד מדינות בדרך ● שר החוץ אשכנזי: "העמקת קשרים באסיה"

- אריאל כהנא ושמעון יעיש

מדינה נוספת ומיוחדת החליטה לכונן יחסים מלאים עם ישראל - ממלכת בהוטן הקטנה שבין הודו לסין.

אתמול חתמו שגריר ישראל בהודו ד"ר רון מלכא ועמיתו, שגריר בהוטן בהודו, הגנרל ווטסופ נמגייל, על הסכם לכינון יחסים דיפלומטיים מלאים בין המדינות. ההסכם בא לאחר החלטה של הממשלה החדשה בבהוטן לשדרג את הקשרים ליחסים דיפלומטיים מלאים. יצוין כי לממלכה הסגורה קשרים דיפלומטיים מלאים רק עם 53 מדינות ברחבי העולם, שארה"ב וגרמניה אינן מצויות ביניהן.

אף שהיחסים הרשמיים בין ישראל למדינה הקטנה לא היו מלאים עד היום, לשתי המדינות היה קשר פעיל. סוכנות הסיוע הבינלאומית של ישראל (מש"ב) הכשירה משתלמים מבהוטן, ונציגים של משרד החוץ ביקרו במדינה לאורך השנים. בשבועות האחרונים, לאחר האיתותים מבהוטן כי היא מעוניינת בהעלאת רמת הקשר, סוכמו הפרטים בין נציגי משרדי החוץ של המדינות. לאחר מכן שוחח שר החוץ אשכנזי עם עמיתו הבהוטני, שר החוץ טנדי דורג'י.

במהלך השיחה סוכם על מועד החתימה וכן על גיבוש תוכנית עבודה משותפת בתחומי ניהול המים, החקלאות, הבריאות ועוד.

שר החוץ גבי אשכנזי הגיב לחתימת ההסכם ואמר: "ברצוני להודות לממלכת בהוטן ולברך על החלטתה לכינון יחסים דיפלומטיים מלאים עם ישראל. החלטה זו היא אבן דרך בהעמקת קשרי ישראל במרחב אסיה. אני מזמין את ידידי, שר החוץ דורג'י, לבקר בישראל לקידום שיתופי הפעולה בין המדינות. כולי

תקווה שכבר בשנה הקרובה נארח בירושלים גם את מלך בהוטן לביקור ממלכתי ראשון מסוגו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על חתימת ההסכם ואמר: "אני מברך על כינון היחסים בין ישראל לבהוטן, שהם פרי נוסף של הסכמי השלום. אנו נמצאים במגעים עם מדינות נוספות שרוצות להצטרף ולכונן עימנו יחסים".

שגריר ישראל בהודו, הממונה על קשרי ישראל באזור, אמר ל"ישראל היום": "בשורה גדולה לישראלים. בזכות היחסים שנוצרו יהיה קל הרבה יותר להגיע לכאן מעכשיו. הוזמנתי באופן אישי יחד עם משפחתי לביתו של המלך. זאת הפעם הראשונה שהוא הזמין שגריר, ויש לנו יחסים מאוד טובים איתם. ישראלים יקבלו שם יחס נהדר, הם מאוד מעריכים את ישראל ואת היכולות של ישראל להביא להם ערך בחקלאות, בחינוך, בכלכלה, בטכנולוגיה, ועוד לא מעט. ישראלים מאוד יאהבו לבקר במקום הזה, מקום מאוד מיוחד".

 ??  ??
 ?? צילום: שגרירות ישראל בניו דלהי ?? נציגי ישראל ובהוטן חותמים על ההסכם
צילום: שגרירות ישראל בניו דלהי נציגי ישראל ובהוטן חותמים על ההסכם

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel