Israel Hayom

דיווח: ממשל טראמפ הודיע לקונגרס כי ימכור נשק מתקדם למרוקו

- אורי רודריגז־גרסיא, ארז לין וסוכנויות הידיעות

ממד נוסף בהסכם הנורמליזי ציה עם מרוקו נחשף בסוף השי בוע. סוכנות רויטרס דיווחה כי ממשל טראמפ הודיע ביום שישי לקונגרס האמריקני כי בכווני תו לקדם עסקת נשק גדולה עם רבאט בשווי של כמיליארד דולר. מדובר בעסקה, שעדיין נמצאת בשלבי מו"מ, למכירת מל"טים מתוחכמים מסוג MQ‪9B SeaGuardia­n‬ של חברת ‪,General Atomicss‬ כמו גם חיי מוש מסוג טיל "הלפייר" וחיי מוש מונחה נוסף שמיוצר על ידי חברות נשק אמריקניות אחרות.

הודעתה של מחלקת המדינה לקונגרס מתניעה מרוץ להעי ביר את האישור לעסקה בקוי נגרס עוד לפני יציאתו לפגרת חג המולד. לפי החוק האמריקי ני, הקונגרס חייב לקבל הודעה מראש לפני השלמת עסקה מסוג זה, ואם יתגבש רוב גדול נגד העסקה, יוכלו המחוקקים לסכל את המהלך. אך לטענת גורמים ששוחחו עם רויטרס, סביר להניח שלא תהיה התנגדות משמעותית לעסקה. לאחרונה נתן הקונגי רס אור ירוק לעסקת ענק גם עם איחוד האמירויות הערביות, לרבות מטוסי .F-35 ברויטרס קישרו בין האצת האישור לעי סקה להודעה על הנורמליזצי­ה בין ישראל למרוקו שיצאה ביום חמישי. כזכור, בד בבד עם ההכי רזה על כינון יחסים בין ירושלים לרבאט, ארה"ב הודיעה כי תכיר בריבונותה של מרוקו על סהרה המערבית.

למרות סמיכות הזמנים, ברויטרס לא ציינו אם השלי מת העסקה היא חלק מהסכם הנורמליזצי­ה שממשל טראמפ השיג בין המדינה האפריקנית לישראל, שהוא הרביעי במסי פר במסגרת "הסכמי אברהם". גם העסקה בין ארה"ב לאיחוד האמירויות אינה באופן רשמי חלק מהסכם הנורמליזצי­ה. ההני חה היא שפרטי העסקה הסופיים צפויים להיות מושלמים בשבוי עות הקרובים, עוד לפני עזיבי תו של טראמפ את הבית הלבן בי02 בינואר, שכן כלל לא ברור אם ממשל ביידן העתידי יאמץ את ההכרה האמריקנית. כך או כך, על רקע המהלך האמריי קני, הודיעה אתמול שגרירות ארה"ב במרוקו כי "המפה הרשי מית" החדשה כבר עודכנה ומי ראה בבירור את שטח המריבה כחלק משטחה הריבוני.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel