Israel Hayom

מחכים ליש ראלים

שיטוט בשוק של מרקש מגלה: הבשורה על חתימת ההסכם גרמה להתרגשות גדולה בקרב המרוקאים ● והם כבר לא יכולים לחכות לנהירה ההמונית של התיירים: "אנשים מישראל הם חמים ונהדרים"

- יוסוף סאפי מרקש

לאחר שהתבשרנו על חתימת ההסכם עם ישראל, ההתרגשות אחזה במרוקאים מקזבלנקה, ממרקש, מרבאט, ממוגדור, ולמעשה מכל רחבי הממלכה התקשרו לחברים ולמכרים שלהם בני הקהילה היהודית כדי לברך על ההסכם החשוב והאמיץ בין מרוקו לישראל, בהובלתו של הידיד המשותף למרוקו ולישראל - הנשיא האמריקני דונלד טראמפ.

בהיותי מדריך טיולים לקבוצות של יהודים המגיעות למרוקו ודובר את השפה העברית על בורייה, גם אלי הגיעו לא מעט שיחות והודעות נרי גשות הן מחבריי היהודים והישראלים והן ממכריי ומבני משפחתי המוסלי מים. מרוקו כולה, על תושביה, תומי כת בהחלטה של מלכנו האהוב לחדש ולחזק את הקשר עם מדינת ישראל.

רבים כמוני גדלנו בשכנות ליהודים במרקש, ואנו רואים את ההתרגשות בעיניים של תושבי השכונות, שמצפים לפגוש את שכניהם היהודים שעזבו ליי שראל אולם נפשם תמיד נותרה קשורה למולדת האהובה. זה הסכם שלום רשמי בין המדינות, אבל אנחנו חיים בשלום עם היהודים מאות שנים.

רק תבואו

למרבה הצער, מאז מגיפת הקוי רונה שהיכתה בעולם כולו, הפסיקו

להגיע למרוקו תיירים, אבל לישראלים התושבים מתגעגעים הכי הרבה. בשוק של מרקש בבזאר הגדול כולם מדברים על התיירים הישראלים שצפויים להגיע כעת בהמוניהם. כולם מדגישים עד כמה הישראלים הם אנשים נהדרים, חמים ואוהבים.

שעות ספורות לאחר שהבשורה על ההסכם עם ישראל פורסמה בכלי התקשורת במרוקו, החלו רבים מהמקומיים לשנן את שמות המשפחה של שכניהם היהודים - אזולאי, אבוחצירה, טולדנו ועוד. יש כאן אהבה רבה לישראלים, ליהודים ולמדינת ישראל, ואפילו לקוסקוס הטעים שהמרוקאיות מישראל יודעות להכין. אין אחד במרוקו שלא טעם קוסקוס שהכינו יוצאי מרוקו ולא התאהב בטעם.

מאז מגיפת הקורונה הפסיקו להגיע למרוקו תיירים, אבל לישראלים התושבים מתגעגעים הכי הרבה. בשוק של מרקש בבזאר הגדול כולם מדברים על התיירים הישראלים שצפויים להגיע כעת

מרוקו היא ארץ מכניסת אורחים, שהסובלנות והאדיבות הן נר לרגליה. צריך להיות כאן ולראות את האושר והשמחה אצל רוב תושבי מרוקו בעקבות הבשורה על ההסכם.

שמחים מההסכם

נכון שיש גם מי שמתנגד ולא הכל ורוד, אבל מדובר בקומץ שולי שקולותיו לא יפגעו בשמחה ובאושר על ההסכם בין המדינות, שיתרום לשלום ולשגשוג של כל עמי האזור.

כולם כאן בהחלט מסכימים שהגיעה העת להביא גם לעמי האזור את ברכת השלום המבורכת על שלל פירותיו.

 ??  ??
 ?? צילום: ?? מרקש GettyImage­s
צילום: מרקש GettyImage­s

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel