Israel Hayom

המלך הוא עירום

אלימלך קשתי נזרק מ"האח הגדול", רשת ‪21:25 ,13‬

- ניר וולף עובר מסך

כשהפרובוקצ­יה יוצאת משליטה, שום דבר לא יחזיר את הגלגל לאחור. אבל אם בכל זאת נתעקש לחזור שבוע בזמן, אזי קשה לפענח מה באמת תיכננו מפיקי "האח הגדול" כשהכניסו לעונה הזאת את אלימלך קשתי. אדם שב־11 בינואר אמור להתייצב בבית המשפט כדי להגן על עצמו מהאשמות של תקיפה חמורה; שכינה בפייסבוק "נאצי מסריח" מאבטח בן ,67 שאותו תקף לפני יותר משנה באלימות עם אחיו, כוכב הריאליטי טום קשתי. וזה לא שנופתע אם למשפט הם יגיעו בלימוזינה של בת דודתם פריסיליה, שלאחרונה השתחררה מנווה תרצה אחרי שהורשעה בדריסה והפקרה למוות של הולך רגל בן .82

כל הפרטים הנ"ל, ועוד רבים אחרים, היו גלויים לכל ולכאורה גם בפני אלה שחתומים על הליהוק של קשתי ל"האח הגדול". ובעצם, כיצד אפשר בכלל גם להגן על עצמך במשפט פלילי וגם להשתתף בתוכנית ריאליטי? ואיך ניתן לנהל תוכנית ריאליטי בהשתתפות מתמודד עם כתב אישום? רשת כנראה חשבו שהדבר אפשרי, וכשהבינו את הטעות לקחו צעד אחורה ב"אלגנטיות".

אחרי שערן סויסה פרסם את הסיפור בעיתוננו, קוצצה בצורה מוחלטת נוכחותו של קשתי בשני הפרקים ששודרו בשבוע שעבר. כשהלחץ הציבורי התחזק התמהמהו בהפקה עם קבלת החלטה, ובכך נתנו למפרסמים לרכוב להם על הגב ולהכריז על נטישה. בהמשך הופסק השידור בערוץ ,26 קשתי סולק מהבית באחת וחצי בלילה, ואמש - כשהסערה נרגעה יחסית - סחטה רשת את הלימון והנפיקה פרק מיוחד שבמהלכו נזרק קשתי מהפריים־טיים שלנו.

קשתי בכה והתחנן לקבל הזדמנות לחזור בעתיד. הוא הודה ל"האח הגדול" בסצנה שהזכירה אדם בשבי שמתקשה להשתחרר מהשובה שלו, ולבסוף נחתך בלי להיפרד מהדיירים האחרים, שכלל לא נחשפו לסיבה האמיתית לסילוקו מהבית. "אהיה איש של שלום", הצהיר הבחור בתעודת הזהות המצולמת לפני הכניסה לעונה, למרות שכל חיפוש מוקדם בגוגל היה חושף בפני ההפקה את אותו אירוע ויראלי, כמו גם את צילומי האבטחה של הקטטה החריגה שבה היה מעורב.

זאת הפעם השנייה בתוך חודש וחצי שרשת נופלת בענק עם ליהוק מעורר מחלוקת. הקודם היה אורן בן שמשון, שנכנס לריאליטי השידוכים "אהבה חדשה" עם היסטוריה של איומים כלפי זוגתו לשעבר, העלבת שוטר ועונש מאסר על תנאי ביד; בהפקה, לכאורה, לא ידעו על עברו ואפשרו לו להציק לשתי מתמודדות אחרות עד שכעבור כמה פרקים אחת מהן הדיחה אותו מהתוכנית.

כמה מסובך לעשות גוגל על שם המועמד או לבצע תחקיר בסיסי לפני שמעניקים להם את הבמה במדורת השבט והמון דקות שידור לאורך שלושת החודשים הקרובים? הרי אותן דמויות יזכו בזכות התוכנית לכוח ולהשפעה ויהפכו לדמויות חיקוי והשראה עבור חלק מהצופים. למה דווקא האנשים הבעייתיים הללו מלוהקים להיות גיבורי הריאליטי של ?2020 הייתכן כי בוחרים בימינו את המתמודדים בהתאם לגודל הפרובוקציו­ת שהם יהיו מסוגלים לייצר מול המצלמות? כי הרי קשתי הוא לא הפרובוקטור היחיד בין משתתפי העונה. עד כמה חשוב עדיין לגופי השידור להציג לנו על המסך דמויות ערכיות, ולא רק להשתמש בהן כדי להבעיר אש?

ואולי מדאיגה מהכל העובדה שרשת לא הצליחה להבין בעצמה כי אלימלך קשתי לא ראוי להיות כוכב ריאליטי, ורק לחץ ציבורי פלוס חרם כלכלי הכניעו את "האח הגדול", שאולץ לגלגל אותו מכל המדרגות. מצד שני, כבר שבוע מדברים על "האח הגדול", וזה בדיוק מה שהתוכנית הזאת מחפשת.

 ??  ?? "האח הגדול". כמה קשה לעשות תחקיר בסיסי?
"האח הגדול". כמה קשה לעשות תחקיר בסיסי?
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel