Israel Hayom

"הפועל חיפה כאן כדי להישאר"

שני סביו הם גיבורי מלחמה בבריה"מ, אביו היה בטוח שהוא מגדל שחיין אולימפי, אלא שאיגור נסטרנקו בחר להיאבק • על הפרקט: "עשיתי מיץ תפוזים מהסיטואציה שלי" ראיון

- יעקב מאיר

מעטים השחקנים שרק בגיל 26 מקבלים הזדמנות משמעותית. אחד מהם הוא איגור נסטרנקו שנמצא בליגת העל מאז עונת ,2008/9 אך רק לפני ארבע עונות הפך לשחקן משמעותי בקבוצות שבהן שיחק.

"הייתי צריך ללכת בגיל צעיר לליגה הלאומית כדי לקבל דקות, לצבור ביטחון וללמוד איך זה להיות שחקן מקצוען", הוא אומר בראיון ל"ישראל היום", "יכול להיות שהמסלול שלי היה אחר והייתי מקבל הזדמנות אמיתית בליגת העל מוקדם יותר. אבל התעקשתי להישאר, ובגלל זה כשחבר'ה צעירים שואלים אותי אם לעבור ללאומית כדי לקבל דקות, אני ממליץ להם לעשות זאת".

"אבל שיהיה ברור שאני לא מתחרט על שום דבר שעשיתי בקריירה", הוא ממהר להוסיף, "מהסיטואציה שהיתה לי עשיתי מיץ תפוזים. אני עושה את מה שאני אוהב וזה לא מובן מאליו, ויש לי אפשרות לפרנס את המשפחה שלי בכבוד. אני בן 30 ומרגיש בן ,26 ויש לי עוד הרבה שנים לתת בכדורסל".

נסטרנקו נולד בעיירה קיליה שבאוקראינה ובגיל 3 וחצי עלה לארץ עם הוריו. "האוקראינים קראו להורים שלי 'יהודונים' ולכן הם החליטו לעבור לישראל, למקום שבו אנחנו שווים בין שווים".

אחרי כמה שבועות במרכז קליטה בבאר שבע, עברה משפחת נסטרנקו להתגורר בראשון לציון, ליד הדוד שעלה לארץ מוקדם יותר. "בכיתות א'-ב' שיחקתי כדורגל והייתי בלם אחורי בילדים של עירוני ראשל"צ. הייתי לא רע. אגב, גם היום אני כדורגלן לא רע בכלל. בכיתה ד' בניתי טיסנים ואחרי זה עברתי לשחייה ושוב הייתי ממש טוב. אבא שלי כבר חשב שאני אהיה איאן ת'ורפ הבא ואמר לי שאגיע לאולימפיאד­ה, אבל אז הבנתי שאני צריך להיות שבעה ימים בתוך הכלור והחלטתי שזה לא בשבילי.

"בכיתה ט' הגעתי לכדורסל, לנוער של מכבי ראשל"צ, והשאר היסטוריה. בתוך זמן קצר דבק בי חיידק הכדורסל, והבנתי שעם הנתונים הפיזיים שלי יש לי הזדמנות שאין לכל אחד".

נסטרנקו מעיד על עצמו שאלמלא היה הולך לכדורסל, הוא בטוח שהיה פותח בקריירה צבאית כלוחם ביחידה מובחרת. בכל זאת, לא לכל אחד יש סבא רבא

וסבא שנחשבים גיבורי מלחמה בבריה"מ. הסבא רבא שלו איבד את שתי רגליו במלחמת העולם הראשונה, וסבו הצטיין כקצין במלחמת העולם השנייה. אביו שירת גם הוא בצבא הרוסי וכשהוצב בסיביר לא הגיע לבית במשך שנתיים שלמות.

"לא פשוט, אבל אפשרי"

כבר עונה שנייה משחק נסטרנקו בהפועל חיפה והוא מרוצה. "הפועל חיפה זה מועדון שצריך להיות בליגת העל, ואנחנו השחקנים דואגים שזה ימשיך ככה. הקבוצות האחרות יגיעו כדי להגיד לנו, 'חבר'ה, זה לא בשבילכם', ואנחנו נגיע כדי לשרוט ולנשוך בצוואר אם צריך. הפועל חיפה כאן כדי להישאר, לא כדי לתת עונה נחמדה וללכת".

הערב יארחו האדומים את מכבי ת"א בשמינית גמר גביע המדינה וינסו לחולל סנסציה. "המשחק מתחיל ב־0:0 ולשתי הקבוצות יש אותו סיכוי", בטוח נסטרנקו, "אנחנו צריכים לעשות התאמות ולהתמודד מול קבוצה איכותית, אבל אף אחד הוא לא בן־אלמוות. אנחנו רוצים להביא אותם למשחק שלנו, זה יהיה לא פשוט, אבל זה אפשרי".

 ?? צילומים: מאור אלקסלסי ?? הסנטר מול מונרו. "נגיע כדי לשרוט ולנשוך"
צילומים: מאור אלקסלסי הסנטר מול מונרו. "נגיע כדי לשרוט ולנשוך"
 ??  ?? נסטרנקו
נסטרנקו
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel